Hallo @Energieboy,
Dankuwel voor uw antwoord!
Bedrijven, en met name grote bedrijven, huren natuurlijk vaker andere bedrijven (en ZZPers) in. Zo heeft Ziggo bijvoorbeeld een clouddienst waar TV-opnames op worden gezet. Het is natuurlijk handig dat Ziggo dan bepaalde klantgegevens aan het externe bedrijf kan doorgeven.
Hier is echter iets anders aan de hand: Vodafone/Ziggo huurt externe verkopers in om hun eigen klanten lastig te vallen met ongevraagde aanbiedingen. Zij gebruiken vervolgens een 'vreemd' telefoonnummer wat klanten niet herkennen. Dit is niet transparant en onduidelijk.
Zoals ik in mijn bericht schreef ben ik (nog) niet gebeld door ze. Maar ik krijg wel een SMS met de vraag of ik hén wil bellen. Eerlijk gezegd vind ik dit 'verdacht'.
Volgens mij is telefonische verkoop iets van de 20ste eeuw. Een nieuw telefoon-abonnement (+ toestel) kan een moeilijke keuze zijn. Niet voor niets heb je daar uitgebreide vergelijkingswebsites voor (bijv. Mobiel.nl en Belsimpel).
Kijk ook eens naar deze comments op wieheeftgebeld.nl. Daar wordt ik niet vrolijk van. Natuurlijk is het altijd maar de vraag wat waar is en wat niet waar is op het internet, maar zo te lezen heeft Vodafone/Ziggo wel een héél slecht marketingbureau ingehuurd.
Ik heb de Privacy instellingen bekeken, maar er staat nergens iets over het doorsturen van gegevens aan externe bedrijven. En er staat ook niets over gebeld worden door verkopers.
Ik denk dat ik de ACM hier maar eens een melding over ga sturen. Ik vraag me af wat hun mening is.