Pieter J

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongevraagd abonnnement

Ik heb een ongevraagd abonnement gekregen eerst van Phone Medic (24 augustus) daarna van Vplaynow (14 september) beide voor € 5 per week. In de Ziggo winkel geven ze aan dat ik wel op een knopje zal hebben gedrukt, wat zeker niet het geval is, maar ze niet willen geloven. Ik begrijp niet dat Vodafone hier aan meewerkt.

Ik begrijp nu wel dat (jonge) mensen hierdoor in de (financiele) problemen komen.

Wat moet ik om dit te voorkomen en om Vodafone te begen hier iets aan te doen.

Pieter
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Pieter J
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat dit je is overkomen en snap best dat je nu met een probleem zit over die kosten. Als eerst wil ik je adviseren om je af te melden voor betaal sms berichten. Dit kan je doen via www.payinfo.nl. Via deze site kan je je afmelden voor ongewenste betaal smsjes (maar daarna krijg je ze ook niet meer en kan je ook geen sms betalingen meer doen!).

Mocht je er nog vragen over hebben dan kan je het beste de klantenservice van Vodafone bellen of via de My Vodafone app (website) een chat starten met de klantenservice om te vragen wat je er mee kan doen. Lees meer info over ongewenste sms'jes: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Pieter J
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat dit je is overkomen en snap best dat je nu met een probleem zit over die kosten. Als eerst wil ik je adviseren om je af te melden voor betaal sms berichten. Dit kan je doen via www.payinfo.nl. Via deze site kan je je afmelden voor ongewenste betaal smsjes (maar daarna krijg je ze ook niet meer en kan je ook geen sms betalingen meer doen!).

Mocht je er nog vragen over hebben dan kan je het beste de klantenservice van Vodafone bellen of via de My Vodafone app (website) een chat starten met de klantenservice om te vragen wat je er mee kan doen. Lees meer info over ongewenste sms'jes: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je je afgemeld via Payinfo Pieter J ?
ShelLuser

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Late reactie, maar ik denk toch hier nog wat nuttigs aan toe te kunnen voegen....

Pieter J wrote:
Ik heb een ongevraagd abonnement gekregen eerst van Phone Medic (24 augustus) daarna van Vplaynow (14 september) beide voor € 5 per week. In de Ziggo winkel geven ze aan dat ik wel op een knopje zal hebben gedrukt, wat zeker niet het geval is, maar ze niet willen geloven.

In tegenstelling tot wat hierboven is gezegd zou ik eerst eens contact opnemen met zowel Phone Medic en Vplaynow. De eerste club heeft hier een contact formulier, de tweede lijkt een erotisch getinte site te zijn (als ik de goeie heb uiteraard) dus daar kan ik beter niet naar linken.

Het probleem, zoals ik dat zie, is dat je via hun het abonnement kennelijk hebt afgesloten. Dat maakt hun de tussenpersoon / wederverkoper en dat betekent dat zij je eerste aanspreekpunt zijn.

Hoe lang is dit geleden? Wettelijk heb je 14 dagen de tijd om een online aankoop of bestelling te annuleren, dus als dit nog niet zolang geleden heeft gespeeld zou ik je aanraden om je hierop te focussen.

Maar nogmaals: neem eerst contact met deze partijen op, zij zijn degene die je kennelijk dit hebben aangesmeerd dus zij zijn automatisch dan ook je eerste aanspreekpunt.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Mochten we geen reactie meer van je ontvangen Pieter J, dan wordt dit topic op korte termijn gesloten.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic