Ik was op reis in Indonesië en daar is mij onderstaand, bijna ongelooflijke verhaal overkomen. Ik heb geprobeerd deze klacht vanuit mijn vakantieadres te versturen maar dat lukte niet. (Ik moest screenshots meesturen als een soort bewijslast. Dat lukte mij niet via mijn telefoon. Maar ik heb alles vastgelegd voor het geval e.e.a. niet bij Vodafone zelf is opgeslagen.)
Het verhaal:
Ja, het was dom van mij.
Buiten Europa via Internet naar Radio-1 luisteren en geen 'Roaming' uitschakelen. Nu weet ik dat weer maar aanvankelijk snapte ik niet waarom Vodafone in 2 dagen maar liefst €62,17 in rekening bracht. Ik was er heel boos over. Daarom probeerde ik op 3 februari jl. met Vodafone in contact te komen. Dat ging via de chat van Facebook.
Ik schreef: Ik ben woedend! Ik ben 2 dagen in Indonesië en Vodafone brengt €62,17 in rekening. Hoe stop ik deze geldklopperij? Eerst volgde er geen reactie, daarom schreef ik: Worden deze berichten gelezen?
Toen volgde dit ongelooflijke verhaal (letterlijke weergave):
Ha Siebe, Zeker wordt dit gelezen, maar het heeft weinig prioriteit aangezien onze nieuwe campagne goed loopt en er veel nieuwe orders binnenkomen. We komen er op terug als we tijd hebben, ok? Met vriendelijke groet, Sietze Kraker
Ik: Nee, niks ok! Campagne of niet, het kost mij meer dan 30 Euro per dag!
V(odafone): Sorry Siebe, nu echt even geen tijd voor.
Ik: Waar moet ik dan terecht? U neemt mij niet serieus.
(Toen kwam ene Bolwijk in beeld.)
V: De factuur voor deze dienst wordt bij de volgende factuur bijgeschreven. Goed weekend! Met vriendelijke groet, Harry Bolwijk Sr. Creditmanager
Ik: Ik accepteer dit niet. Met heel uw 'succesvolle actie' weet ik nog steeds niet hoe ik dit soort rekeningen moet stoppen. Het heeft bij u weinig prioriteit (je moet trouwens maar lef hebben om dat aan een klant te zeggen die in 2 dagen meer dan 60 Euro kwijt is), maar het heeft bij mij wèl prioriteit. Geef mij anders een Whatsapp of een telefoonnummer. NB in maart loopt mijn contract af. Wat denkt u...?
V: U gebruikt uw telefoon om live naar het Britse voetbal te kijken, vermoedelijk i.v.m. sportweddenschappen en dan vindt u het vreemd dat daar een prijskaartje aan hangt? Sorry meneer, maar hier heb ik écht geen tijd voor. Uw contract stopt in maart, dus volgens mij lost het 'probleem' zich vanzelf op. Fijn weekend, en met vriendelijke groet, Harry Bolwijk Sr. Creditmanager
(Hij zegt nog net niet: "Dan pleur je toch lekker op.")
Ik: Uw conclusie klopt van geen kant. Ik heb geen seconde naar live voetbal gekeken. Geen seconde!
(De onbeschoftheid van Harry Bolwijk kent geen grenzen. Zijn vervolg):
V: Een conclusie volgt uit een hypothese en een redenering. Wanneer ik stel dat u via uw telefoon voetbal hebt zitten kijken, dan is dat geen aanname, maar een gegeven. Ik heb hier een uitdraai voor mij liggen met uw maandelijks gebruik, en daar staat helaas in dat er meerdere livestreamverbindingen -tussen uw telefoon en GB- tot stand zijn gekomen. Oké, ik vermoed dat het om voetbal gaat, wellicht was het porno. In principe maakt dat weinig uit. U maakt gebruik van een dienst en daar staat een vergoeding tegenover.
(Nu was ik deze onbeschofte minkukel écht zat.)
Ik: Mag ik de naam van uw manager?
V: Nee
Ik: Dat snap ik. Dat durft u niet. En met uw manier van communiceren begrijp ik dat ook nog. Ik ga wel een andere weg zoeken.
V: Kijk, nu stelt u een conclusie die als een tang op een varken slaat. Heeft u stilgestaan bij de gedachte dat ik misschien geen manager heb? Wij hebben namelijk een platte organisatie, die zich heeft gemodelleerd naar het TIEL-model
Ik: Laat verder maar. Ik ga een andere weg zoeken. (Als u bij mij zou werken zou u nu ook geen manager meer hebben. Ik zou u wegens ernstig wangedrag richting klant op staande voet ontslaan.) Verdere reactie van u wordt niet op prijs gesteld.
(Dat boeit Bolwijkje niet. Hij gaat nog even door.)
V: Ga uw gang. U heeft natuurlijk recht op een reactie, maar ik verwacht dat mijn collega's, net als ik, u wijzen op uw vreemde vraag. Volgens mij begrijpt u niet dat het normaal is om te betalen voor een dienst waarvan u gebruikt maakt.
EINDE CHAT
Bolwijk verwacht dus dat zijn collega's net zo reageren als hij zelf... Ik mag toch hopen dat Vodafone niet nog meer van dit soort aso's in dienst heeft. Ik verspeelde in twee dagen ruim €60,00 en wilde weten hoe dat kon stoppen. Bij Bolwijk valt dat onder 'vreemde vragen'.