Cynn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongeldige simkaart

Hee,
 
Ik zit met een vraag, ik heb een abbo van vodafone, en sinds een week een blackberry, deze blackberry is van vodafone, ik heb mijn simkaart erin gedaan maar helaas hij geeft aan "ongeldige simkaart" nu had ik eens rond gevraagd wat er nu mis kon zijn, iedereen vertelde me dat ik een speciale BBsimkaart moet hebben, maar dat vindt ik vreemd want heb namelijk met iemand anders simkaart geprobeerd, en die accepteerde die wel! die simkaart is overigens wel een oudje, is een paarse simkaart van vodafone/libertel, waarom pakt hij deze simkaart dan wel, en die van mij niet? hebben jullie een antwoord op mijn vraag?

Gr. Cynn

( P/s het gaat hier om de BB Curve 8520 )
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je hoeft absoluut GEEN speciale BB  SIM-kaart te hebben, een normale SIM zal gewoon werken, zoals je al gezien hebt.
 
Ik denk eerder dat de SIM die je hebt niet goed is en zou je adviseren even een Vodafone-winkel binnen te stappen voor een SIM-wissel. Stop ook even jouw SIM in een ander toestel, dat geeft alvast een idee of hij daar wel in werkt.
 
Verder zie ik in je verhaal wel dat je een abo van Vodafone hebt, maar niet of je BB-services daarbij hebt, en die heb je wel nodig om je toestel met internet, ping, whatsapp, etc, te kunnen laten werken.
 
Als je dan toch in de winkel bent, neem dan je ID-bewijs even mee  en laat de medewerker indien dat nog niet gedaan is de BB-services toevoegen voor je.
 
Succes.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je hoeft absoluut GEEN speciale BB  SIM-kaart te hebben, een normale SIM zal gewoon werken, zoals je al gezien hebt.
 
Ik denk eerder dat de SIM die je hebt niet goed is en zou je adviseren even een Vodafone-winkel binnen te stappen voor een SIM-wissel. Stop ook even jouw SIM in een ander toestel, dat geeft alvast een idee of hij daar wel in werkt.
 
Verder zie ik in je verhaal wel dat je een abo van Vodafone hebt, maar niet of je BB-services daarbij hebt, en die heb je wel nodig om je toestel met internet, ping, whatsapp, etc, te kunnen laten werken.
 
Als je dan toch in de winkel bent, neem dan je ID-bewijs even mee  en laat de medewerker indien dat nog niet gedaan is de BB-services toevoegen voor je.
 
Succes.
Cynn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee dat had ik idd meteen door.
Ik heb indd een abbo zonder BB-services, ik heb hiervoor geen BB gehad, dit is de eerste keer!

En moet ik dan een speciale vodafone winkel? of kan het ook bij een telefoonwinkel in de buurt?

En dan de laatste vraag, ook handig om te weten, zijn hier kosten aan verbonden?
 
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Cynn schreef:
Nee dat had ik idd meteen door.
Ik heb indd een abbo zonder BB-services, ik heb hiervoor geen BB gehad, dit is de eerste keer!

En moet ik dan een speciale vodafone winkel? of kan het ook bij een telefoonwinkel in de buurt?

En dan de laatste vraag, ook handig om te weten, zijn hier kosten aan verbonden?
 
 
Voor het gemak zou ik toch even naar een eigen winkel van Vodafone gaan, of de Belcompany als die dichter in de buurt is voor je. Je moet de Vodafone-winkel als servivepunt zien, die behoren niet alleen de BB-service toe te voegen, maar ook even je instellingen na te lopen en zorgen dat jij internettend de winkel uitloopt.
 
Er zijn inderdaad kosten verbonden aan de BB-service, maar die willen per abonnement waarbij je het afsluit nog wel eens wisselen. Beter om daar in de Vodafone-winkel even met een adviseur over te spreken en dan meteen het juiste antwoord te krijgen, dan dat ik er hiernaar ga zitten raden, met mogelijke teleurstelling voor jou als gevolg 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic