TruusDeMier

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongebruikt tegoed meenemen naar volgende maand

A. Nou beweerde een medewerker van de klantenservice van Vodafone vandaag toch dat je ongebruikt tegoed (bv data van een Red abonnement) kunt meenemen of doorschuiven naar de volgende maand. Dat is nieuw voor me. Dat klopt toch niet? Ik lees hier nergens over.

B. Je tegoed wordt toch telkens per de eerste van de maand gereset? Ook als je abo halverwege de maand begonnen is?

C. Als je abo halverwege de maand begonnen is, betaal je die maand toch de helft (lees:naar evenredigheid) of niet soms? Je hebt dan toch ook maar recht op de helft (lees:naar evenredigheid) van de minuten en MB's? Ook al heeft de Vodafone App het volle tegoed voor die eerste maand aan!

D. Dus die App of My Vodafone of het tegoed-SMSje van 1201 geven de eerste (gebroken) maand verkeerde info weer.
5 Reacties 5
TruusDeMier
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niemand?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Welkom op de community!
Ik zie dat er nog niet iemand heeft gereageerd op je bericht.

Het is helaas niet mogelijk om je data mee te nemen naar een volgende maand. Op de eerste van de maand krijg je nieuwe tegoeden.
Bij ons loopt altijd de tegoeden van de eerste van de maand tot het einde. Sluit je een abonnement aan midden in de maand. Dan krijg je over de halve maand naar rato berekend. Zodra het dan de eerste is, krijg je dan weer nieuwe tegoeden voor de hele maand. Over de halve maand betaal je dan ook naar rato.

Echter de smsjes die uitgestuurd worden kloppen gewoon. Alleen gaan ze de eerste halve maand over het gedeelte naar rato.
TruusDeMier
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Steven. Dat dacht ik dus ook al. Blijkbaar weten niet alle Klantenservice medewerkers dat je geen tegoed kunt meenemen. Vandaar dat ik dit hier navroeg omdat ik ook denk dat dat al jaren geleden is afgeschaft.

En ik zou toch maar die SMS-jes of My Vodafone nakijken. Ik heb het over het omzetten van Red Essential naar Red Super.
(3+3 GB naar 20+20GB). Bij halverwege de maand omzetten zou je een tegoed van maximaal 11,5 + 11,5 GB verwachten over die maand en niet 20+20 GB (minus reeds gebruikte data)
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat komt omdat de bundel wel al 20GB is maar je krijgt maar 11,5 GB daarvan. Hierdoor krijg je wel de meldingen over de volledige 20GB. Kan me voorstellen dat dit verwarring met zich meebrengt. Echter kloppen de smsjes wel.
Rik Eefting

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is natuurlijk onzin dat het "niet mogelijk is" tegoed gewoon mee te nemen. Dat is gewoon een commerciële keuze van Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic