Eddy_1971

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Onenumber activeren lukt niet

Het activeren van mijn onenumber voor de Apple Watch lukt niet.  Ik heb gisteren mijn apple watch ultra 2 succesvol geïnstalleerd echter het activeren van onenumber lukt niet. Na de installatie heb ik een mail en sms ontvangen maar het werkt nog niet. In de watch app staat onder mobiel netwerk/mobiel abonnement van vf.nl “wachten”  zie foto…..  moet ik geduld hebben of moet er aan de vodafone kant nog iets geactiveerd worden? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eddy_1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia  Activatie gelukt: zie mobiel netwerk op mijn Watch..  
Ik zie de creditering wel op mijn factuur.

 

Bedankt voor de hulp. En @hjvdijk1971 @jsurfj2  en @SusanneH  dank voor het delen van jullie ervaringen….

 

Groet,

 

Eddy

Bekijk in context

33 Reacties 33
jsurfj2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik sluit mij hierbij aan. Tevens alle handelingen in andere topics geprobeerd, maar tot op heden werkt het niet. 

Onenumber is trouwens ook niet te zien in de vodafone app

hjvdijk1971

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia 


Ik hou ook dezelfde melding na succesvolle activatie van het mobiele abonnement voor de Apple Watch Ultra. Ik wacht zo’n 72 uur. Ik heb de Watch opnieuw opgestart en de telefoon. Ik moet dan opnieuw aanvragen en kan de software opnieuw downloaden naar de Watch maar er verandert daarna niets.IMG_0050.jpeg

 

jsurfj2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Cecilia 

Zou je mijn casus ook willen bekijken. 

Alvast bedankt. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 908Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @Eddy_1971 @hjvdijk1971 en @jsurfj2 , goedemorgen en welkom hier!

Normaliter krijg je deze melding te zien als de bestelling van OneNumber nog niet volledig is doorgelopen. Ik heb jullie gegevens erbij gepakt en op dit moment staat OneNumber bij jullie alle drie actief. De bestellingen zijn correct verwerkt. 

Werkt het nog niet, controleer dan of je inmiddels de nieuwste iOS versie op je toestel hebt staan. Er is namelijk net een nieuwe update uitgerold. Herstart vervolgens je toestel en Watch en probeer de activatie opnieuw te doorlopen. Werkt het hierna nog niet? Neem dan even contact op met onze klantenservice via de chat of telefoon, zodat er verder gekeken kan worden en indien nodig een case aangemaakt kan worden.

hjvdijk1971

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat heb ik inderdaad al meermalen gedaan en na 4 dagen zou het toch eens geactiveerd moeten zijn? Ik bel wel met de klantenservice dan.

jsurfj2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Cecilia 

Telefonisch contact gehad en alles moet werken en dat is niet het geval. Er is een case aangemaakt, maar er kan indicatie gegeven worden m.b.t. de tijd dat het in beslag gaat nemen.

 

Kan jij hier meer over zeggen op basis eerdere casussen. Ik lees namelijk dat het vaker voorkomt dat het netwerk op wachten blijft staan.

 

Alvast bedankt

hjvdijk1971

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia 


Na de eerste keer bellen met de helpdesk werd ik 60min in de wacht gezet waarna er opgehangen werd. Toen ik weer belde werd ik wel geholpen: de aanvraag werd geannuleerd en ik moest een nieuwe aanvraag doen. Dit werkte! 2 problemen: ik ben mijn 3 maanden proefperiode kwijt en erger: als ik bel met mijn Watch als de telefoon uit staat zien mensen een totaal ander nummer. Vervolgens werd ik weggedrukt want mijn zakenpartner herkende het nummer niet. Als de telefoon aanstaat is het wel mijn nummer maar dan bel ik volgens mij via BT/mijn telefoon. Als

mensen mij bellen met de telefoon uit komt het gek genoeg wel uit bij mijn Watch. Nog steeds problemen dus en dit kost echt veels te veel tijd zo. ☹️

jsurfj2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@hjvdijk1971 

mag ik vragen welke afdeling je hebt gekozen?  Ga ik zo weer bellen.

Daarnaast hebben we dezelfde klacht en krijg jij een andere oplossing. 

 

Zeer vermoeiend dit. 

hjvdijk1971

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is optie 4 volgens mij…technische problemen 

Eddy_1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia  Helaas is dit niet de oplossing, alles is up to date, meerdere keren alles herstart… Morgen klantenservice maar eens bellen.

@jsurfj2 , @hjvdijk1971  thx voor delen jullie ervaringen 

jsurfj2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Eddy_1971 

 


let goed op wat er tegen je gezegd wordt. Mijn vertrouwen in Vodafone is tot een dieptepunt gedaald. 

vandaag 4 medewerkers gesproken. Ze zeggen allemaal wat anders. 
Er is bij mij een case aangemaakt en dat gaat 5 tot 10 werkdagen duren, zodoende wilde ik gebruikmaken van het herroepingsrecht om dan opnieuw onenumber aan te vragen. Wat bij @hjvdijk1971 door de medewerker is gedaan. Echter kan dit het systeem niet annuleren, omdat er een case is aangemaakt. 

Ik ben al jaren klant bij Vodafone en Ziggo en ik vind dit niet des Vodafones. Naast onkunde van de mederwerkers lijkt het erop dat het systeem niet up to date is om Onenumber te koppelen en goed te laten werken. 

veel succes

Eddy_1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vandaag contact gehad met de klantenservice, wachttijd zo’n 10 minuten. Werd vriendelijk geholpen. Eerst de standaard checks doorgenomen, zonder resultaat. Ze gaf aan dat er idd meerdere problemen mee waren, nieuw product, oorzaak niet bekent, etc…. Na overleg met haar teamlead (denk) ben ik teruggebeld dat er een case/ticket aangemaakt wordt. Zodra er nieuws is zou ik horen….. Helaas nog geen oplossing….. @Cecilia  kunnen we hier informatie ontvangen over de vorderingen?  Een dagelijks update?  wat er gedaan is en wat de volgende stappen zijn?   

@jsurfj2  @hjvdijk1971  FYI

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 908Oplossingen
  • 1041Likes

@hjvdijk1971 Fijn dat het is gelukt om OneNumber te activeren en je de oplossing bij jou deelt, namelijk het verwijderen van OneNumber. Wat betreft het tonen van een ander nummer. Hier staat een ticket voor open en deze heb ik ook gedeeld in mijn uitgelichte reactie in dit topic. Als er een update is, dan zal ik deze daar ook delen 🙂 

@Eddy_1971 en @jsurfj2 Ik zie dat er bij jullie beide een case is aangemaakt. In situaties als deze is dat fijn, want zo komt dit bij onze technische dienst uit ter onderzoek. Mochten er dan meer soortgelijke situaties zijn, dan kan dit op de juiste wijze onderzocht worden en indien nodig een ticket voor gelogd worden. Maar gezien het feit dat het verwijderen van OneNumber de oplossing was bij @hjvdijk1971 heb ik bij jullie OneNumber ook verwijderd. Ik wil jullie dan ook vragen om de aanvraag voor OneNumber nogmaals te proberen en ik hoor dan ook graag of het bij jullie werkt. Mocht dit niet werken, dan moeten we de uitkomsten van de case afwachten.

Wat betreft de proefperiode van OneNumber. Die kan niet verlengd worden, maar er leiden natuurlijk wel meer wegen naar Rome. Mocht dit bij jullie alle 3 de oplossing zijn, dan zorg ik graag voor een credit t.w.v € 15 op jullie klantnummer zodat jullie dan alsnog op een iets andere wijze gebruik maken van de korting. 

SusanneH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb zelfde probleem zaterdag 30-12 one nummer aangevraagd, bevestiging ontvangen.

2 x contact met vodafone chat, na 1e x telefoon en watch uitgezet na 2e keer watch fabrieksinstellingen gebruikt (reuze irritant want kon daardoor gisteravond niet betalen, had pasje niet opnieuw gekoppeld). maar beide acties hebben niet geholpen. staat nu bij mobiel netwerk nog steeds 'wachten'. (ook meerdere keren verwijderd en opnieuw geprobeerd. kan ik hierbij geholpen worden?

 

SusanneH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

aanvullinkje: volgens degene op de chat zou bij vodafone eea goed staan

 

jsurfj2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Cecilia 

 

Hi,

 

Heel erg bedankt. Dit was de oplossing in mijn geval. Ik heb Onenumber opnieuw aangevraagd en het werkt.

 

Als jij de creditering wil regelen, dan is alles zoals bij de eerste aanvraag.

 

Kan jij ook de case laten sluiten?

 

mvg,

 

Jim

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 908Oplossingen
  • 1041Likes

@jsurfj2 Ah, super fijn om te horen! Bedankt voor jouw terugkoppeling en bij deze heb ik de credit ook direct in orde gemaakt. Het bedrag wordt verminderd op je eerstvolgende factuur. Ik heb een melding bij de case gemaakt om deze te sluiten aangezien we het via deze weg hebben kunnen oplossen.

@SusanneH Net als bij de anderen hier staat ook OneNumber bij jou actief, maar blijft deze op 'wachten' staan in de configuratie in de Watch App. Gezien de positieve terugkoppeling van @jsurfj2 zojuist heb ik ook OneNumber bij jou verwijderd. Wil je de aanvraag nogmaals doorlopen? Start voor de zekerheid je Watch en toestel even opnieuw op alvorens je een nieuwe aanvraag doet voor OneNumber.

SusanneH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo, is nu gelukt, dankjewel voor oplossing

gr 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 908Oplossingen
  • 1041Likes

Fantastisch @SusanneH Bedankt voor jouw snelle terugkoppeling. Doordat je bij deze nieuwe aanvraag niet opnieuw gebruik kan maken van de proefperiode (3 maanden gratis OneNumber) heb ik uiteraard ook bij jou een vergoeding in het systeem gezet van € 15, zodat je alsnog de korting krijgt maar dan op een iets andere wijze 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic