Dion Thomas

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OneNumber op Apple Watch

Hi, 

 

Ik heb m'n e-sim overgezet naar een nieuwe telefoon. Nu herkent de apple watch de e-sim niet meer.

 

Hij geeft aan: Je vf-nl account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. 

 

Kunnen jullie zien wat er mis gaat?

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3425Posts
  • 1027Oplossingen
  • 1127Likes

Hi @Dion Thomas, goedemorgen en welkom hier!

Je hebt geen gegevens in je profiel gezet, dus ik kon niet al stiekem een kijkje achter de schermen nemen. Als je een nieuwe telefoon gebruikt, maar dezelfde Apple Watch behoudt, dan zou OneNumber automatisch door moeten lopen. Heb je de al bestaande eSIM overgezet naar een nieuw toestel of is er hierbij ook een nieuwe eSIM gegenereerd? En heb je voor de zekerheid ook al geprobeerd om de Watch opnieuw te configureren en in te stellen? Stel dat er een nieuwe eSIM is gegenereerd dan kan ik mij voorstellen dat je in de Watch App onder mobiel netwerk de melding krijgt om een nieuw abonnement toe te voegen. Zou je dat eens willen controleren? 
 

Dion Thomas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, 

 

De e sim voor de one number eindigt op 7715 en staat actief op de nieuwe telefoon. 

De Watch geeft aan dat er geen simkaart is. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3425Posts
  • 1027Oplossingen
  • 1127Likes

Wil je je Community profiel ook aanvullen met je persoonlijke informatie? Dan kan ik je gegevens erbij pakken. 

'De e sim voor de one number eindigt op 7715 en staat actief op de nieuwe telefoon.' Wat bedoel je hiermee precies? Je hebt namelijk een primaire simkaart voor de hoofdaansluiting (telefoon). De eSIM voor OneNumber is virtueel en hoef je dus niet te installeren op je telefoon. 

 En heb je voor de zekerheid ook al geprobeerd om de Watch opnieuw te configureren en in te stellen? Stel dat er een nieuwe eSIM is gegenereerd dan kan ik mij voorstellen dat je in de Watch App onder mobiel netwerk de melding krijgt om een nieuw abonnement toe te voegen. Zou je dat eens willen controleren? 
 

Dion Thomas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi,

 

Als het goed is, is het nu toegevoegd.

 

Bedoel je de hele Watch opnieuw instellen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3425Posts
  • 1027Oplossingen
  • 1127Likes

@Dion Thomas Even terugkomend op dit: 'De e sim voor de one number eindigt op 7715 en staat actief op de nieuwe telefoon.''.

Deze eSIM is voor OneNumber en moet je dus niet installeren op je telefoon. Dit is namelijk een virtuele eSIM voor OneNumber. De eSIM voor je primaire aansluiting eindigend op 419 moet op je telefoon geïnstalleerd zijn. Als dit niet het geval is, dan is kans heel groot dat dit het probleem veroorzaakt. Wil je dit controleren en indien nodig de juiste eSIM op je mobiele telefoon installeren.

Dion Thomas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi 

 

Als ik die wil activeren krijg ik de volgende foutmelding.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3425Posts
  • 1027Oplossingen
  • 1127Likes

@Dion Thomas Die foutmelding krijg ik niet vanuit jouw My Vodafone account. Ik heb je daarom ook even een PB gestuurd met meer informatie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic