Hans Pothoven

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OneNumber geeft melding 'Geen 06-nummer gekoppeld''

Ik probeer al dagen om mijn Apple Watch via de Vodafone app te registeren voor onenumber. Ik alles ge-update etc. Maar zodra ik wil registreren zegt de app dat er geen 06 nummer aanwezig is!?

13 Reacties 13
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Hans Pothoven, goedemorgen!

Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Ik ben even met je mee gaan kijken en zie dat er in jouw My Vodafone account twee mobiele nummers (eindigend op 31 en 71) zijn gekoppeld. In jouw Community profiel heb je een mobiel nummer vermeld eindigend op 36. Deze staat niet onder het kopje 'gebruikers' in My Vodafone. Wil je voor dit mobiele nummer OneNumber aanvragen, dan zal dit niet lukken omdat dit nummer dus niet gekoppeld is in My Vodafone. 

Om voor het nummer eindigend op 36 OneNumber te bestellen zal je in My Vodafone dit nummer moeten toevoegen aan je account. 

Hans Pothoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoe kan ik dan dat nummer overzetten naar het andere profiel? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@Hans Pothoven Het beste is om dit even via My Vodafone in de browser te doen. Als je gaat naar 'profiel' in My Vodafone en klikt op 'overzicht van gebruikers' dan krijg je daar de optie om een gebruiker toe te voegen, maar staat aan de linkerzijde ook de optie om het account uit te breiden. Hier kan je het nummer laten toevoegen aan je account en vervolgens ook de rechten/toegang van de gebruiker aanpassen. 

Hans Pothoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kom de optie account uit te breiden niet tegen in de browser omgeving.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Als je inlogt in My Vodafone dan zou je dit moeten zien.

 

En onder het kopje profiel - gebruikers staat het op deze wijze:
Ik heb even een screenshot gemaakt

Hans Pothoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IK denk dat door de meerdere accounts er 2 banknummers actief zijn, waardoor ik niet mijn 06 kan koppelen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Dat zou niet uit moeten maken. De nummers vallen namelijk ook nog eens onder hetzelfde klantnummer In bovengenoemd scherm krijg je de optie om het mobiele nummer in te voeren waarna vervolgens een SMS wordt verstuurd. Zie je dit scherm wel? En wat gebeurt er als je je mobiele nummer invoert?

Hans Pothoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb al 3x het 06 toegevoegd middels sms code… maar dan gebeurt er niets 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@Hans Pothoven Check. Dat gaf je in je vorige bericht niet aan, dus het was gissen of je het scherm nu wel of niet had gevonden. Je kreeg dus verder geen foutmelding bij het 5toevoegen van het 06-nummer. Dat leek dus op het eerste oog goed te gaan. 

Als ik nu kijk in je My Vodafone profiel dan zie ik onder het klantnummer eindigend op 598 het mobiele nummer staan. Ik heb bij de gebruiker nu ook wat aanpassingen gedaan in de rechten. Wil je jouw toestel en Watch eens herstarten en opnieuw de bestelling proberen te doorlopen?


Lukt het hierna nogmaals niet, dan het advies om even contact op te nemen met Vodafone Business. Zij kunnen dan vervolgens een case onder je abonnement aanmaken voor de technische dienst

Hans Pothoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb beide toestellen uitgeschakeld en weer opgestart, maar helaas zonder het gewenste resultaat.

ik heb wel een e-sim op mijn iPhone! Of maakt dat niet uit?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Ontzettend jammer dat het niet is gelukt @Hans Pothoven. Het maakt inderdaad niet uit of je gebruik maakt van een eSIM of fysieke simkaart voor het bestellen van OneNumber. 

Ik heb nog 1 optie in mijn trukendoos, namelijk het volledig verwijderen van je My Vodafone account. En dat je dan vervolgens een nieuw My Vodafone account registreert. Er wordt dan weer een nieuwe koppeling gemaakt. Mag ik het account voor je verwijderen zodat we deze optie nog kunnen proberen? Mocht ook deze optie niet baten, dan ben ik bang dat er echt even contact gezocht moet worden met Vodafone Business om hiervoor een case aan te maken naar onze technische dienst. 

Hans Pothoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedemorgen,

 

van mij mag alles op 1 account komen.. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Dan gaan we deze optie proberen @Hans Pothoven! Ik heb zojuist het My Vodafone account in zijn geheel verwijderd. Je mag je opnieuw registeren voor My Vodafone. Voor de zekerheid heb ik het klantnummer vermeld in je Community profiel onder het kopje 'persoonlijke informatie'. 

Fingers crossed dat dit bij jou de oplossing niet. Zo niet, dan moet ik je adviseren om even contact op te zoeken met Vodafone Business voor het aanmaken van een case naar de technische dienst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic