jeroenlaven90

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

One number werkt niet

Ik heb alles geupdate en gerestart en gereset maar de Watch app geeft nog steeds aan dat vf nl geen Apple Watch ondersteund. Iemand inmiddels een oplossing want ik zie dat ik niet de enige ben. 

39 Reacties 39
polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij werkte het aanmelden vlekkeloos. Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de 4G en toen ik thuis kwam en weer in de buurt van de iPhone stopte het hele zooitje met werken. In de watch app bij mobile service stond ineens vf nl "Not active"
Geen manier om er ook maar iets mee te doen. alleen verwijderen uit de app. En als je dan opnieuw setup druk ga je naar een nieuwe aanvraag. Terwijl ik al een actief one number account heb. 

Zooitje weer bij Vodafone. Zoals gewoonlijk

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 Ik heb opnieuw registreerd maar staat op ‘waiting’

voorheen was het binnen 30 seconden actief:

 

IMG_0199.png

incoming-0F676F72-B983-4A46-BE5F-CC659C3B0D7B.png

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag de klantenservice gebeld. Weten 0,0 over hoe en wat mbt OneNumber en Apple Watch. Het is een drama. Een vrouwtje zegt tegen mij cookies verwijderen?! Wat heeft dit met cookies te maken.. Wauw

Als ik naar de website van Onenumber ga:

https://onenumber.vodafone.com/nl/?page=subscriptions
Staat er: 

Je hebt nog geen apparaten die via OneNumber zijn verbonden met je Vodafone abonnement. Koppelen is heel eenvoudig. Probeer het eens!
Dit terwijl ik al een apparaat gekoppeld had de eerste keer. Er is een LEES MEER knop. Als ik daar op klik kom ik op een pagina:

Abonnement niet geschikt

Sorry, het lijkt erop dat je huidige abonnement niet geschikt is voor OneNumber. Ga voor meer informatie naar onze website of neem contact op met onze klantenservice.

Wat is dit allemaal voor gedoe?!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

@polanski Wil je eens kijken of deze stappen helpen?


- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia 

Telefoon uit/aan gezet: Watch Wifi uit, stond bij mobile services nog steeds: NO SIM, NO SERVICE. Kan niets doen zonder iPhone
In de Apple Watch app op de iPhone bij de instellingen-Mobile Service is mijn aanvraag na herstarten ook verdwenen. Stond op 'Waiting'. Nu staat er weer 'set up mobile service'.. dus een nieuwe aanvraag. Verder is er geen mogelijkheid om ook maar IETS te doen.

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe verstuur ik n prive bericht? Zie hier geen optie voor..

Grappig dit:

polanski_1-1699271569882.png

 

polanski_0-1699271504811.png

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

@polanski Hmm, dit is echt heel gek. OneNumber zelf staat wel actief onder je producten. Bij het koppelen vanuit jouw My Vodafone account krijg ik inderdaad dezelfde foutmelding te zien dat je abonnement niet geschikt is. Dat is natuurlijk een rare melding en niet logisch, want het bestellen zelf is wel gelukt en het heeft ook even gewerkt. Normaliter zou het dan al fout gaan bij het bestellen zelf.

Ik vermoed dat er in het achterliggend systeem iets niet goed gekoppeld is, waardoor de configuratie niet werkt en je nu blijft hangen bij deze foutmelding. Onze technische dienst zal dat nader moeten onderzoeken. Ik zie dat hier vanochtend al een case voor is aangemaakt, namelijk case: 12809637. We zullen deze case helaas even moeten afwachten.

Tjentszu

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas! None of the above.⬆️..... blijf dit zien . 17.1/ 10.1

IMG_0192.png

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gekocht via Vodafone? Want het lijkt wel alsof alleen de Apple Watches die van vodafone zelf afkomen compatible zijn. Een soort omgekeerde sim lock

Tjentszu

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nope direct bij Apple zelf.  Mijn vrouw heeft OdiDo. Mijn Dochter KPN.......... ik ben redelijk merk trouw . Maar ik merk dat het warme bad waarbij in ik lig langzaam koud aan het worden is . 

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, heb hetzelfde. Vodafone was in mijn ogen een van de betere providers. Laatste paar jaar heb ik er echter alleen maar problemen mee.

Tjentszu

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Yup. Verouderende techniek. Lopen ernstig achter .  Maar goed back on topic. 

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia waarom staat die case niet in mijn account?

polanski_0-1699365483372.png

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

@polanski Niet iedere case is zichtbaar in My Vodafone. Dit hangt er vanaf naar welke afdeling het is doorgezet. De case staat in ieder geval onder je gegevens 😉

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia 
Inmiddels zelf opgelost door de bundel te laten verwijderen en een nieuwe aanvraag te doen. Duurde wel een aantal uur voordat mobiele service actief was maar het werkt nu. 

polanski_0-1699608925125.png

polanski_1-1699608960807.png

 

Ik kon zelf met geen mogelijkheid de bundel verwijderen/opzeggen.. wat normaliter wel de bedoeling is.  Vodafone geeft aan dat je OneNumber elk moment kunt stopzetten. Nou, via Mijn Vodafone is het iig onmogelijk. De OneNumber website zitten fouten in.  

Mijn case kan igg gesloten worden. Hoop dat Vodafone zsm aan de slag gaat om de kinderziektes op te lossen..


Arjen T

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik was al 2 dagen aan het stoeien en contact met Vodafone zonder resultaat… onderstaande werkte.

- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?

 

Bedankt voor de TIP

Fijn weekend

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

@polanski Fijn dat het al is opgelost. Ik zal een notitie in de case achterlaten dat het is opgelost en de case gesloten mag worden.

Tjentszu

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankzij de onuitputtelijke inzet van Vodafone en  Cecilia werkt het bij mij nu ook. Community is echt een aanrader 🤔

polanski

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Dankje, zou ook een notitie achterlaten dat ze de website van OneNumber even een revisie geven. De bundel aan/uitzetten werkt niet. 

PeterG1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij werkte het ook niet. Veelvuldig contact gehad met Vodafone zonder resultaat. Had vandaag een telefonische afspraak met een naar mijn mening zeer deskundige dame van Vodafone, MAAR ik zag ook een nieuwe update van Apple, iOS 17.1.1. Nadat ik die had geïnstalleerd kon ik direct one number configureren! 
Wel nog met de dame gesproken en e- sim ingesteld, maar dat stond los van het probleem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic