mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onbereikbaar met WCDMA zonder data verbinding

Net als dit forum onderwerp ben ik onbereikbaar als ik Wifi aan zet:
http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/ik-kan-met-wifi-aan-niet-meer-gebeld-worden-wel-bellen/td-p/153001

Mijn probleem laat zich echter net iets korter omschrijven (zoals het onderwerp)
Als ik WCDMA mode gebruik (forceer) en (mobile) Data uitzet ben ik onbereikbaar.

Omgeving: Utrecht

Als ik GSM only forceer en (mobile) Data uitzet ben ik bereikbaar, evenals ik WCDMA forceer en (mobile) Data aanzet ben ik ook weer bereikbaar.

De reden dat het lijkt als het aan Wifi ligt, is omdat m'n mobile Data verbinding uitgaat als Wifi aan staat, maar dat heeft er (na uitvoerig testen) niets mee te maken.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@mrvanes

Er is inderdaad een probleem geweest op deze locatie m.b.t. inkomende gesprekken op UMTS. Dit is inmiddels opgelost. Kun je dit bevestigen?

Bekijk in context

17 Reacties 17
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Interessant: andere locatie (ook Utrecht) wel bereikbaar met WCDMA zonder mobile data. Het is dus behoorlijk paal specifiek (postcode waar het mis gaat: 3521).
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
WCDMA+GSM is geen optie dan? Of ben je dan ook onbereikbaar (je zit standaard dan immers op WCDMA)?
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan alleen kiezen tussen: GSM only, WCDMA only of auto (en auto betkent OF, niet EN). Dus nee, GSM + WCDMA bestaat niet op mijn telefoon, en volgens mij technisch ook onmogelijk.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik bedoel auto dus! Werkt dat niet?
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar heb ik 'm altijd op staan en daar zijn de problemen mee begonnen. Als WCDMA beschikbaar is, wordt die gekozen en als ik dan Wifi aanzet gaat de mobile data verbinding uit en DAN ben ik onbereikbaar, maar alleen als ik thuis zit!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ok, altijd als je op 3G zit met dataverbinding uit is het stuk dus. Kun je dan zelf trouwens wel uitbellen, of gaat dat ook mis?

Even @Farid- highlighten zodat hij een mailtje krijgt over dit topic. Hij keek in dat andere topic mee.

Misschien is er een setting op een antenne van Vodafone verkeerd. Er waren dichtbij daar in de buurt werkzaamheden (bij Vredenburg) afgelopen weekend, geen idee of die al helemaal klaar zijn nu.
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja: Als ik een WCDMA (3G) verdbinding heb en mobile data UIT zet ben ik niet bereikbaar. Voor zover ik het weet kan ik dan wel uitbellen, maar dat kan ik nu niet testen.
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist het probleem gereproduceerd, maar nu weet ik ook het CID: 2639 / LAC: 124 (onbereikbaar). Met GSM only zit ik op 12602 / 33 (bereikbaar).

Op 6090 / 124 ben ik ook niet bereikbaar zonder mobile data.
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoor net van de buren dat de hele wijk hier last van heeft... en al meer dan een week.
Beetje zorgelijk dat er geen enkele Vodafone moderator even antwoord heeft gegeven op m'n vraag. Nog zorgelijker dat zo'n probleem al zo lang kan bestaan!!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
In de omgeving is een storing: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/3511-Utrecht/m-p/167649#M4042
Hiervan kun je last ondervinden vanwege overbelasting.

mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina,

Bedankt voor je antwoord, maar als je goed gelezen had, had je kunnen zien dat het niets met deze storing te maken heeft. Mijn probleem IS juist alleen aanwezig als ik op 3G zit en vervolgens NIET de bijbehorende DATA verbinding gebruik. Ik kan dan gewoon bellen, maar NIET gebeld worden. Hoe vaak moet ik het probleem nog uitleggen?
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Komt hier nog een oplossing voor of moet ik dit officieel inschieten bij Vodafone support?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @mrvanes ,
Wellicht is dat laatste een betere oplossing. De collega kan dan samen met je allerlei instellingen doorlopen en kijken waar het aan ligt. Mocht het aan de telefoon niet op te lossen zijn, dan zal hij/zij een case aanmaken om het door een technicus te laten bekijken. Hopelijk snel weer up & running. Per
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@mrvanes

Er is inderdaad een probleem geweest op deze locatie m.b.t. inkomende gesprekken op UMTS. Dit is inmiddels opgelost. Kun je dit bevestigen?
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een korte test leert dat het probleem inderdaad opgelost is, waarvoor dank.
Desondanks ben ik erg ontevreden over de behandeling van deze klacht. Ik heb niet het idee dat mijn beschrijving van het probleem serieus genomen werd en vind het erg jammer dat de gebruiker altijd gevraagd wordt zijn instellingen te controleren. Vergeet niet dat er ook gebruikers met kennis van zaken rondlopen en behandel deze ook alszodanig als ze een gedetailleerde probleem beschrijving posten! Ik heb nota bene het ID van de cell doorgegeven en nog reageert niemand met een update, behalve de laatste.

Verder gaat het mijn verstand te boven dat een dergelijk fout zo lang en onopgemerkt heeft kunnen bestaan. Het was dan ook handig geweest als jullie een broadcast in de cell hadden gedaan dat alle gebruikers beter op 2G konden verbinden als ze bereikbaar wilden zijn op die locatie... zo lastig is dat toch allemaal niet meer?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@mrvanes

We hebben je op 22 juni al doorgegeven dat er problemen waren met 3G (UMTS) op die locatie. Daarmee hadden jouw problemen ook te maken. Helaas konden we je op dat moment geen oplossing hiervoor geven omdat afgewacht moest worden totdat de problemen waren verholpen.
mrvanes
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina, die melding ging over problemen met 2G verbindingen in mijn wijk/cell. Als dat ook te maken had met mijn probleem was de omschrijving wel heel onvolledig!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic