FwksMthy

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onbereikbaar in Scandinavie

Goedendag,

 

Afgelopen weken was ik op vakantie. Nog op de boot kreeg ik een SMSje 'Welkom in Denemarken', dus daar had ik nog bereik. Eenmaal aangekomen in Zweden had ik geen bereik. Kreeg regelmatig op mijn telefoon te zien 'Fout sim-kaart registratie'. Een enkele keer (hoog op de berg onder een telefoonmast) is het mij 10 minuten gelukt om bereik te hebben en mijn moeder te felicteren, maar vrij snel daarna weer onbereikbaar. Ook in Noorwegen kreeg ik geen connectie met een telefoonmast. Daarna telefoon uitgezet en later in Zweden weer aangezet, wederom een minuut of 10 bereik, maar meteen geen bereik meer. Dan de boot terug naar Duitsland, in Kiel bereik én nu een week later nog steeds bereik. Conclusie dat ik daaruit trek is dat mijn simkaart geen connectie mocht maken in Scandinavie. Kunnen jullie daar een verklaring voor geven? Mocht ik weer eens naar Scandinavie willen gaan, zou ik graag bereik willen houden voor het geval er iets aan de hand is met mij of het thuisfront.

 

Ik hoor graag van jullie.

8 Reacties 8
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @FwksMthy, welkom hier!

Hopelijk heb je genoten van jouw vakantie. Wél is het heel bijzonder dat je zowel in Noorwegen als in Zweden geen gebruik kon maken van je Vodafone abonnement. We hebben namelijk wel voordelige roamingsafspraken met deze landen, zodat je jouw bundel daar op dezelfde wijze kan gebruiken als in Nederland. Voor de stabiliteit en de bereikbaarheid zelf zijn wij wel afhankelijk van het netwerk daar. Het is lastig om op dit moment te beoordelen wat er precies mis is geweest, omdat we op dit moment niet meer de registratie op het netwerk in het buitenland kunnen controleren. Mocht je dit probleem ervaren bij een volgend bezoek, dan wil ik je adviseren om de APN opnieuw in te stellen en even contact te zoeken met mijn collega's van de klantenservice via de chat/telefoon. Zij kunnen dan de registratie op het netwerk in het buitenland voor je controleren.

FwksMthy
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas heb ik geen smartphone, dus de APN opnieuw instellen, is dan niet echt mogelijk. We houden het de volgende keer in de gaten. Anders zal ik via een andere telefoon proberen Vodafone te bereiken om te kijken of ze het dan kunnen beoordelen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

En nog een andere tip, haal je simkaart uit je toestel en stop die in een ander toestel en die van het andere toestel in je eigen toestel. Dan kan je ook controleren of het aan je toestel ligt of aan de simkaart. Misschien is het toestel niet geschikt? Gekke gedachten, maar je weet het nooit. Aangezien je zegt geen smartphone te hebben maar wel een toestel hebt waar je mee kunt bellen. 

FwksMthy
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat heb ik zeker overwogen! Enige probleem is dat in de telefoon van mijn vrouw een MicroSim moet zitten, en die van mij een gewone simkaart. Dus dat konden we niet uitproberen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Oh ja, dat is vervelend en niet om te wisselen 😊😉
Maar we kunnen @Cecilia vragen of het mogelijk is om jou een nieuwe simkaart toe te sturen zodat je die kan uitdrukken in verschillende formaten. En misschien is het zelfs aan te raden om beiden om te laten wisselen. Maar die keuze laat ik graag even aan Cecilia over, die heeft daar vast meer kijk op dan ik. 

FwksMthy
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mochten die er zijn, dan kan ik ook eens in een vodafone winkel kijken of ze zoiets voor mij kunnen regelen. Bedankt voor de tip!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Die zijn er, een heel goed idee om dan even langs een Vodafone winkel te gaan. 👍
Fijn weekend alvast!

FwksMthy
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

van hetzelfde

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic