DennieH

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omzetten naar 4G Red

Hoi,

Ik heb vorig jaar een 2-jarig Bel+SMS+Web contract afgesloten met 500Mb data en een Samsung Galaxy S4 met bijbetaling van naar ik meen 150 euro. Dat abonnement kost me nu 37,50 per maand. Als ik echter eens kijk wat de huidige abonnementen kosten per maand (ook inclusief een vergelijkbare telefoon), bijvoorbeeld het Smart 500 abonnement inclusief Samsung S4, dan kost dit maar 28 euro per maand. En dat is inclusief 4G! Terwijl ik nu alleen 3G heb.

Een Red Essential abonnement met 4G, 1Gb data en 300 belminuten (nu heb ik er maar 200), kost met een Samsung S4 erbij maandelijks 39 euro.

M.a.w. ik betaal dus veel teveel. Ik snap best dat contracten en voorwaarden veranderen maar ik vind het een beetje vreemd dat ik 10 euro per maand meer betaal voor een abonnement waar ik een veel lagere internetsnelheid heb. Sterker nog, 3G abonnementen bestaan uberhaupt niet meer.

Nu kreeg ik een tijdje geleden een sms met de melding dat ik kosteloos naar 4G kon overstappen door 4G te sms'en naar 8888. Dit heb ik gisteren gedaan en vervolgens krijg ik het bericht dat mijn "telefoonnummer jammer genoeg niet geselecteerd" is. Dat kan dus al niet kloppen. Bovendien stond niet in de originele sms tot wanneer dit aanbod geldig was. Ik zou bijvoorbeeld zeker geinteresseerd zijn in het betalen van 39 euro per maand voor een Red Essential abonnement, met 4G, 300 belminuten en 1Gb data, maar dan zonder telefoon want de S4 heb ik al en heeft bovendien nog een jaar garantie.

Graag zie ik een reactie van Vodafone hierop. Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Contract = contract
Overeenkomst = overeenkomst
Abonnement = abonnement

Daar ben je mee akkoord gegaan, vorig jaar.
Je hebt vorig jaar een 24-maanden-abonnement afgesloten. En dat betekent dat je in 2015 mag verlengen / omzetten naar een RED Essential abonnement. Met smartphone of sim-only. Vanaf VIER MAANDEN voor de huidige einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst.

Zo zit het en niet anders. Daar ben je vorig jaar zelf schriftelijk mee akkoord gegaan. Jouw handtekening staat onder het contract dat je hebt ondertekend. Vrijwillig en instemmend met alle voorwaarden en bepalingen. Dan moet je nu niet gaan zeuren op het Forum. Gewoon afwachten totdat je mag verlengen. En dan wel een aanbieding uitzoeken met 4G waarbij je veel waar voor je geld krijgt.

Succes !

Netwerker

Bekijk in context

2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Contract = contract
Overeenkomst = overeenkomst
Abonnement = abonnement

Daar ben je mee akkoord gegaan, vorig jaar.
Je hebt vorig jaar een 24-maanden-abonnement afgesloten. En dat betekent dat je in 2015 mag verlengen / omzetten naar een RED Essential abonnement. Met smartphone of sim-only. Vanaf VIER MAANDEN voor de huidige einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst.

Zo zit het en niet anders. Daar ben je vorig jaar zelf schriftelijk mee akkoord gegaan. Jouw handtekening staat onder het contract dat je hebt ondertekend. Vrijwillig en instemmend met alle voorwaarden en bepalingen. Dan moet je nu niet gaan zeuren op het Forum. Gewoon afwachten totdat je mag verlengen. En dan wel een aanbieding uitzoeken met 4G waarbij je veel waar voor je geld krijgt.

Succes !

Netwerker
DennieH
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En hoe zit het dan met die sms die ik krijg? Als het uberhaupt niet mogelijk is om iets te wijzigen is het erg vreemd dat ik een sms krijg met de aanbieding om kosteloos om te zetten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic