Dennis89

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Offnet

Hey Vodafone,
 
Ik had een vraagje. Op mijn facturen zie ik veel hoog data verbruik staan met omschrijving live.vodafone.offnet.
Hierover belde ik dus met jullie klantenservice die na lang navragen terugkwamen met: die omschrijving gaat nergens over. Betekent niets.
 
Hier nam ik dus geen genoegen mee en ben actief verder gaan zoeken. Toen stuitte ik op het volgende:
 
live.vodafone.onnet is dataverkeer binnen het Vodafone netwerk
live.vodafone.offnet is dataverkeer daarbuiten
high.vodafone.com staat er bij als je binnen een kwartier meer dan 1MB dataverbruik had en is vooral bedoeld voor Vodafone als je belt met vragen over je rekening
 
Kan mij worden uitgelegd wat het verschil is tussen onnet en offnet? Is dit het "roamen" onder het data? In welke situaties zou dit dan voorkomen?
 
Alvast bedankt voor de (deze keer wél goede) uitleg! 😄
16 Reacties 16
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Is dit niet heel oude informatie? Ik kan me inderdaad herinneren dat ik vroeger per 15 minuten betaalde, nu is alles toch per MB?
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
hey hey

onnet is data verkeer op google.nl e.d. Houdt eigenlijk in dat je van de live.vodafone.com website afgaat en ergens anders naar toe gaat.


offnet houdt in dat je op onze eigen live.vodafone.com website bent en bent gebleven.

Groetjes,
Roy
Dennis89
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar wat voor groot verbruik kan ik dan doen via de offnet? (oftewel via live.vodafone.com?)
Omdat juist de grotere hoeveelheden data onder deze post omschreven staan.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
hey

uhm gaat zich erom dat de offnet niet wordt doorbelast
De onnet is idd een pagina laden van bijv google. Dit veranderd naar high als je binnen een gestelde tijd meer dan 1mb verbruikt, Njeh dat moet met een redelijke website toch wel lukken.

Echter spannend is het niet..

Groetjes,
Roy
Dennis89
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja oke, dus voor jullie intern maakt het iets uit of het onnet of offnet is.
Maar zijn er voorbeelden van gebruik?
 
Ik kan me namelijk geen voorstelling maken wanneer data nou onnet of offnet is?
Nogmaals: is dit roaming onder het data verkeer? Op welke momenten, welke locatie of welke sites/apps maak ik gebruik van het offnet?
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Dennis,

Nee er is hiermee geen spraken van roaming. Dit is data verbruik in het buitenland.

ja MSN is offnet verbruik.
Je webbrowser ook tenzij deze nooit van de web.vodafone360.com of live.vodafone.com website overgaat naar een andere.

youtube is offnet.

Het zoeken naar een mp3 muziek bestand op de vodafone webpagina is onnet.

Hopelijk is dit iets duidelijker.

Groetjes
Roy
fbrieffies

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Roy,
 
Wat een interessante discussie.. ik krijg opeens gigantische bulken aan  data op mijn factuurspecificatie te zien die ik offnet gebruik.. en dat gaat het om honderden mb´s op bijna dezelfde tijdstippen. 
 
Begrijp ik nu goed dat dat niet eens op je factuur zou moeten komen te staan? 
 
Dank voor je antwoord,
 
Francoise
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Warforged schreef:
Is dit niet heel oude informatie? Ik kan me inderdaad herinneren dat ik vroeger per 15 minuten betaalde, nu is alles toch per MB?
Bij prepaid zonder bundel betaal je nog steeds per kwartier. Wat daarvan de reden is ontgaat mij.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi,

Als je per 15 min betaalt zul je hoogstwaarschijnlijk ook geen prepaid blox gebruiken. Dit wordt ook bij abonnementen zonder internet in hun bundel ghedaan.

njah de high.vodafone.com geeft als leuke meerwaarde dat je redelijk snel over die 1mb heen bent binnen de gestelde tijd. Is eigenlijk niks spannends


Groetjes,
Roy
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
RoyV schreef:
Hoi,
 
Als je per 15 min betaalt zul je hoogstwaarschijnlijk ook geen prepaid blox gebruiken. Dit wordt ook bij abonnementen zonder internet in hun bundel gedaan.
 
Nee hoor, zie Bel + SMS.
"Bij dit abonnement is de verbindingssnelheid maximaal 3,6 Mbps downlink en 384 Kbps uplink. Dataverbruik wordt naar boven afgerond per 10 KB."
Waarom kan dit niet bij prepaid? Of is Vodafone prepaidklanten liever kwijt dan rijk?
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
jaa daar heb je het over data verbruik! wezenlijk verschil ten opzichte van tijds aanduiding.

die 10kb is bij daadwerkelijk verbruik. tijdssessies waarin de verbinding openstaat worden ook in rekening gebracht tenopzichte van iemand die hiervoor een bundel gebruikt

Groetjes,
Roy
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
RoyV schreef:
jaa daar heb je het over data verbruik! wezenlijk verschil ten opzichte van tijds aanduiding.
 
Groetjes,
Roy
Als ik alleen mijn mail check gebruik ik misschien 20 kB, kosten bij een bel + sms simonly 0,02 x €1,50 = €0,03. Dan is €0,80 betalen per kwartier voor 20 kB niet echt klantvriendelijk. Per 1 november wordt het zelfs €1,00 meen ik.
 
Je hebt je antwoord gewijzigd zie ik.
 
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
hey caspar,

Ja ik heb helaas niet de mogelijkheid nu om dedicated op het forum te kijken. Vandaar dat ik het tussen de calls door doe en zag dat mijn antwoord wel heel erg summier was.

als jij dat verbruikt op een toestel is dat inderdaad 33 eurocent per mb opt ogenblik. nou dan zal 10kb ergens rond de 3 eurocent liggen.
hierbij worden de tijdsessies dan niet berekend omdat je iets hebt verbruikt in je sessie.

heb je nou een sessie openstaan waarin niks wordt verbruikt dan betaal je per tijdsessie en niet meer voor verbruik.

Groetjes,
Roy


Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
RoyV schreef:
hey caspar,
 
Ja ik heb helaas niet de mogelijkheid nu om dedicated op het forum te kijken. Vandaar dat ik het tussen de calls door doe en zag dat mijn antwoord wel heel erg summier was.
 
als jij dat verbruikt op een toestel is dat inderdaad 33 eurocent per mb opt ogenblik. nou dan zal 10kb ergens rond de 3 eurocent liggen.
hierbij worden de tijdsessies dan niet berekend omdat je iets hebt verbruikt in je sessie.
 
heb je nou een sessie openstaan waarin niks wordt verbruikt dan betaal je per tijdsessie en niet meer voor verbruik.
 
Groetjes,
Roy
 
 
Ik heb het een paar keer getest met mijn prepaid sim en het kost gewoon €0,80. Dat prepaid duurder is weet ik ook, maar dit is absurd.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Caspar,

Hoe heb je dat getest? met welke expliciete cijfers? je snapt dat je me nu wel nieuwsgierig maakt!?
en anders moet je eens met ons contact opnemen dan kunnen we samen met je kijken!

groetjes,
Roy

Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
RoyV schreef:
Hoi Caspar,
 
Hoe heb je dat getest? met welke expliciete cijfers? je snapt dat je me nu wel nieuwsgierig maakt!? 
en anders moet je eens met ons contact opnemen dan kunnen we samen met je kijken!
 
groetjes,
Roy
 
Mijn Nokia maakt kontakt met mijn mailbox, download alleen de headers en gaat daarna weer offline. Duurt misschien 15 - 30 seconden en verbruik 10 - 20 kB. Vodafone stuurt direct een sms met het nieuwe beltegoed. Je kan het ook zien op My Vodafone, kosten €0,99. In het buitenland is het goedkoper, daar betaal je per €0,05 per 20 kB. Ik vind het niet normaal. Check Vodafone Prepaid voor de tarieven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic