amvih

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oeps dat gaat niet goed bij bekijken tegoed en verbruik in de nieuwe Vodafone/Ziggo app

Na het installeren van de nieuwe Vodafone/Ziggo app op mijn Android Samsung S23U toestel, krijg ik wanneer ik ben ingelogd in Vodafone bij het drukken op de button "Bekijk al je tegoed en verbruik" steevast de melding "Oeps, dat gaat niet goed, .......".

Heb al diverse malen de app opnieuw geïnstalleerd, ook de cache geleegd, maar allen zonder enig resultaat.

Even voor de volledigheid, ik heb twee gescheiden accounts in de app, eentje voor Ziggo en dus eentje voor Vodafone, ze zijn dus niet gekoppeld en hebben beide een ander mail adres en wachtwoord.

Betreft dan:

vodafone@.......nl voor Vodafone en ziggo@.......nl voor Ziggo.

Aan Ziggo kant gaat alles goed in de app.

Overigens doet de rest in de app het aan Vodafone kant wel, dus de buttons aan de onderzijde "Home, Producten, Ontdekken, Facturen en Service" werken zonder problemen, het gaat dus om de rode button ("Bekijk al je tegoed en verbruik") in het midden van het scherm waarin je dus je tegoed en verbruik zou moeten kunnen zien.

Hoop op een oplossing.

met vriendelijke groet,

Arie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@amvih1 Fijn dat je dit wilde testen en mijn vermoeden eigenlijk wordt bevestigd. Als je wilt kan ik uiteraard het account weer voor je ontkoppelen zodat je voor My Vodafone weer een apart account kan registeren. Al kan je natuurlijk ook ervoor kiezen om dit op deze wijze te houden. Het account is namelijk extra beveiligd door de 2FA-verificatie per SMS. 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Energieboy
Expert
Expert
  • 12263Posts
  • 3558Oplossingen
  • 3201Likes

Wat onhandig dat het allemaal niet werkt zoals je zou verwachten. Heb je ook al getest via je browser, ipv via de app?

Verder zijn er in korte tijd meerdere updates geweest van de nieuwe app. Je hebt zelf al de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat zal het dan niet zijn. Controleer voor de zekerheid ook of je toestel beschikt over de meest recente software. Speelt het probleem dan nog steeds dan kan je het beste even bellen of chatten met de klantenservice. Er kunnen dan nog enkele zaken getest worden en indien dit het probleem niet verhelpt dan kan er altijd een case worden aangemaakt naar de technische dienst van Vodafone voor verdere onderzoek. 

amvih
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In de browser geen probleem.

Nieuwste SW is aanwezig op de Samsung S23U.

Ben intussen wel iets verder met testen.

Heb voor de zoveelste keer de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Als ik alleen nu mijn Vodafone gedeelte toevoeg in de app, heb ik geen problemen, dan doet de button het en krijg ik geen melding van oeps.......

Maar zo gauw ik Ziggo toevoeg in de app, dan zijn de problemen weer terug, dus dan gaat er iets fout aan de Vodafone zijde en zo gauw ik dan de button aanklik, verschijnt weer de melding met oeps......

Vreemd het zijn toch twee gescheiden accounts met beide een ander mailadres en ook beide een ander wachtwoord, dus wat kan dan de link zijn tussen beide?

D-2010

Stamgast
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Goedenavond, ik heb hetzelfde probleem. Heel irritant. Ik heb uiteindelijk alleen ingelogd met Vodafone-account. Die vind ik persoonlijk belangrijker om regelmatig te kunnen checken. Sindsdien geen problemen meer. 

Naar mijn idee dus een probleem in de App.. 

Ziggo check ik soms vanachter mijn PC, maar dat is mijn geval niet zo spannend omdat daar zelden iets veranderd.. 

Hoop dat je hier iets mee kan. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12263Posts
  • 3558Oplossingen
  • 3201Likes

@D-2010 , dat is ook een idee om te doen maar het lijkt me niet de oplossing. Het moet gewoon werken om beide abonnementen in je app te zien, en te gebruiken. Tussen oplossingen zijn leuk, maar het probleem moet opgelost worden. 

@amvih , misschien wil @Cecilia even met je mee kijken om te zien of er achter de schermen iets niet juist staat. Heb even geduld, Cecilia komt elke dag wel een keer op de community en zodra ze je bericht heeft gezien dan antwoord ze. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

Hi @amvih en @D-2010 

Hmm, wat irritant dat jullie deze foutmelding krijgen te zien in de app. De foutmelding 'Oeps, dat gaat niet goed', heeft met CIAM te maken (inlog zaken). Bij een collega hielp het om bij Vodafone helemaal opnieuw uit te loggen en vervolgens opnieuw in te loggen in de app. Uit jullie berichten begrijp ik dat jullie beide ook een apart account hebben voor My Vodafone en Mijn Ziggo. Aangezien dit overeenkomt krijg ik het vermoeden dat dit mogelijk te maken heeft met de afzonderlijke accounts. Om dit te testen zouden we kunnen zien wat er gebeurt als de accounts worden samengevoegd en er 1 inlog is voor beide omgevingen. Indien gewenst kunnen we ze naderhand weer loskoppelen hoor, maar ik ben wel heel benieuwd of het probleem ook speelt als de accounts zijn samengevoegd. 

D-2010

Stamgast
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Goedemorgen, zelf wil ik beide accounts gescheiden houden, dus ik kan hier helaas niet aan meewerken.

Voor mij is het momenteel werkbaar, dus ik wacht het voorlopig wel af. 

Evengoed bedankt! 

Anonymous
Niet van toepassing

Intussen accounts samengevoegd onder het Ziggo mailadres en dat blijkt dan wel goed te werken, de melding oeps..... is verdwenen en nu worden dus de verbruiksgegevens wel getoond.

Het probleem speelt dus wanneer ik twee gescheiden accounts in de app toevoeg.

Lastig is nu wel dat ik hier op de community niet meer onder hetzelfde account verder kan, die is natuurlijk niet meer bekend en de naam kan ik ook niet meer gebruiken, dus vandaar even een 1 tje erachter gezet, maar goed dat is bijzaak.

Kunnen we nog naar een oplossing kijken achter de schermen als beide accounts weer losgekoppeld worden van elkaar?

D-2010

Stamgast
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Amvih1, begrijp ik dan goed dat je nu overal moet inloggen met je Ziggo-gebruikersnaam en wachtwoord? En werkt Ziggogo ook nog gewoon op al je apparaten waarmee je bent ingelogd? 

Anonymous
Niet van toepassing

Ja, klopt, ik log nu in met mijn Ziggo account zowel bij Vodafone als ook bij Ziggo.

En Ziggogo werkt nog steeds met de Ziggo inloggegevens (geprobeerd op mijn mobiel), daar is dus niets in veranderd.

De inlog bij Vodafone in een browser is dus gewijzigd naar de gegevens die ik ook gebruik bij de Ziggo inlog.

Ik zie het liever gescheiden, maar goed heb dit voor de test nu even zo ingesteld.

Ben wel benieuwd of ze op de achtergrond nog iets kunnen vinden waardoor het met twee totaal gescheiden accounts in de app niet lukt.

Heb ook zo even geen idee, hoe ik de samensmelting weer ongedaan kan maken. 

D-2010

Stamgast
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Okee, duidelijk. Dank voor de toelichting. Ik was/ben met name bang dat bepaalde dingen niet meer lekker zouden werken als je de boel samenvoegt. 

Wat is voor jou de voornaamste reden om Ziggo en Vodafone gescheiden te houden? 

Anonymous
Niet van toepassing

Eigenlijk ziet het in de app er nu goed uit en eigenlijk ook super handig, Vodafone en Ziggo in één overzicht, je hoeft dus nu niet te switchen tussen Ziggo en Vodafone in de app.

Maar voor mij blijven het nog steeds twee verschillende aanbieders van producten, dus vandaar ook liever de scheiding tussen die twee accounts.

Vanwege security heb ik tegenwoordig al mijn accounts een eigen uniek mailadres gegeven, zodat spam/hacks veel minder snel kunnen plaatsvinden, ik kan dus nu ook heel snel handelen als er iets gebeurd, weet dan gelijk waar het probleem zit. Bij wijze van veel spam, is even een mailadres hernoemen de snelste manier om van je spam af te komen, en het voordeel is ook dat je het maar bij één account hoeft te wijzigen.

Dus de rede is ook meer een veiligheidsgevoel bij mij.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@amvih1 Fijn dat je dit wilde testen en mijn vermoeden eigenlijk wordt bevestigd. Als je wilt kan ik uiteraard het account weer voor je ontkoppelen zodat je voor My Vodafone weer een apart account kan registeren. Al kan je natuurlijk ook ervoor kiezen om dit op deze wijze te houden. Het account is namelijk extra beveiligd door de 2FA-verificatie per SMS. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12263Posts
  • 3558Oplossingen
  • 3201Likes

Slim Amvih1, om iedereen een eigen uniek mailadres te geven. Dat doe ik ook al een aantal jaren en dat is echt geweldig. Beetje meer werk maar als er dan ergens een hack is, of spam, dan weet ik gelijk waar het vandaan komt. Zo ook bij mijn schoonzus, die had een spam programma op haar computer en ik wist gelijk dat het daar vandaan kwam. Daarom had ik ook altijd bij Ziggo en Vodafone een eigen mail adres, dan weet je, wanneer het mis gaat, bij wie het probleem ligt 😉.

Anonymous
Niet van toepassing

@Cecilia Laat het maar zo, ik vind dit eigenlijk zo wel makkelijk, dus Ziggo en Vodafone onder één account in de app.

Is het wel mogelijk om mijn twee community accounts (amvih en amvih1) te verwijderen, dan kan ik weer een nieuwe aanmaken met de juiste gegevens? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@amvih1 Ik kan de Community accounts voor je verwijderen, maar wat ik ook kan doen is dat ik de koppeling van @amvih1 verplaats naar @amvih. Als je dan inlogt kom je weer uit bij je originele account. Laat maar weten wat jouw voorkeur heeft 🙂

Anonymous
Niet van toepassing

@Cecilia Graag de koppeling van amvih1 dan verplaatsen naar amvih, dan hoef ik zelf even niets te doen.

Het community account van amvih1 kan dan ook verwijderd worden na omzetting.

Bedankt voor je hulp in deze, alvast een fijn weekeind.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

@amvih / @amvih1 Ik heb de koppeling aangepast. Als je nu opnieuw inlogt, dan moet je uitkomen bij @amvih. Wil je mij laten weten of het is gelukt? Dan verwijder ik vervolgens het account @amvih1. 

amvih
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ik kom inderdaad nu uit bij amvih, dus dat lijkt me juist.

amvih1 kan dus verwijderd worden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

Super @amvih! Bij deze het account verwijderd. Een heel fijn weekend gewenst 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic