Blaat78

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OV-chip mobiel drama met Vodafone Wallet

Ik probeer al weken de OV-chip mobiel te activeren via de Vodafone Wallet, maar bij het gereed maken van de simkaart blijft ie in de ov-chip mobiel app hangen op 'Je simkaart wordt voorbereid voor ov chip mobiel. Dit kan enkele minuten duren.'
Ik voldoe aan alle voorwaarden: (Vodafone abonnement en NFC+ simkaart) en heb de aanmeldprocedure correct gevolgd.
Na weken niet verder te komen heb ik besloten om alles eraf te gooien (ov chip mobiel app en Vodafone Wallet). Om vervolgens vanaf begin weer opnieuw te beginnen. Echter, na het opnieuw installeren van Vodafone Wallet staat ov-chip mobiel nog steeds bij tabblad Reizen (wat op zich niet raar is), maar als ik op verwijderen klik, blijft ie op 'verwijderen' hangen. En na lang wachten staat ie nog gewoon in het tabblad reizen. Niet te verwijderen dus...
Lang verhaal kort: wat een drama! Installeren lukt niet en nu lukt deinstalleren niet. Wie weet raad?
29 Reacties 29
marcelzw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blaat78 schreef:
Ik probeer al weken de OV-chip mobiel te activeren via de Vodafone Wallet, maar bij het gereed maken van de simkaart blijft ie in de ov-chip mobiel app hangen op 'Je simkaart wordt voorbereid voor ov chip mobiel. Dit kan enkele minuten duren.'
Ik voldoe aan alle voorwaarden: (Vodafone abonnement en NFC+ simkaart) en heb de aanmeldprocedure correct gevolgd.
Na weken niet verder te komen heb ik besloten om alles eraf te gooien (ov chip mobiel app en Vodafone Wallet). Om vervolgens vanaf begin weer opnieuw te beginnen. Echter, na het opnieuw installeren van Vodafone Wallet staat ov-chip mobiel nog steeds bij tabblad Reizen (wat op zich niet raar is), maar als ik op verwijderen klik, blijft ie op 'verwijderen' hangen. En na lang wachten staat ie nog gewoon in het tabblad reizen. Niet te verwijderen dus...
Lang verhaal kort: wat een drama! Installeren lukt niet en nu lukt deinstalleren niet. Wie weet raad?
Ik ondervind het zelfde probleem al contact gehad met de klanten service van OV-Chip mobiel maar nog niets opgelost , net zulke slechte service als het openbaar vervoer zelf , gaat vodafone ook in deze trend meedoen dan ben ik zodra het kan weg naar een andere provider.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
marcelzw en Blaat78, wat jammer dat het niet lekker loopt. Ik raad jullie aan om dit te melden bij onze klantenservice. Dan kan het worden onderzocht en is het hopelijk ook snel opgelost.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
marcelzw en Blaat78,

Wat is ondertussen de status? Hebben jullie contact gehad met onze klantenservice?
marcelzw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nogmaals contact gehad met de klantenservice van OV mobiel en deze hebben het kunnen oplossen.
Blaat78
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben bij de Vodafone winkel langs geweest voor een nieuwe NFC+ simkaart. Deze kreeg ik zonder problemen. Maar dit loste het probleem niet op. In de winkel heb ik samen met de medewerker geprobeerd Vodafone Wallet opnieuw te installeren. Dit lukte op zich wel, maar toen ontstond er een nieuw probleem: de OV-chip mobiel en Paypal in Vodafone Wallet bleven oneindig hangen op 99%... Dit blijkt een bekend probleem te zijn (aan de reviews in de Play Store te zien).
De Vodafone medewerker heeft toen een e-mailadres gegeven waar ik dit probleem kon melden (wallet.supportNL@vodafone.com). Ik heb nog geen tijd gehad om het daar te melden. Maar dat ga ik nu doen.
I'll keep you informed!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Goed om te horen dat het opgelost is marcelzw!

Blaat78: kijk ook eens even in dit topic: http://voda.fo/ne/r9usq. Het is inderdaad een bekend issue! Maar stuur ook zeker die mail.
Blaat78
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie. Heb de e-mail net verstuurd.
BTW, de link in jouw bericht werkt overigens niet.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Blaat78
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee ook niet. Maar ik heb hem wel gevonden inmiddels (aan de hand van de onderwerp tekst in de URL). 🙂

Blaat78
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kreeg paar dagen geleden ineens op mijn telefoon een melding van Vodafone Wallet: OV-chip mobiel succesvol geïnstalleerd. Echter, de ov-chip mobiel app vond dat ik geen ov-chipkaart meer had. Dus in Wallet de kaart weer geprobeerd te verwijderen.... Wachten... Gisteren ineens een melding op mijn telefoon van Vodafone Wallet: Het verwijderen is voltooid!
Vandaag hele installatie procedure weer doorlopen en.... (tromgeroffel)... gelukt! 🙂
Nu alleen nog wachten tot mijn Paypal kaart succesvol is geïnstalleerd...

Btw, ik heb nooit reactie gehad op de e-mail die ik heb verstuurd naar dat vodafone wallet e-mailadres.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Blaat78,

Fijn dat het gelukt is!
Wel vreemd dat je geen reactie via mail hebt ontvangen. Ik zal dit intern doorgeven.
Visitor1967

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik probeer al sinds juni (!) de OV-chip mobiel geactiveerd te krijgen op mijn toestel, en sinds juli (!) loopt hiervoor een case bij de supportafdeling.
Ondanks 3x zelf bellen met de klantenservice (de laatste keer alweer 3 weken geleden) en updates van mijn kant in de case in My Vodafone, is er nog steeds geen oplossing en geen reactie...
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Visitor1967,

Vervelend om te horen dat het proces voor jou zo traag verloopt. Wil je maandagmorgen even contact met ons opnemen via Facebook of Twitter? Dan kunnen we even checken wat er precies aan de hand is met jouw case. Via het forum is dat helaas niet mogelijk.
Visitor1967

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dank je, Sharon. Ik zal maandagochtend wat van me laten horen.
Visitor1967

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Op welk Twitter-account kan ik dat het beste doen?
Anonymous
Niet van toepassing
Dat kan via het Twitter account@VodafoneNL
Visitor1967

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dank je wel, contact is gelegd.
Visitor1967

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Helaas NOG STEEDS geen oplossing:
"Helaas is er nog geen oplossing. Wel heb ik nogmaals onder de aandacht gebracht dat het probleem nu al een flinke tijd gaande is. Enige prioriteit is dus vereist. Graag had ik je meer/ beter nieuws gebracht, maar we zullen het nog even moeten afwachten dus."
:@

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Jammer om te lezen dat er nog geen oplossing is. Ik ga er vanuit dat onze collega's hun best doen om het z.s.m. op te lossen. Alvast bedankt voor het geduld.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic