leumas

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummers kwijt van Samsung Galaxy ACE

Hallo,
 
Ik heb sinds 2 maanden een Samsung Galaxy ACE. Ik ben hier erg tevreden mee, ondanks die soms spontaan uitvalt.
Gister keek ik bij ik op mijn mobiel en bleek dat al mijn contacten verdwenen zijn. Dus ook bij whatsapp en smsjes staan alleen nummers.
Ik heb echt niks geks gedaan met mijn telefoon, ik heb al meer gezocht op internet vandaag. Maar kon geen concrete oplossingen vinden.. Wat wel vreemd is dat als ik een nummer wil toevoegen bij bestaande contact staan al die nummers er WEL??? Voeg ik het toe staat het niet verwerkt in mijn contactenlijst.....
Kunnen jullie mij helpen?
 
Groetjes,
Samuël
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Als in Gmail je zowel de namen, als de emailadressen EN de nummers ziet, zou ik de telefoon leegmaken wat de contacten betreft en ze vanuit Gmail synchroniseren, dan heb je alle gegevens weer compleet op je telefoon.
 
Je kunt de nummers tevens gewoon op je SIM zetten en in de instellingen/opties van je contacten aangeven dat enkel de contacten van de telefoon zichtbaar moeten zijn, en niet die van de SIM. Je ziet ze dan maar 1 keer, maar mocht er ooit iets met je toestel mis zijn, waardoor je een ander toestel tijdelijk moet gebruiken, stop je de SIM in het andere toestel en heb je meteen alle contacten weer.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hoi Samuël,
 
je titel zegt "nummers kwijt", maar als ik je verhaal verder lees ben je dus eigenlijk niet je nummers kwijt, maar juist de namen, klopt dat?
 
Paar dingen die van belang zijn om te weten:
- Heb je de telefoon gekoppeld aan een Gmail-account en laat je hem daarmee ook synchroniseren?
- Sla jij standaard je nummers op je SIM-kaart op, of in je telefoongeheugen?
 
Als je inderdaad ook Gmail gebruikt, dan kan je bij Gmail zelf controleren of daar de contacten nog wel correct staan (via gmail.com dus). Als dat zo is, kunnen ze daarvandaan terug gehaald worden.
 
Maar voor we daarnaar gaan kijken, zou het prettig zijn als je de voorgaande vragen even kunt beantwoorden.
leumas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, die titel klopt dus niet.
Ja ik heb hem gekoppeld aan een Gmail-account, ik ga even opzoeken of ik ze terug kan vinden.
Eerst had ik alle nummers op mijn oude sim-kaart staan. Deze heb ik geimporteerd naar mijn telefoon. Dit heb ik zo gelaten want anders komt alles dubbel te staan.
 
Bedankt voor je hulp en hoop dat je misschien wat heb aan deze informatie?
 
Groetjes,
Samuël
leumas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En bij Gmail staan inderdaad alle e-mailadressen nog. Ik heb ze gekoppeld, maar nu staan bij alle contacten alleen nummers en geen namen dus ik ze toch ook niet synchroniseren?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Als in Gmail je zowel de namen, als de emailadressen EN de nummers ziet, zou ik de telefoon leegmaken wat de contacten betreft en ze vanuit Gmail synchroniseren, dan heb je alle gegevens weer compleet op je telefoon.
 
Je kunt de nummers tevens gewoon op je SIM zetten en in de instellingen/opties van je contacten aangeven dat enkel de contacten van de telefoon zichtbaar moeten zijn, en niet die van de SIM. Je ziet ze dan maar 1 keer, maar mocht er ooit iets met je toestel mis zijn, waardoor je een ander toestel tijdelijk moet gebruiken, stop je de SIM in het andere toestel en heb je meteen alle contacten weer.
leumas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is opgelost. Bij gmail zag ik alleen namen en emailadressen maar niet de nummers. Maar ik heb gekeken bij mijn contacten en dan menu en vervolgens weergave optie. Ik zag dat niks was geselecteerd was voor het weergeven van contacten. Nu heb ik het aangevinkt en doet ie het! Bedankt voor je moeite en tips!!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic