gerardenria

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een free sim prepaid kaart bestel en binnen gekregen. Ik heb daarna meteen op de website het formulier nummerbehoud opgestuurd om mijn oude nummer te behouden. Maar ik heb hier nog steeds nis van gehoord en het nummer is ook nog steeds niet veranderd? Doe ik iets fout of waarom duurt het zolang?

Alvast bedankt,

Groeten Gerard
111 Reacties 111
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Smax632,

Je kunt in de Vodafone winkel een passende simkaart voor je toestel halen.
NickB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Mijn abonnement bij vodafone is verlopen en ik ben overgestapt naar vodafone prepaid.
Aan het einde van het formulier voor nummberbehoud wordt gevraagd naar de ingangsdatum.
Ik neem aan de ingangsdatum van mijn prepaid aangezien het onder dit kopje valt.

Het probleem is dat er telkens komt te staan dat de ingangsdatum niet goed is ingevuld.
De dag dat ik mijn prepaid simkaart activeerde is 14-12-2013, maar dit wordt dus als "niet goed ingevuld" beschouwd. Wat nu???
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi NickB,

Je moet de datum van het einde van je contract invullen. Als je deze al voorbij bent (en dus contractsvrij bent) moet je een maand opzegtermijn rekenen vanaf de dag dat je het aanvraagd. Lukt het nu?
LiveLoveSceneI

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

met hetzelfde zit ik nu ook. Ik heb gedaan wat hierboven stond maar ik begreep het niet helemaal. Wat moet ik nu doen?

mvg,
Irem
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo lrem, is je contract al verlopen? Vul dan de datum van een maand later in. Dus als je het vandaag wilt invullen dien je 18-01-2014 in te vullen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

En hoe lang is een tijdje? Het kan namelijk even duren voordat een Prepaid nummer van nummer veranderd.
Met een abonnement gaat dit ook wat sneller. (lijkt me).

Je kunt nog even wachten het ligt eraan wat en tijdje is en anders neem je even contact op met Vodafone.
poalala

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb zojuist een SIM-kaart met beltegoed besteld voor mijn zoon, die zijn oude SIM-kaart geblokkeerd had. Voor het plaatsen van de bestelling las ik dat ik tijdens het betellen de mogelijkheid zou hebben om nummerbehoud aan te vragen. Die mogelijkheid ben ik echter niet tegengekomen. Is dat nog te herstellen, of komt die mogelijkheid nog?
Ik wil graag het oude nummer voor mijn zoon behouden. Klantenservice is nu (zaterdagavond) niet meer bereikbaar, vandaar deze vraag op dit forum.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Poalala,

Allereerst welkom op het forum.

Het is niet mogelijk om prepaid-nummerbehoud aan te vragen voor een bestaand Vodafone prepaid nummer.

Kun je me aangeven om welke blokkade het in dit geval gaat? In sommige gevallen kun je deze blokkade namelijk laten opheffen of de simkaart deblokkeren.

Daarnaast is het mogelijk om een nieuwe prepaid-simkaart aan te vragen in de Vodafone winkel met hetzelfde 06-nummer. Dit is echter alleen mogelijk indien de simkaart is geregistreerd op My Vodafone.
Jinny

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Twee weken geleden heb ik nummerbehoud aangevraagd voor een Vodafone-prepaidkaart die ik nog had liggen.
Ik wil dus die kaart over laten zetten op een ander nummer.
Vorig jaar wilde ik dit doen, in de winkel was aangegeven dat het kon, alleen had ik toen de prepaidkaart te snel nodig (ivm buitenland-bereikbaarheid) en was nummerbehoud niet op tijd te regelen. Daarom wil ik het nu alsnog doen voor m'n tegoed verlopen is.
Ik heb echter nog steeds niets gehoord van de aanvraag voor nummerbehoud en de kaart belt/smst nog met het zelfde nummer.
Wat moet ik doen om nummerbehoud te regelen? Hoe snel is dat mogelijk?

Vr.gr.
Jinny
Jinny

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oja, het gaat om een nummer van een sim-lockvrije kaart, dus ik heb niet te maken met een abonnement dat eerst opgezegd moet worden enz.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Jinny,

Je geeft aan dat je nummerbehoud hebt aangevraagd op een simkaart die je nog thuis ergens had liggen. Weet je wel zeker dat deze simkaart nog actief was? Als je deze al lang niet meer hebt gebruikt en al lang niet meer hebt opgewaardeerd zou het kunnen dat deze sim niet meer actief is.
sinanasmar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Moderator,
ik heb Vodafone abonnement (contract loopt af op 06-01-2014), die wil ik omzetten naar prepaid met behouden van mijn nummer, ik heb het aanvraag online ingediend twee weken geleden, maar nog geen bevestiging per mail gekregen, wel kon ik lezen op het scherm dat de aanvraag is geaccepteerd.
hoe kan ik achter komen dat de omwisseling goed zou gaan? (in verband met de bankzaken regelen door SMS).
Anonymous
Niet van toepassing
De klantservice kan de status voor je opvragen. Ook kan je naar een winkel gaan, zij kunnen ook je nummerbehoudstatus opvragen.

Klantenservice is bereikbaar op: 0654500100. Wellicht dat de medewerkers van Vodafone op Facebook of Twitter je vraag digitaal kunnen beantwoorden.
poalala

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hai, het gaat om een prepaid kaart van tele 2, 3 keer een foute pincode ingegeven, en de puk-code nergens meer te bekennen.
poalala

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat mijn bestelling binnen is?
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi poalala,

Heb je inmiddels nummerbehoud aan kunnen vragen? Meer informatie kun je hier vinden hier vinden.
poalala

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
alles geregeld, bedankt!
sinanasmar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben in het buitenland en daarom heb ik de aanvraag online gedaan.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @sinanasmar

Blijf je in het buitenland of kom je nog terug naar Nederland? Voor het overzetten moeten beide simkaarten in Nederland zijn namelijk. Neem even contact op via Twitter of Facebook. Dan kunnen we inderdaad even nagaan wat de status is.

sinanasmar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Annabelle,
hoe kan ik mijn verzoek via facebook aanvragen.

van Abonnement naar Prepaid met nummerbehoud
Beste Moderator,
ik heb Vodafone abonnement (Klantnr: *knip privégegevens*, contract loopt af op 06-01-2014), die wil ik omzetten naar prepaid met behouden van mijn nummer, ik heb het aanvraag online ingediend twee weken geleden, maar nog geen bevestiging per mail gekregen, wel kon ik lezen op het scherm dat de aanvraag is geaccepteerd.
hoe kan ik achter komen dat de omwisseling goed zou gaan? (in verband met de bankzaken regelen door SMS).
Graag de status van de omwisseling checken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic