kvsede

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nummerbehoud

Mijn werkgever heeft het zakelijke mobiele nummer opgezegd.

Nu was er toegezegd dat ik het zakelijke nummer wilde meenemen naar een andere provider.

Is het nu nog mogelijk om dit nummer bij een andere provider te laten activeren?

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @kvsede 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als het abonnement inmiddels is opgezegd, dan is het niet meer mogelijk om deze mee te nemen als je abonnement is verlopen. Mocht het abonnement nog lopen, dan zou je eventueel contact op kunnen nemen met de klantenservice. Echter, vaak zeggen providers dat als de opzegging binnen is, dat het dan niet meer mogelijk is om het nummer te behouden. Dit zou je baas dus bij de provider moeten vragen, want die is houder van het nummer/abonnement. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En als je wil overstappen naar een andere provider, dan moet je eerst zorgen dat je zakelijk overstapt en dan omzet van zakelijk naar privé. Of eerst van zakelijk naar privé omzetten en dan pas overstappen naar een andere provider. 

Meer info, zie deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @kvsede,
Welkom op de Community van Vodafone. Helaas klopt het eerste bericht van @Energieboy. Zodra een abonnement opgezegd is, kan een nummer niet meer overgedragen worden :(.
Loopt het abonnement nog, maar is de opzegging nog niet verwerkt, dan kan jde contactpersoon van het bedrijf contact met ons opnemen zodat de annulering eruit gehaald wordt. 
Zodra dat verwerkt is, kun je nummerbehoud aanvragen via bovenstaande link, als je bij ons wilt blijven. Wil je naar een andere provider, dan kun je dat via hun regelen.
Het is niet nodig om eerst je abonnement op een particulier abonnement te zetten voordat je de overstap aanvraagt naar een andere provider. Zodra de nieuwe provider het nummer overneemt, wordt automatisch je abonnement bij ons geannuleerd. Laat je weten wat de exacte situatie is en of het gelukt is? 

kvsede
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt allemaal voor de goede reacties.

Inmiddels is het nummer weer actief gezet en heb ik een abonnement afgesloten met nummer behoud.

Nu nog even afwachten of dit gaat lukken. Ik verwacht dat het wel goed komt.

Vr gr Kees

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Fijn dat het gelukt is, voor nu. 
Denk dat het dan wel goed gaat 👍

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Super om te horen @kvsede. Mocht je onze hulp al nog ergens bij nodig hebben, dan geef je maar een gil 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic