gerardenria

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een free sim prepaid kaart bestel en binnen gekregen. Ik heb daarna meteen op de website het formulier nummerbehoud opgestuurd om mijn oude nummer te behouden. Maar ik heb hier nog steeds nis van gehoord en het nummer is ook nog steeds niet veranderd? Doe ik iets fout of waarom duurt het zolang?

Alvast bedankt,

Groeten Gerard
111 Reacties 111
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi @sinanasmar ,

Stuur via Facebook.com/vodafonenl een berichtje dan helpen mijn collega's je verder.
Ik heb je klantnummer uit je berichtje verwijderd ivm je privacy.
sinanasmar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, heb ik het gedaan
Leauwie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik kom waarschijnlijk in een soortgelijke situatie. Ik heb een free sim prepaid aangevraagd en wil daarop overstappen vanuit een sim-only abonnement bij andere aanbieder, met nummerbehoud. Echter zal de daadwerkelijke overname van het nummer pas plaatsvinden als ik al week in Italië ben (want dan loopt huidig contract af).
Gaat dit dus niet werken?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
De overstap zal dan wel gewoon gebeuren maar de prepaid kaart zal pas werken als je weer in Nederland bent aangezien de kaart alleen op ons Nederlandse netwerk geactiveerd kan worden.
frenkiesee

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik een nieuwe simkaart/prepaid neem met nummerbehoud kan ik dan ook opwaarderen en kiezen voor gratis internationaal en dat gratis dan voor nationaal gebruiken?please antwoord?

Mvg frank
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @frenkiesee

Welk gratis tegoed bedoel je precies? Gaat het om Prepaid+? Deze is alleen nationaal te gebruiken.

Zie de volgende pagina: klik.
nilsme

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geprobeerd vanuit het buitenland (Zwitserland) mijn Vodafone abonnement om te zetten in Prepaid d.m.v nummerbehoud optie. Ik had al een nieuwe prepaid pakket met simkaart gekocht.
Ik heb met moeite dit kunnen overzetten, misschien omdat ik het vanuit het buitenland heb geprobeerd te doen. Ik heb mijn vader gevraagd om het vanuit Nederland te doen en dat ging een stuk makkelijker, ik heb zelfs mijn activeringscode ontvangen.
Als ik de status van mijn nummerbehoud wil volgen, wordt de code niet geaccepteerd?! Ook hier probeer ik het vanuit Zwitserland te volgen. Ik weet nu niet of alles goed is doorgekomen maar ik wil gewoon van mijn abonnement af en overgaan op Prepaid zodat als ik in Nederland ben mijn oude nummer kan gebruiken.
Hoe kan ik erachter komen of alles in werking is gezet?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @nilsme
Om met je mee te kunnen kijken naar de huidige status, hebben we gegevens van je nodig jdie je hier niet wil achterlaten:@. Je privacy zou dan ernstig ingevaar komen. Ik adviseer je om via Facebook, Twitter of de chat via Vodafone.nl contact met ons op te nemen.
Je kunt natuurlijk ook bellen met de klantenservice (+31 654 500 100) als je dat liever doet.
Een collega kan dan naar de status kijken en je een update geven.
JonneK

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik heb mijn nummer stopgezet per 16 maart 2014. Maar ik zou graag dit nummer mee willen nemen naar prepaid. Is dat nog mogelijk? En zo ja, wat moet ik daarvoor doen?

Groet,Jonne
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @JonneK ,

Niet dat ik zo snel weet of dit wel kan. Neem hiervoor even het beste contact op met de klantenservice dit kan ook via de andere Vodafone online kanalen. Zij kunnen kijken of er inderdaad wat voor je gedaan kan worden.

Succes!
soundblaster

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
hallo.
ik ben nieuw bij vodafone en ik heb een nieuwe simkaart prepaid.
en ik wil mijn oude nummer behouden. ik heb online het formulier in gevuld en verstuurd.
weet iemand hier hoelang het gaat duren voor dat ik het nummer kan gebruiken?
mijn nummer komt namelijk van een ander provider af.
ik heb op het formulier 26-03-2014 in gevuld, ik weet niet of het nummer dan daadwerkelijk is over gezet.
alvast kei bedank.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi soundblaster, je hoort altijd bericht te krijgen of je nummer door ons overgenomen mag worden, en per welke datum. De verwerking van een nummerbehoud-verzoek duurt altijd even, maar een maand is wel wat aan de lange kant. Ik zou even bellen/chatten met de klantenservice daarom.
vonoafde

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn nummer is 10 maart overgezet, maar ik heb nog steeds de overstappremie niet bij mijn beltegoed gekregen. Zitten er speciale voorwaarden aan de overstappremie, of duurt het soms een paar weken?

Neem gratis jouw huidige nummer mee en krijg als bonus € 10 prepaid tegoed cadeau! Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is de normale nummerbehoud procedure te volgen (deze informatie krijg je na ontvangst van je nieuwe toestel).

Je krijgt dus eerst een tijdelijk nummer toegestuurd. Een week nadat jouw nummer is overgezet, zal de € 10 gratis beltegoed automatisch op jouw nieuwe simkaart staan.


Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@vonoafde

Heb je je wel geregistreerd op My Vodafone? Normaal krijg je erna de bonus vanzelf op je account.
soundblaster

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
hallo
heb ik een nummer behoud aangevragen bij vodafone.
krijg een berichtje dat ik de simnummer van de provider niet klopt.
ik wil het nummer die ik nu heb behouden en ik heb de formelier in gevuld en alles corect ingevuld.
ik heb de sim nummer die ik nu gebruik in gevuld en die van de vodafone simkaart.
maar ik heb maar een paar cijfers op de sim staan want die is van lebara. en het nummer is 4866913310 meer cijfers staan er niet op.
dus de aanvraag is afgekeurd.
ik wil wel mijn eigen nummer hebben anders moet ik andere kaartjes laten drukken.
weten jullie nog een oplossing ik niet meer.Bedroefde kat
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @soundblaster,

Het laten drukken van nieuwe kaartjes zal in ieder geval niet nodig zijn. Het simkaartnummer bij Lebara Mobile moet normaal uit 13 cijfers moet bestaan. Je kunt het juiste simkaartnummer het beste opvragen bij de klantenservice van Lebara Mobile.

Heb je een iPhone? In dat geval kun je het simkaartnummer ook achterhalen via de iPhone zelf. Kijk voor informatie hierover op http://support.apple.com/kb/HT4061?viewlocale=nl_NL. Het ICCID-nummer is het simkaartnummer.
soundblaster

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
hallo
hier ben ik weer. ik ben benieuwt of het nu wel leuk om mijn nummer te behouden.
ik heb contact gehad met mijn provider en die heeft mij de simkaart nummer gegeven.
ik heb nu 8 cijfers. dus het zal mij benieuwen.
en als het niet lukt dan blijf ik bij de oude provider. en pak ik nooit meer vodafone.
je heb er een berg werk mee voordat je je nummer kan behouden.
groetjes corry
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @soundblaster ,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het proces niet leuk gaat vinden. Hopelijk komt dit wel nu in goed handen terecht en voor meer informatie kan je terecht op www.vodafone.nl/support

In ieder geval succes, en we horen het graag verder hoe dit is afgelopen...
Sacha

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Neem gratis jouw huidige nummer mee en krijg als bonus € 10 prepaid tegoed cadeau! Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is de normale nummerbehoud procedure te volgen. Een week nadat jouw nummer is overgezet, zal de € 10 gratis beltegoed automatisch op jouw nieuwe simkaart staan.

Wanneer krijg ik mijn beltegoed? Ik ben per 16 april overgestapt :8
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Sacha ,

Hmm, heb je al even contact opgenomen via de online Webcare Crew? Misschien dat zij dit even voor je kunnen doornemen en kunnen nakijken, www.vodafone.nl/support
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic