Lisanne21

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud

Ik heb meer dan een week geleden een online-formulier voor nummerbehoud ingevuld om mijn prepaidnummer over te nemen naar een nieuw prepaidtoestel. Mijn nummer is ondertussen nog steeds niet overgezet. Hoe lang duurt dit normaal ongeveer?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Lisanne,

ik begrijp je frustratie en ongeduld, je wilt naturlijk zo snel mogelijk over zijn naar de provider van je keuze.

Echter is het niet Vodafone die bepaalt wanneer het gebeurd, het is de provider die je verlaat waar Vodafone van afhankelijk is.

Daarom is het precies invullen van de aanvraag ook zo enorm belangrijk, want er zijn providers die bij het ontbreken van 1 voorletter de aanvraag al afwijzen.

Vodafone is dus duidelijk bezig om jouw nummerbehoud te regelen en kennelijk is de eerste poging afgewezen omdat KPN niet accoord ging met de opgegeven provider, tja, daar ga je dan al.....

Laten we samen hopen dat het nu wel gewoon goed komt en je zeer binnenkort een berichtje van je huidige provider ontvangt dat het nummerbehoud door hen goedgekeurd is, dan kan Vodafone de rest voor je regelen.
Als alles verder goed verloopt zal op de afgesproken datum tussen 9 en 10 uur 's ochtends de portering (overzetting) worden uitgevoerd, dan is het enkel een kwestie van het SIM-kaartje van je huidige provider uit je toestel halen, het SIM-kaartje van Vodafone er in stoppen en je toestel opnieuw starten. Daarmee zou het klaar moeten zijn.

Je merkt vanzelf op die dag dat het gebeurd is doordat je dan op je toestel met de huidige provider "geen service" meer zal hebben. Even de hierbovengenoemde wisseltruc doen en je bent klaar.

Ik hoop dat ik je hiermee wat meer duidelijkheid heb kunnen geven over het proces van nummerbehoud.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi Lisanne 21,

Normaal gesproken duurt het ongeveer 10 werkdagen.
Hopelijk is het inmiddels al overgezet.

Lisanne21
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas is dat niet het geval...
Ondertussen staat er alleen al zo'n tien werkdagen dat 'mijn huidige provider het overzetten van mijn nummer goed moet keuren'.
Ook kreeg ik een groot aantal dagen geleden een sms van vodafone dat mijn aanvraag in behandeling is en dat mijn nummer per 09-10 wordt overgezet. Dit is echter nog niet gebeurd, terwijl het al wel 09-10 is geweest.
Ik heb geprobeerd contact te zoeken door vodafone te bellen, maar na ontzettend vaak een ander bandje aan de lijn te hebben gekregen, heb ik nog steeds geen informatie over wanneer mijn nummer wordt overgezet.
Lisanne21
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag weer gekeken naar de status van mijn nummerbehoud en wat zie ik tot mijn schrik:
Vodafone wacht op goedkeuring van mijn oude provider simyo... terwijl er eerst zo'n tien werkdagen heeft gestaan dat ze wachtten op goedkeuring van kpn. Mijn oude provider was echter medion... Na wat onderzoek te hebben gedaan valt volgens mij zowel simyo al medion onder kpn, maar vind het toch een beetje vreemd.

Nu krijg ik net een sms van vodafone dat mijn nummer per 19-10 wordt omgezet (terwijl ik op 03-10 een sms kreeg dat mijn nummer op 13-10 werd overgezet). Dit is dus weer later dan eerst beloofd. Aan de ene kant fijn dat ik toch een beetje op de hoogte wordt gehouden van mijn 'status'. Aan de andere kant heb ik het idee dat er bij vodafone een beetje een potje van wordt gemaakt, door alle wisselende berichten. Dit biedt geen houvast, want voor mijn gevoel kan het best zo zijn dat ik straks weer bericht wordt dat er iets veranderd is... Kortom, het vertrouwen slinkt.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Lisanne,

ik begrijp je frustratie en ongeduld, je wilt naturlijk zo snel mogelijk over zijn naar de provider van je keuze.

Echter is het niet Vodafone die bepaalt wanneer het gebeurd, het is de provider die je verlaat waar Vodafone van afhankelijk is.

Daarom is het precies invullen van de aanvraag ook zo enorm belangrijk, want er zijn providers die bij het ontbreken van 1 voorletter de aanvraag al afwijzen.

Vodafone is dus duidelijk bezig om jouw nummerbehoud te regelen en kennelijk is de eerste poging afgewezen omdat KPN niet accoord ging met de opgegeven provider, tja, daar ga je dan al.....

Laten we samen hopen dat het nu wel gewoon goed komt en je zeer binnenkort een berichtje van je huidige provider ontvangt dat het nummerbehoud door hen goedgekeurd is, dan kan Vodafone de rest voor je regelen.
Als alles verder goed verloopt zal op de afgesproken datum tussen 9 en 10 uur 's ochtends de portering (overzetting) worden uitgevoerd, dan is het enkel een kwestie van het SIM-kaartje van je huidige provider uit je toestel halen, het SIM-kaartje van Vodafone er in stoppen en je toestel opnieuw starten. Daarmee zou het klaar moeten zijn.

Je merkt vanzelf op die dag dat het gebeurd is doordat je dan op je toestel met de huidige provider "geen service" meer zal hebben. Even de hierbovengenoemde wisseltruc doen en je bent klaar.

Ik hoop dat ik je hiermee wat meer duidelijkheid heb kunnen geven over het proces van nummerbehoud.
Syildiz

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb nu al meerdere maal getracht nummerbehoud aan te vragen.
Het is blijkbaar moeilijker dan het lijkt. (wat overigens voor een ander provider makkelijk binnen 10 dagen te regelen is)

Eerste keer zelf via de site van vodafone het form. ingevuld na 3 weken nog niets te hebben gehoord contact opgenomen met de klantenservice. Klantservice gaf aan dat ze niets in het systeem zagen, waarna ik licht geïrriteerd werd. Zijn ze er toch achter kunnen komen dat het is afgewezen met als reden "de datum" (meer stond er ook niet bij). Ik had een datum aangeven +10 werkdagen (is meer dan voldoende want vodafone geeft aan 5 werkdagen nodig te hebben.
Maar niets opgeschoten allemaal, vervolgens bij een vodafone winkel langs gegaan en die hebben hetzelfde form. ingevuld (misschien dat ik toch iets fout doe, besloten een vodafone "deskundige" het te laten regelen). We zijn nu weer bijna 10 werkdagen verder en nog steeds NIKS OPGESCHOTEN!!!

Ik vraag U nogmaals hoe moeilijk kan het zijn?! Als jullie het niet kunnen geef het aan dan probeer ik het bij een ander provider!

GR!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Syildiz,

Kun je ons vertellen om welke aanvraag het precies gaat? Gaat het om een aanvraag van abonnement naar abonnement? Of wil je overstappen van prepaid naar prepaid? Of wil je overstappen van een abonnement naar prepaid?
Syildiz

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Maartje,

Het gaat om prepaid > prepaid.

Gr
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi,

Het klopt inderdaad dat je al na 5 werkdagen kunt overstappen naar Vodafone, mits je nummer nog actief is. Heb je misschien een Twitter of Facebook account? Dan kun je het beste even contact opnemen met mijn collega's via één van onze social media kanalen. Via het forum kunnen wij namelijk geen inhoudelijke informatie nakijken m.b.t. jouw aanvraag. Voor mijn collega's zou het fijn zijn als je in je bericht refereert naar dit topic zodat ze je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Kun je ons ook op de hoogte houden? En mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag!
Syildiz

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Zoals aangegeven contact gezocht via social media, het eea besproken met Linda en Kyra.
Blijkt dat Vodafone een achterstand heeft in de aanvragen, nu maar wéér eens afwachten.

Iets zegt me dat het weer fout zal gaan, maar we wachten het af!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik zie een succesverhaal voor de toekomst 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic