Beste Lisanne,
ik begrijp je frustratie en ongeduld, je wilt naturlijk zo snel mogelijk over zijn naar de provider van je keuze.
Echter is het niet Vodafone die bepaalt wanneer het gebeurd, het is de provider die je verlaat waar Vodafone van afhankelijk is.
Daarom is het precies invullen van de aanvraag ook zo enorm belangrijk, want er zijn providers die bij het ontbreken van 1 voorletter de aanvraag al afwijzen.
Vodafone is dus duidelijk bezig om jouw nummerbehoud te regelen en kennelijk is de eerste poging afgewezen omdat KPN niet accoord ging met de opgegeven provider, tja, daar ga je dan al.....
Laten we samen hopen dat het nu wel gewoon goed komt en je zeer binnenkort een berichtje van je huidige provider ontvangt dat het nummerbehoud door hen goedgekeurd is, dan kan Vodafone de rest voor je regelen.
Als alles verder goed verloopt zal op de afgesproken datum tussen 9 en 10 uur 's ochtends de portering (overzetting) worden uitgevoerd, dan is het enkel een kwestie van het SIM-kaartje van je huidige provider uit je toestel halen, het SIM-kaartje van Vodafone er in stoppen en je toestel opnieuw starten. Daarmee zou het klaar moeten zijn.
Je merkt vanzelf op die dag dat het gebeurd is doordat je dan op je toestel met de huidige provider "geen service" meer zal hebben. Even de hierbovengenoemde wisseltruc doen en je bent klaar.
Ik hoop dat ik je hiermee wat meer duidelijkheid heb kunnen geven over het proces van nummerbehoud.