JoostE1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud vanaf KPN

Beste lezers,

Ik heb een beetje rond gezocht en kwam natuurlijk hier uit: https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml

Best duidelijk uiteen gezet, maar ik heb wel nog een aantal vragen. Er staat bijvoorbeeld bij dat ik 60 dagen voor mijn huidige abbo afloopt deze dienst kan aanvragen. Ik moet verder in het process echter aanvinken of ik zelf mijn abbo bij KPN al heb opgezegd, of dat ik graag wil dat vodaphone dat voor mij doet.

Nu heb ik zelf gehoord dat kpn een termijn van 30 dagen hanteerd. Betekend dit dat vodaphone mijn abbo voor mij gaat opzeggen, en ik hier bij KPN dus een boete voor moet betalen als dit eerder dan 30 dagen voor het einde van het contract is?

Daarnaast ben ik benieuwd of ik dit nu al kan aanvragen, en het op een later tijdstip kan laten ingaan? Mijn abbo bij kpn loopt af op 26-09-2017. Kan ik nu al een nieuwe telefoon met nummerbehoud aanvragen, en kan dit verzoek dan 60 dagen voor mijn afloopdatum (ongeveer 27-07-2017) automatisch aangevraagd worden? Of moet ik zelf tot deze datum wachten en het dan aanvragen?

Wanneer zou ik in bovenstaand scenario mijn nieuwe telefoon ontvangen? Op moment dat ik nummer behoud aanvraag, of op het moment dat mijn KPN abbonement afloopt? (mijn huidige toestel begint behoorlijk te haperen...)

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Mvg,

Joost
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Joost,

Ik zie dat we je bericht over het hoofd hebben gezien!
De 60 dagen gelden ook voor KPN dus in dit geval kun je 60 dagen voor het einde van je contract een nummerbehoud aanvraag indienen. Tijdens deze aanvraag kun je een datum invoeren waarop je wilt dat je abonnement wordt opgezegd bij je huidige provider. Dus als je wilt dat je abonnement later wordt opgezegd kun je dit aan de hand van die datum aangeven.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Joost,

Ik zie dat we je bericht over het hoofd hebben gezien!
De 60 dagen gelden ook voor KPN dus in dit geval kun je 60 dagen voor het einde van je contract een nummerbehoud aanvraag indienen. Tijdens deze aanvraag kun je een datum invoeren waarop je wilt dat je abonnement wordt opgezegd bij je huidige provider. Dus als je wilt dat je abonnement later wordt opgezegd kun je dit aan de hand van die datum aangeven.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic