Wortelsoep

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud van prive naar zakelijk?

Hi, ik heb een prive-abonnement (KPN) en wil overstappen naar een zakelijk Vodafone-abonnement met nummerbehoud. Het huidige (KPN) abonnement staat op mijn naam en het nieuwe (RED) abonnement moet op mijn BV komen. Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Ik lees dat de tenaamstelling bij overstap hetzelfde moet zijn maar dat is in mijn geval dus niet zo. Hoe lang duurt deze overstap?

Alvast dank
5 Reacties 5
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Wortelsoep,

Op onze website vind je alle belangrijke info hierover. In jouw geval zou het kunnen dat je een opzegtermijn van 90 dagen hebt, omdat je een zakelijke klant bent. Deze opzeg termijn hangt af van je huidige provider. Je kunt het beste de naam aanpassen vóór je weg gaat bij je huidige provider, want inderdaad, de te naam stelling moet hezelfde zijn voor het overnemen van het nummer.

Welkom op het Forum trouwens, bevalt het je een beetje?:)
Wortelsoep
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Annabelle, bedankt voor je reactie en de link. Ik kan echter via de informatie op jullie website niet duidelijk het antwoord op mijn vraag vinden. Even voor de duidelijkheid: ik heb nu geen zakelijk abonnement maar een prive-abonnement (met een maand opzegtermijn). Dat moet een zakelijk Vodafone-abonnement worden op naam van mijn BV. De naam van een BV en van een prive-persoon zullen nooit exact hetzelfde zijn, vandaar dat ik me nog steeds afvraag hoe (en of) dit in de praktijk werkt. Het nummer dat ik wil meenemen gebruik ik zeer intensief (zakelijk) dus ik wil geen enkel risico lopen maar op voorhand zeker weten dat (en hoe) het werkt bij overstap.

Als ik antwoord krijg op bovenstaande vraag ben ik helemaal blij met het forum:)
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Wortelsoep,

Het volgende staat op onze site:
Je kunt een nieuw abonnement bestellen met nummerbehoud als:

  • het nummer nog actief is,
  • je contract bij je huidige aanbieder binnen 60 dagen afloopt of al afgelopen is en
  • het contract op jouw naam staat.
De tenaamstelling dient bij de aanvraag hetzelfde te zijn. Ik raad je daarom aan om voor je de overstap doet eerst je abonnement op de zaak te zetten bij de oude provider. Op die manier kun je zonder problemen de nummerbehoud aanvraag bij ons doen en loop je geen risico om het nummer kwijt te raken.
Wortelsoep
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor de feedback Arina. Heb ik dus toch een probleem, mijn provider is Simyo en die doen niet aan zakelijk abonnementen (ondanks dat ze een dochter zijn van KPN) Ik kan mijn abonnement dus niet overzetten naar zakelijk en daarmee niet aan de eisen van de (identieke) tennaamstelling voldoen. Is het nu onmogelijk geworden een zakelijk Vodafone RED abonnement te nemen met nummerbehoud?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, ik ga ervan uit dat er wel een mouw aan te passen moet zijn. Ik zou even bellen met onze zakelijke klantenservice, ik weet zeker dat zij met je een manier kunnen vinden om alsnog naar ons te komen. Ik kan me voorstellen dat in overleg een aanvraag gewoon verwerkt kan worden 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic