Jon1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud van KPN naar Vodafone lukt niet

Hallo, 

 

Ik heb twee weken terug telefonisch een bestelling geplaatst voor een nieuwe telefoon + nummerbehoud voor een familielid. Het nummer dat overgezet moet worden is zijn KPN-prepaid nummer dat naar een Vodafone Red Together Extra abonnement moet. Ik zelf ben de hoofdgebruiker. Een dag nadat ik deze bestelling had geplaatst werd er op zijn nummer gebeld door Vodafone, maar omdat deze telefoon niet altijd mee is is deze niet beantwoord. Doordat er niet was opgenomen kreeg ik op mijn eigen nummer de volgende sms; 'Beste meneer [mijn naam], we hebben even gebeld om de nummerbehoud gegevens van je bestelling nummer [een verkeerde bestelnummer] te controleren. Het opgegeven klantnummer van jouw huidige aanbieder is onjuist. We bellen spoedig nogmaals. Tot snel, Vodafone'

 

Dit bericht kwam 4 minuten later nogmaals binnen. Ditmaal met het juiste bestelnummer. De dag erna heb ik zelf gebeld met Vodafone. Ze zouden de aanvraag opnieuw versturen. Na het gesprek kregen wij op het nummer dat behouden moet worden een sms met het volgende bericht; 'Er zit een foutje in je aanvraag voor nummerbehoud. Zou je nog een keer je gegevens willen doorgeven? Dat kan via www.vodafone.nl/nummerbehoud/opnieuw. Bedankt!'. Ik heb deze stappen doorlopen, maar daarna kregen wij deze sms opnieuw. Ik heb nogmaals deze link gebruikt. Ditmaal met de melding; 'Dit mobiele nummer is al geverifieerd. Neem contact op met onze klantenservice'. Dus heb ik maar weer gebeld, maar daar kreeg ik weer hetzelfde verhaal te horen. Met weer dezelfde sms tot gevolg.

 

Nu ben ik afgelopen weekend naar een Vodafone winkel gegaan in de hoop dat het daar opgelost kon worden. Dit kon niet. Ze gaven als reden dat ik de bestelling telefonisch had gedaan en ze dus niks konden doen.

 

Ik heb net weer gebeld. En uitgelegd wat er allemaal is gebeurd. Met weer het verhaal dat de aanvraag succesvol is geweest. 10 minuten later weer dezelfde sms ontvangen.

 

Hoe kunnen wij dit oplossen? Van de kant van Vodafone 'lijkt' alles goed te gaan, maar aan onze kant gaat het geen stap verder.

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3342Posts
  • 994Oplossingen
  • 1094Likes

Hi @Jon1, goedemorgen!

De aanvraag van nummerbehoud gaat in dit geval zeker niet van een leien dakje. Ik heb de portering er even voor je bijgepakt en deze is nog niet goedgekeurd met de mededeling: ''Telefoonnummer en klantnummer komen niet overeen of er is een klantnummer benodigd, maar niet aanwezig''. Hier gaat dus iets mis en dit moet aangepast gaan worden, zodat de portering goedgekeurd gaat worden en alsnog gaat doorlopen. Ik wil je adviseren om hiervoor even te bellen met de afdeling Status Order via 0800-0560. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic