Mike19855

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud portering goedgekeurd voor het einde van mijn contract ?

Om redenen waar ik niet nader op wil ingaan heb ik besloten over te stappen van Vodafone naar Simyo. Ik heb bij Simyo een abonnement afsloten en daar afgegeven dat ik mijn huidige nummer wil behouden. Simyo heeft nummerbehoud aangevraagd bij Vodafone en vanaf de dag dat mijn nummer wordt overgezet treed mijn abonnement bij Simyo in werking. Nu kreeg ik tot mijn verbazing vandaag bericht dat mijn nummer wordt overgezet op 28 - 7 - 2014. Ik was in de veronderstelling dat mijn nummer pas zou worden overgezet als ik mijn contract bij Vodafone afloopt op 20 - 8 - 2014. Zo is het in het verleden namelijk altijd gegaan als ik overstapte van ene naar een andere provider.

Ik heb naar aanleiding hiervan de volgende vragen: waarom heeft Vodafone de portering al goedgekeurd en wat zijn de gevolgen? Zit ik nu twee maanden lang met dubbele lasten? Als dat laatste het geval is kan ik nog iets doen om dat te voorkomen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Mike19855 ,
Ow jammer om te lezen dat je bij ons weg gaat.
Met nummerbehoud zit het zo:
- Wij krijgen een aanvraag van je nieuwe provider
- Deze aanvraag bevat een gewenste overstapdatum (door jou doorgegeven aan je nieuwe provider?)
- Wij keuren deze goed en per die datum gaat het nummer over
- Als je op die datum nog een contract bij ons hebt, worden de resterende kosten in rekening gebracht op je eindafrekening

Als je dit wil voorkomen is het zaak dat je nummerbehoud aanvraagt voor de eerst mogelijke datum, dat je contractvrij bent. In jouw geval zou dat dus 21-8 zijn. Dan heb je geen dubbele kosten. Je kunt bij je nieuwe provider vragen of zij het lopende verzoek in willen trekken. Zij kunnen dan een nieuw verzoek indienen met de correcte datum. Wij mogen aan de aanvraag geen veranderingen doorvoeren. Succes en groetjes, Per

PS
Je geeft aan dat je de reden van je overstap niet prijs wil geven. Dat staat je uiteraard vrij. Wellicht is er iets wat wij nog voor je kunnen doen om eventuele onvrede weg te nemen. In dat geval hoor ik het graag van je 😉 Het forum is dan niet het geschikte medium. Je zou via Twitter, Facebook of onze 24/7 chat contact op kunnen nemen. Als dat geen optie voor je is dan wil je graag bedanken voor de tijd die je klant was bij ons!

Bekijk in context

2 Reacties 2
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Mike19855 ,
Ow jammer om te lezen dat je bij ons weg gaat.
Met nummerbehoud zit het zo:
- Wij krijgen een aanvraag van je nieuwe provider
- Deze aanvraag bevat een gewenste overstapdatum (door jou doorgegeven aan je nieuwe provider?)
- Wij keuren deze goed en per die datum gaat het nummer over
- Als je op die datum nog een contract bij ons hebt, worden de resterende kosten in rekening gebracht op je eindafrekening

Als je dit wil voorkomen is het zaak dat je nummerbehoud aanvraagt voor de eerst mogelijke datum, dat je contractvrij bent. In jouw geval zou dat dus 21-8 zijn. Dan heb je geen dubbele kosten. Je kunt bij je nieuwe provider vragen of zij het lopende verzoek in willen trekken. Zij kunnen dan een nieuw verzoek indienen met de correcte datum. Wij mogen aan de aanvraag geen veranderingen doorvoeren. Succes en groetjes, Per

PS
Je geeft aan dat je de reden van je overstap niet prijs wil geven. Dat staat je uiteraard vrij. Wellicht is er iets wat wij nog voor je kunnen doen om eventuele onvrede weg te nemen. In dat geval hoor ik het graag van je 😉 Het forum is dan niet het geschikte medium. Je zou via Twitter, Facebook of onze 24/7 chat contact op kunnen nemen. Als dat geen optie voor je is dan wil je graag bedanken voor de tijd die je klant was bij ons!
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten. Voor meer informatie zie ook het topic: Nummerbehoud - hoe werkt het?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic