Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/



Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!




197 Reacties 197
Cyberamp

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt maar ik had al eerder contact opgenomen met Vodafone. Die verwijst me naar de zwarte doos van het nummerbehoud proces, "gewoon afwachten" was het advies. Simpel klantenservice kan ik bellen, maar die hebben natuurlijk weinig interesse om in zoiets te duiken en veel tijd te besteden. Mijns insziens moet Vodafone wat proactiever zijn.
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
Cyberamp,

Uiteraard is het niet prettig wanneer je in een 'kastjenaardemuur' molen terecht komt 😞
Ik zou nog een poging wagen bij de klantenservice via 1201 of via de Vodafone chat...
https://www.vodafone.nl/support/contact/

Vragen of ze intern contact kunnen opnemen met nummerbehoud...wellicht is er een fout op de website maar kan ook zijn dat je simkaartnummer niet correct is, Simpel dient deze gegevens door te geven 🙂

Via het forum kunnen wij je alleen tips en tricks geven en je motiveren 🙂

laat even weten wat de uitkomst is!
fijne avond!

groetjes,
daims
schaal

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 2-4-2015 online abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Na een aantal weken maar eens gebeld omdat ik maar niks hoorde. Meneer op 6-5-2015 gaat uw abonnenment in bij Vodafone. Op 6-5-2015 gebeurt er dus helemaal niets. Weer gebeld meneer op 7-5-2015 gaat u over want wij zien dat de portering is goed gegaan. Weer gebeurt er niets. Weer gebeld meneer we zien dat u bestelling is blijven hangen in ons systeem. Heeft u wel een Vodafone simkaart ontvangen. Nee die heb ik niet vandaar dat ik al 3 keer heb gebeld naar jullie. Wij zullen er 1 op sturen. Waarop ik zeg nee, jullie gaan het vandaag regelen. Ik een mail ontvangen met daar in de bevestiging dat ik een simkaart kan afhalen in de Vodafone winkel. Daar weten ze helemaal niks en vertrouwen ze de mail niet. Ik weer gebeld en weer heel het verhaal uitgelegd en wederom krijg ik een mail om een simkaart af te halen. Ik met die mail weer naar de winkel, nee meneer dat nummer bestaat niet eens want het is nummerbehoud. Wij kunnen niets voor u doen. Woest ben ik daar weg gegaan. Maar nog steeds kan ik niet bellen of gebeld worden. Door Vodafone word ik van het kasje naar de muur gestuurd. Heb er nu al spijt van dat ik ben overgestapt. Wat een waardeloze service bij Vodafone!!!
Bjorn1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Forum,

Ik heb afgelopen zaterdag een Vodafone Abonnement besteld met een nieuw Toestel.

Hierbij heb ik nummerbehoud aangevraagd.

Ik ben momenteel nog Vodafone Prepaid klant.

Mijn vraag is: Hoe lang duurt het nummerbehoud van Vodafone Prepaid maar Vodafone Abonnement?
Ik heb een SMS waarin een overstapdatum van 8 juni wordt genoemd.
Duurt het omzetten hiervan binnen Vodafone echt een maand?

Ik heb namelijk een email ontvangen waarin vermeld wordt dat de artikelen horende bij het nummerbehoud gereserveerd zijn dus jullie begrijpen vast dat het nummerbehoud mij nu niet snel genoeg kan gaan 🙂

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groet

Bjorn
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi Bjorn!

Dat kan ik me inderdaad goed voorstellen! Het is lastig om een precieze datum aan te geven. Het is namelijk per persoon anders. Als 8 juni wordt benoemd kun je uitgaan van 8 juni. De precieze reden waarom dit een maand is kan verschillen, als je deze wilt weten kun je het beste even bellen met 1201:).

Veel plezier met je abonnement alvast!
Bjorn1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Annabelle,

Een paar dagen terug heb ik een sms gekregen waarin nu een overstap datum van 20 mei genoemd wordt.
Mag ik hieruit afleiden dat het nummerbehoud proces dan sneller verloopt als verwacht?

1201 bellen is volgens mij voor mij nog geen mogelijkheid omdat ik nu nog Vodafone Prepaid klant ben en dan volgens mij geen klantnummer heb om mee naar 1201 te bellen. of vergis ik mij hierin?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet

Bjorn


Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hoi Bjorn1, in dat geval kun je contact opnemen met 0900-0940, dan kom je op dezelfde plek uit 🙂
Lotje24

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een vraag over het nummerbehoud bij contractovername. Is dit überhaupt mogelijk en zo ja, geschiedt nummerbehoud gelijktijdig met de contractovername of pas nadat de contractovername definitief rond is?
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Lotje24,

U heeft 2 mogelijkheden, u kunt bijvoorbeeld eerst over gaan met nummerbehoud en als dat afgerond is de contract overname laten plaatsvinden of u kunt de contractovername laten plaatsvinden en daarna het nummerbehoud aanvragen.

Dit kan niet tegelijkertijd lopen want dit zijn 2 apparte abonnementswijzigingen.

Met vriendelike groet,
MrMister
Lotje24

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MrMister

Bedankt voor uw reactie.
Ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij het eerste; eerst nummerbehoud en dan overgaan.. Je neemt het contract van een ander over. Hoe gaat dat dan in z'n werking?

Wat betreft de tweede optie; weet u toevallig of dit ook online kan of alleen in de shops?
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Lotje24,

Als u met nummerbehoud bedoelde om naar een andere abbonementsvorm te gaan of naar een andere provider dan kan dit nog altijd gedaan worden door de huidige eigenaar maar zal deze eigenaar vervolgens ook het contract overdracht kunnen tekenen en goedkeuren.

Om het contract over te dragen moet een formulier worden ingevuld en als u hier meer informatie over wilt hebben over wat dit precies inhoud en waar u het formulier kunt vinden bezoek dan de volgende website: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/contract-overdragen.shtml

Met vriendelijke groet,
MrMister
Lotje24

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal proberen mijn vraag te verduidelijken aan de hand van een voorbeeld.

A heeft een abonnement bij Vodafone. B heeft een nummer van een andere provider.
B wenst het abonnement van A over te nemen, maar wil graag zijn nummer behouden.
Kan de aanvraag nummerbehoud gelijktijdig met de overname van het contract, of kan dit pas nadat het contract daadwerkelijk is overgenomen?

MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
BesteLotje24,

Als ik het goed begrijp in het voorbeeld wil persoon B het abbonement overnemen van persoon A en daaraan zijn nummer koppelen d.m.v. nummerbehoud. Zover ik weet is het niet mogelijk om met nummerbehoud over te gaan naar een bestaand abbonement.

Nummerbehoud is voornamelijk bedoeld om over te stappen naar bijvoorbeeld prepaid of een andere provider. Ook is er op het forum veel meer informatie te vinden over alle inns en outs van nummerbehoud: http://forum.vodafone.nl/t5/Mobiel-Je-Abonnement/Alle-ins-amp-outs-over-nummerbehoud/td-p/242087#lin...

Mocht je met deze informatie er nog niet uitkomen dan zou u toch echt even met de klantenservice moeten bellen.

Met vriendelijke groet,
MrMister

TomStemerding1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zit in een zakelijk bundel met mijn nummer, en wil graag verlengen naar een particuliere abonnement. Is dat gewoon een kwestie van nieuw abbo aanvragen met nummerbehoud of formulier invullen? En is dat ook mogelijk in een winkel.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey TomStemerding1,

Wat je dient te doen is als eerste is het abonnement omzetten van zakelijk naar privé doormiddel van een transfer of user formulier. Deze vind je terug via https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/contract-overdragen.shtml

Houd met het volgende rekening:
Dit heb je nodig:

Het mobiele Vodafone-nummer dat je wilt overdragen
Persoons- en adresgegevens van jezelf en de nieuwe contractant (minimaal 18 jaar)
Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de nieuwe contractant en van de huidige contractant
Een kopie van een recent rekeningafschrift van de nieuwe contractant
Wil je een zakelijk contract overdragen? Dan heb je ook een kopie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel van de nieuwe contractant nodig.
Kosten

De nieuwe contractant betaalt eenmalig € 14,74 (incl. btw)
Contractoverdracht van ouder naar meerderjarig kind is gratis (dit kan tot 6 maanden nadat het kind 18 jaar is geworden)
In geval van een overlijden is de overdracht gratis.

Wat verandert er bij een contractoverdracht?
De abonnementsvorm, looptijd van het contract, lopende acties en/of kortingen blijven gelijk
Overgebleven beltegoed vervalt
Als je een Familiekaart overdraagt, dan gaan alle mobiele nummers die daarbij horen over naar de nieuwe contractant

Daarna kun je pas gaan verlengen. Het formulier dien je op te sturen en zorg ervoor dat alle gegevens aanwezig zijn en leesbaar zijn. Als het bij Vodafone verwerkt is dan kun je pas gaan verlengen.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes stevied86
TomStemerding1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En dit kan je niet allemaal regelen in 1x in een winkel ?
Anonymous
Niet van toepassing
Helaas niet 😞

Groetjes Stevied86
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Wat een afschuwelijke intensieve arbeid is het toch om bij Vodafone een ander abonnement met nummerbehoud te krijgen.
Ik ben daar twee weken geleden aan begonnen en heb besloten om het nog maar 1 week af te wachten en dan stap ik over naar T-mobile waar het wel goed gaat. (Heb ik al ervaren)

Eerst wil de "service" desk niet helpen. Dan naar de winkel. Daar doen ze het verkeerd. Dan zelf maar proberen om nummerbehoud aan te vragen via de site. " Uw aanvraag is ontvangen", vermeldt het automatisch gegenereerd bericht. Dus verwacht ik meer en na enkele dagen komt er een bericht dat er aan het verzoek wordt gewerkt en dat ik, met behulp van een code, de status op de site kan controleren.
Dat werkt dus niet. Aan het begin van dit topic staat uitleg over hoe je het op een andere manier via de site kunt controleren maar ook dat werkt niet.
Loopt het nu of loopt het nu niet? Dat is de vraag. Het stoort me al dat als je op de site komt die cooky melding krijgt waarin staat: Ja, want ik wil een goede website.
Dames, heren IT'ers: Een goede website wordt niet bepaald door al dan niet de aanwezigheid van cooky's. Nee, een goede website werkt gewoon en daar kun je via logische stappen alles (terug)vinden. Cooky's hebben daar niets mee te maken.
En wat dat betreft is het met de "nieuwe" site van Vodafone heel droevig gesteld.

Ik heb zelden een bedrijf ervaren die zo haar best doet om klanten weg te jagen. Heel sneu
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Rinustp

Niet fijn dat het nummerbehoud proces zo moeizaam verloopt! Ga je van een abonnement naar prepaid? Of van prepaid naar een abonnement? Misschien kunnen we je dan iets meer uitleg geven.
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik ga van een vast abonnement naar een Hybride abonnement.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic