Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/



Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!




197 Reacties 197
Kaddouri

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb bij Vodafone een abonnement met samsung galaxy s4 besteld. Hierbij heb ik ook nummerbehoud aangevraagd. Het Vodafone abonnement gaat pas in op 26 juli 2013. Nu heb ik het toestel al ontvangen en ik wil tot 26 juli 2013 het toestel gebruiken met mijn oude abonnement bij Telfort. Nu heb ik voor mijn oude abonnement een normale simkaart en in de Samung galaxy s4 gaat een micro sim. Voor nummerbehoud heb ik de simkaartnummer van de normle simkaart doorgegeven. Kom ik in de problemen met nummerbehoud als ik bij Telfort een micro sim besteld met dus een andere simkaartnummer, maar wel met het zelfde telefoonnummer?
DebbieB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi 
 
Even een vraagje, ik heb een abonnement bij jullie, maar ik wil mijn abonnement (telefoon)nummer omzetten naar een prepaid en een prepaid die ik had (bij een andere provider) omzetten naar mijn vodafone abonnement. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Kaddouri schreef:
Ik heb bij Vodafone een abonnement met samsung galaxy s4 besteld. Hierbij heb ik ook nummerbehoud aangevraagd. Het Vodafone abonnement gaat pas in op 26 juli 2013. Nu heb ik het toestel al ontvangen en ik wil tot 26 juli 2013 het toestel gebruiken met mijn oude abonnement bij Telfort. Nu heb ik voor mijn oude abonnement een normale simkaart en in de Samung galaxy s4 gaat een micro sim. Voor nummerbehoud heb ik de simkaartnummer van de normle simkaart doorgegeven. Kom ik in de problemen met nummerbehoud als ik bij Telfort een micro sim besteld met dus een andere simkaartnummer, maar wel met het zelfde telefoonnummer?
Dat is wel mogelijk ja! Gewoon bij de andere provider de simkaart wisselen dan zou het goed moeten komen 🙂
DebbieB schreef:
Even een vraagje, ik heb een abonnement bij jullie, maar ik wil mijn abonnement (telefoon)nummer omzetten naar een prepaid en een prepaid die ik had (bij een andere provider) omzetten naar mijn vodafone abonnement. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?

Je huidige nummer inwisselen voor dat van de andere provider gaat helaas niet, dan zou je dat abo moeten beëindigen en voor het andere nummer een nieuw abo nemen.
Vr123456

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone medewerker/ster,
 
Mijn Vodafone abbonement is net verlopen, en nu wil ik mijn nummer overgezet hebben naar een Hi sim-only.
Alleen kunnen jullie dit regelen, aangezien ik geen update heb ontvangen en mijn 06 nr. nog niet is overgezet.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Beste Vr123456, allereerst welkom op het forum! Jammer dat je wilt overstappen naar een andere provider. In dit geval dient je nieuwe provider een verzoek bij ons in te dienen om het nummer over te nemen. Dit dien je bij hun kenbaar te maken bij het afsluiten van je nieuwe abonnement.
Atony

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Enkele weken geleden nummerbehoud aan gevraagd maar geen e-mail of een bericht ontvangen over stand van zaken. Ik ben 1 maand opzegtermijn bij BEN. Wanneer krijg ik een bericht? Het is ook de vraag of de ingevulde formulier voor nummerbehoud door Vodafone is ontvangen. Ik heb geen bevestiging ontvangen.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Atony, ik wil het graag voor je nakijken maar ik kan helaas geen gegevens vragen hier op het forum. Ik adviseer je om contact op te nemen met de telefonische klantenservice of je vraag te stellen via Twitter of Facebook. Mijn collega's kunnen middels een privebericht je om de benodigde gegevens vragen en het voor je nakijken.

ansahor

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb dringend hulp nodig en hoop dat iemand me kunt helpen.

Ik heb een zakelijke abonnement besteld met numerbehoud. Mijn bestelling is nog niet geleverd, ik heb een afspraak voor aanstande vrijdagavond gemaakt. Hoewel kan ik mijn niuewe SIM kaart pas vrijdag gebruiken, vanaf gisteren kan ik niet meer bellen en gebeld worden met mijn oude SIM. Het is heel erg vervelend, het gaat namelijk om een zalelijke nummer. Ik kan niet wachten tot vrijdagavond vanwege belangrijke zaken, maar kan ook niet eens de klantenservice bellen omdat mijn SIM helemaal geblokeerd is.

Ik heb al een e-mail gestuurd naar de klantenservice, maar misschien is deze weg wel sneller om een oplossing te vinden.

Alvast dank voor enige advies.

Groeten,

Anita
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wellicht is het nummerbehoud toch eerder ingegaan dan gedacht.
Je kunt proberen of je nieuwe simkaart al werkt, anders even contact opnemen via Twitter of Facebook, mijn collega's helpen je hier graag mee.
andre1948

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb via het formulier Nummerbehoud aangevraagd.
Het zou 2 weken duren, maar die zijn al voorbij,
Kan ik ook ergens de Status van de aanvraag zien?

Groeten,
André vd Berg



diszney

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Graag wil ik overstappen naar Vodaphone met nummerbehoud. Momenteel zit ik bij Simpel en mijn abonnement loopt af per 4-2-2014.
Mijn huidige telefoon is kapot en wil daarom zo snel mogelijk overstappen naar Vodaphone.

Graag wil ik weten of dit wel mogelijk is
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Andre, dat kun je online niet nakijken. Je hoort wel bericht te krijgen via sms over de status van je nummerbehoud, bv of het goed- of afgekeurd is en wanneer je overstapdatum zou zijn.

Wat je kunt doen is bellen met de klantenservice. Houd dan je klantgegevens bij de hand (ik neem aan dat je ook een bestelling hebt gedaan tenminste). Dan kunnen mijn collega's de status voor je opzoeken
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé diszney,

Ik heb je topic even verplaatst naar dit topic. Hier vind je op al je vragen een antwoord:)
MenkoD

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik wil overstappen naar een vodafone abonnement plus nummerbehoud. Mijn huidige abonnement loopt morgen (30-09) af. Op het overstapformulier van vodafone staat dat je de huidige einddatum van je abonnement moet opschrijven. Is dit dan 30 september of moet ik hier nog een maand bij optellen?

Mvg
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi MenkoD

Allereerst welkom op ons Forum 😄

Als ik het goed begrijp wil je van een andere provider overstappen naar een Vodafone. Je zult dan rekening moeten houden met de opzegtermijn van je huidige provider. Dit zul je ook in moeten vullen op het formulier.
JEVD

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Time out abonnement en dit wil ik omzetten naar een sim only abonnement. Kan ik mijn nummerbehouden en hoe werkt dat?


Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi JEVD,

Welkom op het Vodafone Forum!

Eigenlijk is het heel simpel om jouw abonnement aan te laten passen. Neem daarvoor even contact met ons op via 1200. Mijn collega kijkt dan wat de mogelijkheden zijn.

Als je je zelf al een beetje wilt orienteren kun je hier kijken welke SimOnly Abonnementen we momenteel aanbieden.
JEVD

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik woon tijdelijk in het buitenland en kreeg via jullie verkoopteam de aanbieding om een sim only via jullie website te kopen. Vandaar mijn vraag.
Krijg ik een nieuwe sim opgestuurd of kan ik mijn huidige sim en nummerbehouden als ik een nieuwe SIM only abonnement aanschaf bij jullie?
Ik kan dus niet bellen met jullie verkoop en ook niet langs de winkel en geen sim kaart ontvangen....


Bedankt!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ah ok. Je nummer behouden kan alleen als je het bestaande abonnement verlengt. Als je mag verlengen, dan mag dat naar elk abonnement dat we nu hebben, zowel een variant met als zonder toestel. Je contract is immers afgelopen dan.

Als je een heel nieuw abonnement besteld krijg je daar altijd een nieuw nummer bij, ongeacht of dat Sim Only of met toestel is.
JEVD

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik verleng mijn ´time out abonnement wat half november afloopt met een sim only, dus ik ga er vanuit dat ik mijn nummer kan behouden en mijn abonnement zonder een nieuwe sim verlengd kan worden?

Sorry voor de vragen maar vanuit het buitenland ben ik aangewezen op jullie forum voor informatie.

Alvast bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic