Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/



Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!




197 Reacties 197
Tib

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Een week geleden heb ik een bestelling van een toestel met een abonnement online bij jullie gedaan en daar nummerbehoud bij aangevraagd. Dit nummerbehoud is van een vodafone prepaid naar een vodafone abbonement. ik kreeg snel bericht dat het aangevraagd wordt maar ik heb al een week niks gehoord. Daarbij las ik hier op het forum dat het bij nummerbehoud van vodafone naar vodafone toch snel geregeld moet zijn.
Als ik naar jullie klantenservice bel dan wordt ik daar uitgegooid wegens de drukte en bij de winkel kunnen ze me niet helpen omdat ik het online heb besteld. Verder heb ik superlang gewacht bij een ander nummer dat ik vond in de email van nummerbehoud aanvraag en toen maar opgehangen omdat jullie in gesprek waren.

Tibbe
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Tibbe, het is momenteel inderdaad erg druk bij de klantenservice, met name door de nieuwe iPhone 6. Nummerbehoud duurt sowieso een week (5 werkdagen) minimaal. Zodra de datum bekend is krijg je een sms van ons met wat die datum wordt. Je wordt daarbij ook gebeld omdat je een nieuw contract neemt en dan moet dat nog getekend worden.

Mocht je dinsdag nog niks gehoord hebben, dan zou ik dan even bellen, of bv via onze online chat in de My Vodafone app contact opnemen. Dan is het misschien ook weer ietsje rustiger 🙂
brinky

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een nieuw abonnement met toestel bij jullie aangevraagd, met nummerbehoud.

samsung s5 met tab (actie loopt tot eind september)

echter loopt mijn huidige sim only abonnement bij tele 2 nog tot 09-12-2014

is het mogelijk om deze bv te cancelen en een geheel nieuw abonnement aan te vragen en een maand voor mijn sim only afloopt alsnog voor nummer behoud te gaan ? (denk het niet als ik voorgaande gelezen heb) maar ben nog even met tele 2 aan het bakkeleien over afkoping, maar volgens hun kan dat niet.
of
op 09-10-2014 opnieuw een abonnement aanvragen maar dan loop ik de tablet mis, wil ik ook niet.

maar is dan de enige optie, om een geheel nieuw abonnement met nieuw nummer aan te vragen , om ook nog voor de tablet in aanraking te komen?

bedankt alsvast
Tib

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas

Ik had op vrijdag iemand gesproken via de telefoon die zei dat mijn nummerbehoud inprincipe goedgekeurd was alleen moest er nog een laatste check worden gedaan. Nu dacht ik vandaag ik zoek weer contact dit maal via de chat en daarbij kreeg ik opeens te horen dat mijn nummerbehoud aanvraag nog gestart moet worden terwijl ik alwel een mail heb gehad dat dit gestart is. Op de chat vonden ze dat gek en zeggen ze dat deze mail niet klopt en mijn vraag is of mijn bestelling dan wel in orde komt want blijkbaar gaat het van aanvraag wordt aangevraagd > aanvraag goedgekeurd maar nog laatste check > aanvraag nog niet gestart.

mvg,

Tibbe Reitsma
pvd75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ben bezig om mijn huidige abbo (t-mobile) te laten omzetten naar vodafone met nummerbehoud.
Goedkeuring is binnen en ook heb ik vandaag mijn toestel en sim binnnen gekregen.

Alleen deze gaat pas in op 27-10. Ik dacht dat ik tot die tijd een tijdelijk nummer op die sim zou hebben zodat ik toch al gebruik maken van de sim en toestel maar helaas...

Is dit toch op een of de andere manier te regelen....heb namelijk nieuw toestel waar nano sim in moet en mijn oude sim (t-mobile) is micro :@


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @pvd75,

Ik kan me voorstellen dat je je nieuwe telefoon snel in gebruik wil nemen. Je ontvangt geen tijdelijk nummer op de simkaart. Wellicht dat je tijdelijk wel een Prepaid wil gebruiken? Je kunt ook kijken of de simkaart van je huidige provider vervangen kan worden.
Subbuster

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
ik heb vorige week donderdag abonnement bestelt maar er is iets fout gegaan met aanvraag nummerbehoud.
Ik gebeld met klantenservice en die zegt dat ik alles terug moet sturen en dan opnieuw moet aanvragen.
Is er geen andere manier? bij T-mobile kan je nummerbehoud nog aanvragen terwijl je abonnement al in is gegaan.
MissDeedy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 23 september online een iPhone 6 64 gb besteld en daarbij meteen mijn nummerbehoud ingeschakeld. Ik maak nu gebruik van een Ziggo SimOnly-pakket dat maandelijks is op te zeggen.

Opvolgend op de (reeds betaalde) bestelling heb ik een mail ontvangen waar ik de status van het nummerbehoud kan checken.
Nu heb ik zojuist voor de zóveelste keer ingelogd op deze pagina, maar ik krijg maar geen status te zien. Of de status is 'nog niet zichtbaar', of ik krijg te zien dat 'de functionaliteit niet beschikbaar is.'

Hoé kan ik nu controleren of dit in werking is gezet. Volgens de chat-dame, moet dat éérst in werking worden gezet voordat ik uberhaupt mijn iPhone geleverd krijg. (Wat ik overigens raar vind, ik heb er al voor betaald!)

Kan iemand van Vodafone mij vertellen hoe het met het nummerbehoud staat en of dat al wel is aangevraagd?

Groet MD
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey @MissDeedy Dit kun je het beste aan één van onze medewerkers van de Status Order afdeling vragen. Zij kunnen met jouw nummer nakijken hoever de aanvraag is. Meer contactinformatie vind je hier

MissDeedy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Astrid,

ik heb vanochtend contact via de Chat opgenomen en Judith kon mij vertellen dat de aanvraag naar Ziggo was gedaan, maar dat ze daar nog geen antwoord op hebben gegeven.

Zojuist opgehangen met Ziggo, nadat ze een half uur voor mij aan het uitzoeken zijn geslagen.
Er is zelfs contact gelegd met het bedrijf wat tussen jullie in zit en de portering afhandeld. Dit bedrijf kon Ziggo vertellen dat er nog géén aanvraag is gestuurd vanuit Vodafone.

Kan iemand mij helpen en dit zo speodig mogelijk oplossen? Ik kan niet inloggen bij jullie en in gegevens kijken, want ik heb officieel nog geen telefoonnummer van Vodafone. Maar ergens gaat er hier iets niet goed en dit zou aan jullie kant niet goed gaan.

Ik hoor graag van je.
Vriendelijke groet MD
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi MissDeedy,

Via het Forum kunnen we niet in jouw persoonlijke gegevens kijken. Ik ga ervan uit dat mijn collega je de juiste informatie heeft gegeven en de aanvraag in het systeem herkent heeft.

Als je hier toch nog meer over wilt weten, kun je het beste opnieuw een chat starten.

Succes!
Mandychoo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb een abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Alleen mijn mobiel heb ik zelf nog niet binnen en ik moest de simkaart activeren op de dag dat het abonnement begint. Maar dat lukt niet omdat ik mijn mobiel nog niet binnen heb. Dus maakt het ook uit als ik het later activeer?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@Mandych
Bedankt dat je voor ons hebt gekozen.
Bij een nieuwe aansluiting met Nummerbehoud, hoef je zelf geen simkaart te activeren. Dat gebeurt op de dag dat de omzetting van je abonnement plaatsvindt. Er kan geen tijdstip aan gekoppeld worden maar op de aangegeven dag, merk je dat je bereik met de oude provider weg valt en wij bouwen dan al onze diensten op.

Groetjes, Per
WillemijnK

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb vandaag net nieuwe telefoon gekregen waar een microsimkaart in moet. Per maandag gaat BLYK over naar vodafone onderling. Hoe kan ik zsm een microsimkaart ontvangen en het zelfde telefoonnummer houden?
Bestellen via vodafone? Waar? Of langsgaan in winkel?
Hoor graag zsm wat ik moet doen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@WillemijnK

Ik heb je bericht verplaatst naar het topic over nummerbehoud. Alle informatie die je nodig hebt vind je in dit topic.
Ekeir

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Mijn abonnement loopt bij vodafone op 2 januari 2015 af. Nu heb ik vandaag een nieuw abonnement bij een andere provider afgesloten, nummerbehoud is al goed gekeurd en de ingangsdatum van mijn nieuwe abonnement is 8 januari 2015. Ik heb het ook al geprobeerd op internet op te zoeken, maar kon hier niet echt iets specifieks over vinden. Hoe zit dat in de tijd tussen 2 en 8 januari? Blijft dan mijn oude vodafone abonnement nog actief of zit ik zonder? En hoe zit dat met de kosten?

Alvast bedankt.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Ekeir

Je abonnement loopt niet af, alleen je contract. Zelfs na afloop van je contract kun je gewoon nog bellen en sms'en en internetten. Vergelijk dit bijvoorbeeld met een abonnement voor je vaste internetverbinding. Je sluit een contract af voor een x aantal maanden, en daarna ben je gewoon contractvrij en kun je zelf kiezen of je blijft of dat je weggaat. Je internet stopt dan ook niet zodra je contract is afgelopen. ;).

Je abonnement blijft bij ons in ieder geval actief totdat je abonnement bij je nieuwe provider ingaat. Dat gaat dus netjes in elkaar over. Vanaf het moment dat je Vodafone simkaart niet meer werkt zal de simkaart van je nieuwe provider actief zijn. Je betaalt dan gewoon bij ons nog de kosten van 1 januari tot 8 januari, plus eventuele kosten die je in die periode buiten je bundel gebruikt.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker.
Ekeir

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit maakt het inderdaad een stuk duidelijker. Bedankt voor het heldere en snelle antwoord!
saxofooon

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik had een prepaid vodafone simkaart en nu een nieuwe prepaid met een nieuwe nummer dus...kan ik mijn oude vodafone nummer over zetten op mijn nieuwe vodafonesimkaart?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@saxofooon

Ja, dat kan. Dat staat ook op de pagina op onze site: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/

Zie ook pagina 1 van dit topic. 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic