Zucht...
Zojuist een vodafone medewerker aan de lijn gehad, deze kon mij "telefonisch niet helpen" en ik zou "beter naar een winkel kunnen gaan".
Korte uitleg:
Ik probeer mijn Vodafone Red abbo sinds 26 juni om te zetten naar een prepaid simkaart.
Sinds mijn abbo al verlopen is (augustus 2014) betaal ik 39 euro per maand. Deze wil ik niet verlengen ivm de slechte dekking en service (als organisatie) die ik heb mogen ondervinden van vodafone. Vandaar een prepaid kaartje gekocht in een vodafone winkel, dit om mijn huidig 06 nummer te behouden.
Nu probeer ik dus het nummer om te zetten online, sinds 26 juni. Deze aanvraag komt blijkbaar niet door in het systeem. De verschillende redenen die ik heb gehoord:
- upgrade van bepaalde nummers naar andere servers
- zou het moeten proberen met een andere web browser (heb ze alle al gehad, maar goed....)
- simkaartnummer zou fout zijn (weet 100% zeker dat dit niet het geval is)
Elke eker als ik een nieuwe aanvraag doe wordt mij verteld dat dat tevens de ingangsdatum zal zijn van de 1 maand opzegtermijn. Dus met adnere woorden, het komt niet aan in het systeem, dus dan betaald de klant maar 1 maand extra! Dit kan je een trouwe klant van vodafone toch niet voorschotelen?
Kortom, hoe kan ik in hemelsnaam mijn abbo om laten zetten naar een prepaid kaartje? Of moet ik gewoon maar door blijven betalen? Dat er problemen zijn met het systeem zou geen invloed moeten hebben voor een klant? En als je de vodafone support lijn belt (wat trouwens een gratis nummer is voor NIEUWE klanten, maar per gesprek 0,45 cent kost voor bestaande klanten.... HUH!!!!) krijg je SOMS incompetente mensen aan de lijn die niet de moeite kunnen nemen om verder te denken dan wat er op hun uitvraagscript staat! En je dan ook nog eens naar een winkel stuurt. En niet kunnen doorsturen naar een specialist.
Zijn er nog ergens WEL kundige mensen in dienst bij vodafone die mij verder kunnen helpen?!