Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/



Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!




197 Reacties 197
anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik heb een vraagje
als ik mijn nummer mee naar lycamobile wil mee nemen
Zij zeggen als u het bijvoorbeeld op maandag voor 17 uur nummerbehoud in diend kan je binnen 3 werk dagen overstappen dat zijn vaste regels
En Vodafone zicht minimaal 5 werkdagen nodig

Wat klopt er nou eigelijk
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wij houden inderdaad 5 werkdagen aan.
dahp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Ik wil graag overstappen naar uw provider en daarbij mijn nummer behouden. Echter bij het invullen van nummerbehoud (via directsales.vodafone.nl/veronica) kan ik wel 'T-mobile' als netwerk provider invullen maar bij de bevestiging staat er in dit veld dan '??' (bij andere providers komt wel gewoon de naam te staan). Is dit een probleem of gaat dit prima bij de nummerbehoudprocedure? De provider zou namelijk ook te achterhalen zijn uit het ingevulde simkaartnummer.

Bij voorbaat dank.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @dahp
Op dit gebied kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik adviseer om even te bellen met het nummer dat boven aan de pagina staat.
De collega's kunnen je dan verder helpen met invullen van het formulier. Dan weet je zeker dat je zo snel mogelijk je nieuwe toestel hebt.
Fijn trouwens dat je voor ons hebt gekozen.
MMeijer003

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb onlangs zo een formulier ingevuld en opgestuurd waarbij je kan overstappen naar Vodafone (vanaf Simpel abonnement) op een prepaidkaart. Zou iemand zo goed kunnen zijn om nu concreet in stappen uit te leggen wat ik verder moet doen? Moet ik nu mijn abonnement bij Simpel opzeggen en mijn prepaidkaartje activeren? Ik heb hier he-le-maal geen ervaring mee.. Hoop dat iemand mij snel wil helpen.

Met vriendelijke groet,

Marit
JacinthaMol

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik heb een simkaart van Blyk, maar ik wil weer overstappen op een simkaart van Vodafone. Ik heb zelf nog een simkaart van Vodafone liggen, die ik niet meer gebruik, maar ik wil wel mijn huidige nummer behouden. Hoe kan ik dat doen?

Gr. Jacintha
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @JacinthaMol ,
Leuk om te zien dat je weer naar ons over wil stappen en dat je de weg naar het forum hebt gevonden.
Hoewel Blyk gebruik maakt van ons netwerk, moet de overstap aangevraagd worden bij hen. Als je op deze pagina invult dat je van een andere provider naar Vodafone wil overstappen, krijg je de complete uitleg.

Groetjes, Per
JacinthaMol

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de snelle reactie!

Hoe lang duurt dat ongeveer?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @JacinthaMol
Dat ligt aan de opzegtermijn van je huidige provider.

  • Stel je abonnementloopt tot 15 september as: dan kun je 2 maanden voor die datum aangeven dat je over wil stappen en kom je per 16 september naar ons toe.
  • Stel je abonnement loopt tot 1 Juli en je hebt een opzegtermijn van 1 maand. Dan kun je nu opzeggen en kom je per 28 Juli naar ons toe
  • Stel je abonnement is al verlopen. Dan kun je ook nu opzeggen en kom je per 28 Juli naar ons toe.
Let wel even op: Nummerporteringen vinden alleen plaats van Maandag tot en met vrijdag. Dus als je aanvraagt voor een datumin het weekend, dan zal dit aangepast worden naar de maandag erop volgend.

Gr Per
Lara

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb net een Hybride abonnement afgesloten.
Ik heb het bedrag betaald en bericht gekregen dat dit goed is ontvangen.
De instellingen van mijn telefoon zijn goed ingesteld, maar ik kan geen verbinding met het internet krijgen.
Iemand die me kan helpen?

Groetjes Lara
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @Lara

Heb je inmiddels als een My Vodafone account aangemaakt, waar je de maandelijkse bundels kunt toevoegen? Hier kun je ook kiezen voor een bepaalde hoeveelheid data.

Samson75

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik wil graag een abonnement aanvragen met nummer behoud, maar mijn huidige abonnement is over een maand pas af. Als ik nu toch afsluit, krijg ik dan eerst een tijdelijk nummer dan.?
Mvg Simon
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Samson75

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In iedergeval bedankt voor je antwoord, maar ik wil nu een Abbo aanvragen, en meteen me nieuwe telefoon gebruiken, en niet een maand wil wachten.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Samson75,

Nog een kleine aanvulling op het antwoord van Poita :D. Je aanvraag voor nummerbehoud moet wel eerst worden goedgekeurd. Pas zodra de aanvraag hiervoor is goedgekeurd en je telefoon voorradig is ontvang je je telefoon. Let dus goed op dat je alles zorgvuldig invult, anders kan dit voor vertraging zorgen.

Op deze website vind je overigens meer informatie over nummerbehoud!
Muchable

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn mobiele telefoon is gestolen en ik zat bij blyk (prepaid dus soort van).. Maar nu wil ik echt heel graag mijn nummer behouden aangezien die ook is aangesloten op al mijn google acounts en voor mijn werk mijn nummer overal op gedrukt is.. Is het mogelijk om mijn nummer te behouden?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ja hoor. Je kunt nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe aanbieder.
Of vraag bij Blyk een nieuwe simkaart aan. Dan houd je hetzelfde nummer
Joederinos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha Vofafone crew,

Op 9 september heb ik mijn Vodafone-abonnement opgezegd, aangezien ik een jaar in Engeland ga studeren.
Ik heb mijn abonnement omgezet naar Vodafone Prepaid en hierbij nummerbehoud aangevraagd.
Inmiddels is het verzoek tot nummerbehoud goedgekeurd (op 11 september, toen ik nog in Nederland was) en heb ik bericht ontvangen dat per 9 oktober mijn nieuwe sim-kaart met oude nummer (nummerbehoud) ingaat.

Op 13 september ben ik vervolgens naar Engeland verhuisd. Nu hebben mijn ouders op hun adres in Nederland inmiddels een brief voor mij ontvangen, waarin staat:
"Op de genoemde datum (9 oktober) dient u uw oude SIM-kaart behorende bij uw abonnement te vervangen door uw nieuwe Prepaid SIM-kaart. Het overzetten van uw mobiele nummer kan alleen wanneer u zich met uw mobiele telefoon op het Nederlandse netwerk bevindt."

Dit laatste is mij nooit verteld in de winkel, waar zij mij hebben verteld dat zodra het verzoek voor nummerbehoud is geaccepteerd de rest vanzelf goed komt. Ik ben inmiddels dus woonachtig in Engeland en kom voor december voorlopig niet terug naar Nederland. Klopt het dat ik daardoor tot ik weer met mijn telefoon op het Nederlandse netwerk kom niet kan bellen met mijn telefoon? Ik baal hier ontzettend van. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en dat er hier oplossingen voor te vinden zijn!

Hartelijke groeten
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Joederinos

Ik vrees wel dat dat het geval is:(. Het overzetten lukt niet als het simkaartje niet in nederland is. Deze moet namelijk een aanmelding maken op ons 'thuis' netwerk, voordat het werkt.

Je zou het simkaartje eventueel heen en weer kunnen sturen per post. Misschien is dat een oplossing? Het is erg vervelend dat dit niet verteld is, gelukkig ben je er wel optijd achter gekomen door de brief die je ontvangen hebt. Succes ermee:).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic