Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/



Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!




197 Reacties 197
tuimelaar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
ik had een vodafone prepaid simkaart, nu heb ik een vodafone hybride kaartje aangevraagd maar wil mijn eigen nummer behouden, dit zou kunnen vlg de website, nu probeer ik nummerbehoud aan te vragen maar geeft het systeem aan dat het niet nodig is om nummerbehoud aan te vragen, hoe kan ik toch hybride gebruiken met mijn eigen oude nummer? groet Ageeth
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo,

Het is niet nodig om een nieuw kaartje aan te vragen of zaken als nummerbehoud te regelen als je van regulier Prepaid wilt overstappen. Volgens de Vodafone Website kun je via My Vodafone kiezen voor Hybride...

Hybride is in feite niet veel anders dan Prepaid met andere voorwaarden en bundels...

Groeten,
Flow
mosher

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoe lang duurt het gemiddeld tot mijn nummer is overgezet? ik heb 27-02-2014 nummerbehoud aangevraagd van prepaid naar prepaid....en welke simkaart moet ik nu gebruiken? gr jr mosher
mosher

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb 27-02-2014 nummerbehoud ssngevraagd en nu kreeg ik een sms dat mijn oude provider het heeft goedgekeurd maar dat ik pas 28-03-2014 van jullie diensten gebruik kan maken? beetje vreemd! wanneer kan ik jullie prepaid kaart gebruiken? ik zit nu alk tijdje zonder tel en vind ik niet handig!
stijnvdakker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Ik had een prepaid telefoon met een sim kaart van vodafone. Omdat deze telefoon is gestolen wil ik graag een nieuwe telefoon kopen met ook een vodafone sim kaart prepaid. Volgens www.vodafone.nl/nummerbehoud kan ik gewoon mijn sim kaart verplaatsen naar mijn nieuwe telefoon. Maar die ben ik dus kwijt.

Wat kan ik doen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Even de klantenservice bellen. Vervolgens je simkaart laten blokkeren.
Vervolgens een nieuwe simkaart aanvragen, en tadaaa
Charlot

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn abonnement verloopt in juli 2014, en ik wil graag overstappen naar een andere provider met nummerbehoud. Ik heb echter vandaag al een fax gestuurd met het opzeggingsformulier om mijn abonnement te beeindigen. Kan ik nu toch mijn nummer mee overnemen in juli?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

@Charlot

Ja, dat kan.
Maar dan moet je wel in JUNI 2014 bij je nieuwe telecom-provider een volledige aanvraag doen met nummer-behoud. En met vermelding van je lange Vodafone-SIM-kaartnummer (19 cijfers) en de gewenste nummer-overdrachts-datum. Die gewenste nummer-overdrachts-datum is in jouw geval gelijk aan de einddatum van je huidige abonnement bij Vodafone.

Vermeld in het vervolg altijd of je een zakelijke klant bent van Vodafone. Of een particuliere klant. Voor beide categorie-en gelden namelijk verschillende voorwaarden.

Jouw nieuwe telecom-provider zal dan het nummer-behoud, op de door jou gewenste datum in orde maken.
Je moet dit dus regelen, zo'n vier a vijf weken voor de einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst.

Alleen dan is de kans groot dat nummer-overdracht goed verloopt naar je nieuwe telecom-provider.
Bedankt voor de eventuele kudo's voor dit antwoord !!!

Succes !

Netwerker
ivans3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
ik heb de s3 nu een weekje en ik heb de freesim gekregen alleen wil ik mn oude nummer maar de simkaart van mn nummer is een gewoone en geen micro
Chaton

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan mijn probleem niet vinden dus ook het antwoord niet. Nu probeer ik het zo. Wilt u zo vriendelijk zijn mij niet te verwijzen naar de klantenservice want ik zit in het buitenland en dat gaat me kapitalen kosten. Bovendien heb ik al vaak naar de klantenservcie gebeld en is mijn probleem niet opgelost. Verwijst u mij svp ook niet naar de chat want die ligt er vaak uit. Ik heb het de afgelopen dagen vaak geprobeerd maar helaas zijn uw monteurs nog steeds doende een oplossing te vinden voor dat probleem. Nu het mijne: ik heb op 5 april mijn Hybride geactiveerd en meteen nummerbehoud aangevraagd. Dat kon want mijn TMobile abonnement loopt af en ik ben binnen de juiste termijn. De aanvraag moest via de site (de winkel kon mij niet helpen want ik heb gekozen voor Hybride en dan gaat alles via jullie site). Op 10 april heb ik gebeld omdat ik niets hoorde. Men kon alleen vertellen dat er grote achterstanden waren en dat men pas bij de aanvragen van eind maart was. Omdat ik op 15 april nog niets had ontvangen (noch het machtigingsformulier dat ik van jullie moet ontvangen noch iets over het nummerbehoud en ik bovendien ontdekte op My Vodafone dat mijn persoonlijke gegevens niet waren opgenomen) belde ik opnieuw.De medewerker vertelde me dat er grote achterstanden waren in de verwerking van alle gegevens maar dat mijn aanvraag nummerbehoud in behandeling was genomen. Ik kreeg ook te horen dat mijn machtigingsformulier vrijdag 18 april verstuurd zou worden. Ze zou proberen dat naar voren te halen vanwege mijn as vertrek naar het buitenland. Vrijdag 18 april had ik nog niets gehoord. Daarom weer gebeld. Medewerkster *** vertelde dat er grote achterstanden waren. Dat men pas bij eind maart was (dat had ik dus meer dan een week tevoren ook al gehoord). Dat mijn aanvraag nummerbehoud nog niet in behandeling was genomen. Dat het machtigingsformulier naar me onderweg was. En dat mijn gegevens compleet bij Vodafone bekend zinn.
Inmiddels is het 29 april. Ik heb het machtigingsformulier nog steeds niet ontvangen. Wel heb ik nu tot driemaal toe een sms ontvangen dat mijn aanvraag nummerbehoud in behandeling is. Die meldingen zijn op drie opeenvolgende dagen gedaan. Dat maakt me al knap nerveus. Nog onzekerder word ik als ik op de site www.vodafone.nl/statusnb kijk zie ik staan dat de aanvraag nummerbehoud gedaan is bij ben en dat ben nog niet gereageerd heeft. Maar ik ben helemaal geen klant bij Ben (dat is de provider die jullie bedoelen, denk ik). Ik ben klant bij T Mobile en het nummer dat ik daar had, wil ik graag meenemen naar jullie. U begrijpt mijn zorg, hoop ik. Ik ben, hoop ik, vanaf 4 juni geen klant meer bij TMobile. Ik mocht mijn abonnement aldaar niet zelf opzeggen: uitdrukkelijke instructie in de Vodafone-winkel. Dat moest via uw formulier (zei men in de Vodafone-winkel). Nu hoop ik dat dit allemaal echt gaat zoals beloofd. De tijd gaat dringen en ik ben bang dat ik zo meteen met twee abonnementen zit.
Ik dank u voor uw aandacht en hoop op snel antwoord. *** (Edit Moderator Per: Voor- en achternaam medewerker verwijderd ivmprivacy)


kuijp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik stap volgende maand over naar vodafoneglasvezel 3in1. Ik wil pas over twee maanden mijn huidige abonnement bij ziggo opzeggen ivm met mogelijke aansluitproblemen. Kan een telefoonoverzetting een maand later ingaan? Of gaat dat 'automatisch' over op basis van de aanvraag van vodafone. Ik heb namelijk nog niet opgezegd bij Ziggo (hoeft pas één maand van te voren). Of wordt de afspraak voor een overzetdatum met de installateur afgestemd?

gr. erik

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Chaton
Fijn natuurlijk om te horen dat je graag naar onswil overstappen. Jammer om te horen dat je geconfronteerd wordt met een achterstand op de afdeling nummerbehoud.
Ik ben er even naar toe gelopen en heb hen gevraagd naar de algemene status. De collega's geven aan dat er op dit moment geen noemenswaardige achterstanden zijn.(ik heb geen gegevens van je dus ik kan niet concreet op je case in gaan :().
Ik maakop uit je bericht dat wij de aanvraag wel hebben gedaan maar dat we aan het wachten zijn op antwoord van de collega's van Ben (TMobile). Zodra we bericht over onze aanvraag ontvangen,krijg je dit ook te horen. hopelijk kunnen we je snel welkom heten in de Vodafone "Family"

Groetjes, Per
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @kuijp ,
Ik bene ven voor je naar de specialisten toe gelopen van Vodafone Thuis. Zij geven aan dat het nummerbhoud kan worden uitgesteld. Wellicht is het makkelijker om even met hen contact op te nemen zoudat zij je het fijne ervan kunnen vertellen. Zij zijn bereikbaar via 0900-7171000.
Groetjes,
Chaton

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Per,
Dank voor je reactie en hier wreekt zich het feit dat ik niet van de (voor mij althans) nieuwe media ben. Ik heb nl van een aantal van je collega's al antwoord gekregen op mijn bericht dat ik (in mijn wanhoop) ook op Facebook gezet had. In de veronderstelling dat een ieder van elkaar zou weten wie wat aan wie antwoordt. Ik zal het noooit meer doen.
Even ingaand op jouw reactie:
1. Ik heb uiteraard niet zelf dat verhaal over die achterstand die er bij jullie afdeling zou zijn, verzonnen. Niet dat jij dat zegt maar je antwoord, of liever gezegd het antwoord van de collega's die je hebt geraadpleegd, verbaast me wel. Of zij of de twee collega's van je die ik op jullie helpdesknummer gesproken heb op twee verschillende data in april, zitten een beetje te jokken. Waarheid is dat ik pas drie weken na mijn aanvraag nummerbehoud een sms (op drie opeenvolgende dagen drie identieke smsjes) kreeg dat mijn aanvraag ontvangen was én was doorgegeven aan Ben.
2. Omdat ik helemaal niet bij Ben ben en ook Ben niet ken (en Ben mij niet, denk ik) en ik in eenrste instantie geen reactie kreeg op mijn Facebook- noch op mijn Forumberichten, heb ik toch maar gebeld. Vanuit het buitenland. Vele euroos later heeft je collega Linsey me verteld wat er aan de hand was: ik heb het foyte vakje aangekruist. Zegt Vodafone. T zal heus wel.
3. Ik heb donderdag jl meteen de aanvraag opnieuw gedaan. De volgende dag kreeg ik een smsje dat de aanvraag in behandeling was gemomen. En de daaropvolgende dag kreeg ik bericht van TMobile dat ze het nummerbehoud goedkeuren. Nu nog even afwachten of het machtigingsformulier wil komen. Dat kreeg ik ook alsmaar niet en daarover zeiden je collega's aan de telefoon in die twee gesprekken in april ook dat dat kwam doordat er bij jullie een achterstand was. Maar daarvan weet ik nu door een reactie op Facebook van een van je collega's, dat dit machtigingsformulier pas komt als het nummerbehoud in orde is.
Dus,.... Ik ben tevreden met het resultaat tot nu toe. Ik ben ontevreden met de manier waarop het in eeste instantie gegaan is. Deze uitgebreide reactie schrijf ik omdat ik jullie ter wille wil zijn: ik kan kankeren tegen iedereen over jullie. Ik kan het ook omdraaien en er een gratis advies van maken. Bij deze. Doe er je voordeel mee, Vodafone.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @Chaton

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Het klopt inderdaad dat we achterstanden hebben gehad op de afdeling nummerbehoud. De achterstanden zijn inmiddels weg gewerkt.Ik geloof je op het woord als je zegt ik heb in het verleden een paar keer gevraagd en kreeg te horen"het duurt nog even". Op dit moment kunnen we de verzoeken weer lekker vlot af te handelen.

T mobile en Ben zijn aan elkaar gerelateerd. (T Mobile heeft Ben een poos geleden overgenomen). Fijn om te horen dat de aanvraag (eindelijk) goed erdoorheen is gekomen. De aanvragen worden tegenwoordig allemaalelectronisch verwerkt (niet altijd een zegen hoor) en een verkeerd angekruist vakje kan inderdaad tot een ongewenste actie leiden.

Ik waardeer het enorm dat je de zaak zo positief benadert. Is het laatste berichtje dat ik beantwoord vandaag, datmag natuurlijk niets uitmaken in de reactie maar het is toch mooi om de dag positief af te sluiten.
Op een leuke, constructieve & langdurige samenwerking.
Mocht er iets zijn -> gooi het in de groep. Sprekende mensen kunnen we helpen.

Groetjes, Per
Chaton

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Per, fijn dat je dag erop zit en ik ben blij dat hè hem met n goed gevoel af hebt gesloten. Dankzij mijn verhaal. Maaaarrrrr.... mijn dag is nu wel beetje verprutst. Door jouw opmerking dat Ben en TMobile één zijn. Dat betekent nl dat er toch iets goed fout is gegaan. Ik kreeg nl donderdag jl van 'Lindsey' (of zo, ik heb haar niet gevraagd d'r naam te spellen) te horen dat 'als er bij Vodafone/nb staat dat nummerbehoud is aangevraagd bij Ben' ik dus n fout heb gemaakt bij m'n aanvraag. Bewijzen wil/kan Vodafone het niet maar de klant is fout. Klaar/over/uit.
Nu vertel jij dat TMobilen en Ben samen zijn. Dan zou er, áls ik al n fout gemaakt zou hebben toch geen vuiltje aan de lucht moeten zijn geweest?
Nog los van t feit dat deze Lindsey blijkbaar niet weet van een samengaan van die twee. En de site van Vodafone ook niet want daar worden ze beide genoemd.
Per in wil niet de start van jouw dag verpesten. Ik hoef ook geen antwoord. Dat hoeft pas weer als ik onverhoopt opnieuw ergens ellende mee krijg. Maar zie ook dit bericht als n poging jullie van advies te dienen. Groet, Chaton
Chaton

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Per,
Daar ben ik toch weer even.
Je nodigde me ertoe uit: als er iets is mocht ik het in 'de groep gooien' omdat jullie 'sprekende mensen kunnen helpen'. Bij deze spreek ik dan dus maar.
Ik wil niet de hele geschiedenis herhalen maar maak me opnieuw een beetje zorgen. Ik heb nl het machtigingsformulier nog steeds niet ontvangen. In het telefoongesprek dat ik op 15 april had met iemand van de helpdesk van Vodafone werd me verteld dat het formulier in de planning zat voor verzending op 18 april. Voor iemand die al op 5 april haar papieren met alle nawgegevens had ingevuld was dat best laat, vond de medewerkster. Ze ging daarom proberen de verzending eerder te laten plaatsvinden. Toen ik op 18-4 nog niets ontvangen had heb ik opnieuw gebeld. Medewerkster Handan Erke vertelde me dat het formulier nog helemaal niet verstuurd was maar dat het echt die dag (18-4 dus) de deur uit zou gaan. 'Achterstanden, hè', maar al mijn gegevens waren goed bekend dus nu zou er geen probleem meer moeten zijn.
Het is inmiddels 7 mei en de post in Nederland is langzaam. Maar zo traag?
Ik maak me dus zorgen. Want als Vodafone geen machtiging heeft kan ze dus ook niets bij me afschrijven. En dat is een fijne reden om de relatie op te zeggen. Kijk, daar moet ik dus niet aan denken.
Ik hoop dat jij voor me kunt uitzoeken wat de status is.
Dank vast, met vriendelijke groet,
Chaton
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Chaton

Dat is nogal wat inderdaad! Je bent inmiddels op behoorlijk wat problemen gestuit. Via het Forum kunnen we geen gegevens uitwisselen, dus je hier helpen heeft geen zin. Ik wil je vragen even contact op te nemen via onze Facebook of Twitter pagina. Link even door naar topic, dan hoef je je verhaal niet opnieuw te doen. Zo kunnen we je op een sneller manier toch helpen!
Chaton

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ohhh Annabelle, ik begrijp er niets van. Sorry. De keren dat ik de afgelopen week persoonlijk antwoord heb gekregen was op vragen die ik via het forum stelde. Zo heeft je collega Per een paar keer iets voor mij uitgezocht (zie zijn berichten aan mij). Dus dacht ik dat ik via het Forum de vragen moest stellen waar iets voor uitgezocht moet worden.
Bovendien begrijp ik echt niet wat je bedoelt met 'link even door naar topic dan hoef je je verhaal niet opnieuw te doen'. Het is zeker fijn als dat niet weer eens hoeft. Alleen ik weet echt niet wat dat is, doorlinken naar topic.
Ik hoop dat iemand me helpen kan.
Groet
Chaton
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hey @Chaton

Zodra we dingen op persoonlijk vlak moeten nakijken, kunnen we je via het Forum niet verder helpen. Algemene vragen mag je natuurlijk gewoon stellen in dit topic, dat is geen probleem!

Om contact te krijgen via Facebook kun je hier klikken. Je kopieert dan het adres dat je hierboven in de balk ziet staan. Als je toch liever via Twitter contact hebt, klik dan hier. Via deze 2 kanalen kunnen we aan de hand van je gegevens nagaan hoe het precies zit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic