Voor jouw specifiek: afkoop van je oude abonnement moet rond zijn voordat je nummerbehoud gaat aanvragen bij Vodafone. Je zult dus eerst je oude abonnement moeten afkopen en de betaling moet rond zijn, anders heb je een automatische afwijzing.
ik heb voor een ander forum al een keer een overzichtje gemaakt over nummerbehoud mbt deze actie, bij deze dus:
Nummerbehoud van provider x (abonnement) naar Vodafone:
Overstappen met nummerbehoud kan vanaf 60 dagen voor einddatum, duurt minimaal een maand (de opzegtermijn van de oude provider) en porteerdatum moet op een doordeweekse dag vallen (dus soms maar 58 of 59 dagen vantevoren). Abonnement gaat lopen vanaf de nummerporteringsdatum.
Toestel mag meegenomen worden zogauw de oude provider het nummerbehoud heeft goedgekeurd (tijdsduur daarvan varieert van 1 minuut tot 5 werkdagen).
Nummerbehoud van Vodafone (abonnement) naar Vodafone:
Dit betreft dan een verlenging. Verlengen kan in vier maanden voor de einddatum . In principe geldt hiervoor dat het abonnement direct ingaat (m.u.v. Sizz). Looptijd van het abonnement wordt achter de huidige einddatum aangeplakt. Toestel mag gelijk mee. Let wel, je kan dus uiteindelijk een abonnement van 28 maanden krijgen (24 abo + 4 verlenging) waardoor je de laatste vier maanden de volle mep voor het abonnement betaald.
Nummerbehoud van Sizz (abonnement) naar Vodafone:
Dit betreft ook een verlenging, echter met iets andere regels. Het abonnement gaat in op de einddatum van het oude abonnement. Toestel mag gelijk mee.
Nummerbehoud van (alle) prepaid naar Vodafone:
Dit wordt behandeld als een nummerportering, echter met iets andere regels. Overstappen met nummerbehoud duurt in principe minimaal 10 werkdagen (soms lukt het om het met 5 werkdagen aan te vragen, overleg even met de verkoper). Nummerbehoud mag maximaal tot 60 dagen worden uitgesteld.
Toestel mag mee zogauw het nummerbehoud door de oude provider is goedgekeurd (vanuit Vodafone prepaid is het in principe in een minuutje goedgekeurd).
Enkele vaak gestelde vragen beantwoord:
Kan ik mijn nummer naderhand nog laten inporteren? Nee
Mijn abonnement loopt nog 3 maanden bij provider x, kan ik alsnog eerder over met nummerbehoud? Nee
Mijn situatie is zo en zo anders dan anderen. Ik verdien een uitzondering. Nee