Jakhals

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud GEDUREND lopend contract

Aangezien er op mijn vorige vraag geen antwoord is gekomen door jullie van Vodafone zelf stel ik deze maar opnieuw.

Situatie: sinds maart/april (tijdens corona afgesloten om een backup te hebben tav zakelijke nr) heb ik een 2 jarig Vodafone abonnement. Nu wil ik het nummer van een ander contract dat ik heb lopen bij Simyo alsnog overzetten en wordt mij verteld dat dit enkel bij afsluiten van het contract kan, bullshit natuurlijk aangezien dit een administatieve handeling betreft.

De oplossing zou zijn om mijn huidige op te zeggen en een nieuw abonnement af te sluiten (en de rest van de looptijd als boete af te betalen), dit is uiteraard absoluut geen optie. Wat ik wel wil overwegen is dit lopende contract op te zeggen kosteloos en een nieuw abonnement in te laten gaan van 2 maanden (verdienen jullie toch weer 2 maanden extra aan me).

Indien hier geen enkele vorm van coulance wordt gehanteerd zeg ik het zakelijk contract van mijn vrouw op, de Ziggo aansluiting en gooi ik de simkaart van het huidige lopende abonnement in een lade en zeg ik het over iets minder dan 2 jaar alsnog op en stap ik volledig over naar de diensten van KPN.

Ik verwacht hier op een nette en correcte manier uit te komen zonder “onmogelijkheden” door onwil.

Graag dit keer wel een reactie van Vodafone zelf….

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Jakhals . 

 

Je vorige topic is inderdaad gesloten omdat het antwoord reeds gegeven was door @Energieboy . Je kunt het onmogelijkheden door onwil noemen, maar ik denk niet dat dat helemaal fair is. Het gaat hier niet om onwil, maar simpelweg om een optie/oplossing die we niet aanbieden. Als je hierdoor besluit over te stappen is dat natuurlijk super jammer, maar het verandert de zaak ik. We hebben helaas de optie niet. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jakhals 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je weet dat dit een klanten helpen klanten Community is en dat er af en toe iemand komt kijken van Vodafone en zal proberen te helpen. Begrijp dat Vodafone je al heeft laten weten hoe je je nummer kan laten overnemen vanaf Simyo naar Vodafone. Nu kan je het er niet mee eens zijn, maar regels zijn regels en kan natuurlijk niet zomaar wat de klant zomaar wil. Als daar al uitleg over is gegevens dan verwacht ik van de community Vodafone medewerker ook geen ander antwoord. 

Je hebt daar al informatie over gehad hier op de community en toen is de topic denk ik gesloten omdat Vodafone bij z’n standpunt blijft. Maar goed, ik ga daar niet over, dat is aan Vodafone. Nu is er niemand, waarschijnlijk lezen ze morgen je bericht en dan kunnen ze je misschien helpen. Maar wat je al hebt vernomen via de klantenservice, zal hier iemand van Vodafone vast ook melden.  

Succes!

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Jakhals . 

 

Je vorige topic is inderdaad gesloten omdat het antwoord reeds gegeven was door @Energieboy . Je kunt het onmogelijkheden door onwil noemen, maar ik denk niet dat dat helemaal fair is. Het gaat hier niet om onwil, maar simpelweg om een optie/oplossing die we niet aanbieden. Als je hierdoor besluit over te stappen is dat natuurlijk super jammer, maar het verandert de zaak ik. We hebben helaas de optie niet. 

Jakhals
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer dat er niet naar een passende oplossing wordt gezocht ipv een onrealistische aan te bieden. De juiste manier zou zijn om een coulante oplossing te bieden zoals kosteloos opzeggen en direct een nieuw contract afsluiten en dan het nummer meteen overzetten. Noem het fair of niet maar het is 100% onwil aangezien het een administratieve handeling betreft en jullie het gewoon niet willen aanbieden.

Dit is een discussie waar we blijkbaar niet uit gaan komen. Nogmaals; als jullie me niet als klant willen behouden prima, er zijn vast andere providers die me wel als klant willen en waar het bereik ook minder dramatisch slecht is. Dan maar een simkaart in de lade die ik nooit gebruik voor de komende 2 jaar.

Ik zal er wat mooie social media posts aan wijden, hopelijk zijn er meer mensen die zich 2 keer bedenken voor ze met uiterst onflexibele en onklantvriendelijke partijen zoals Vodafone in zee gaan.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jakhals 
Wel jammer om dit probleem bij Vodafone neer te leggen. Er zijn gewoon bepaalde regels die alle providers hanteren en daar moeten ze zich allemaal aan houden. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat elke provider maar van alles aanpakt omdat de klant het makkelijk lijkt of het in zijn straatje beter uit komt. Zo werkt dat niet en jammer dat je dan boos bent op Vodafone.

Neem je verlies, het kan niet en wacht tot het wel kan of doe wat je nu zelf ook hebt geschreven. Maar om hier nu Vodafone op verschillende social media de schuld te gaan geven is wel een beetje zwak. Maar goed, dat is mijn mening en je schiet er niets me op wacht iedere provider werkt zo en daar is niets aan te doen. Verdoe je tijd aan lekker in de zon zitten met een drankje en geniet van het leven.

Maar goed, dat is mijn mening en je mag er natuurlijk anders over denken. Als iets niet kan, dan kan het niet, hoe graag je het dan ook zou willen. Succes en ik zou mijn tijd ergens anders aan besteden 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic