claudiavroegop

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nummer van Vodafone is opnieuw beschikbaar gesteld door Youfone

Gisterenochtend werd ik wederom gebeld door een meneer die aangaf ook mijn mobiel nummer te hebben. Een nummer wat ik al meer dan 20 jaar heb en sinds 28 aug 2017 via Vodafone. In eerste instantie nam ik het niet zo serieus toen meneer mij vorige week belde. Maar na een paar keer vond ik het wel creepy. En na check bleek idd dit nummer door Youfone beschikbaar te zijn gesteld. Probleem is dat nu alle providers die gekoppeld zijn aan KPN waar Youfone onderhangt bij meneer uitkomen en niet bij mij. Hierdoor loop ik ook schade op, omdat klanten mij niet kunnen bereiken. 

Het ergste van alles is dat toen ik Vodafone ging bellen en mijn zorgen uitte werd ik niet eens serieus genomen. Ze dachten dat iemand mij voor de gek wilde houden. Maar NEE Vodafone dat is dus niet het geval. 

Waar kan dit in godsnaam fout zijn gegaan? Dat moest ik maar zelf uitzoeken. Wat??? Als mijn klanten met een probleem bellen naar mij, los ik het voor mijn klanten op. 

Maar Youfone geeft KPN de schuld, KPN geeft Vodafone de schuld. Uiteindelijk heeft Vodafone aan het einde van de dag na tig calls een verzoek ingediend bij hun technische dienst. Doorschakelen kon niet. Deze afdeling is niet telefonisch bereikbaar, zelfs niet voor hun eigen collega's. Hoe lang ik hierop moet wachten??? Ach 5-10 werkdagen…….dit kan toch niet waar zijn!!!

Dit moet meteen worden opgepakt en opgelost. Dit is een inbreuk op mijn privacy. Wie beschermt mijn nummer  en mijn gegevens binnen Vodafone???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@claudiavroegop ik zie in de case dat wij contact hebben gehad met KPN hierover en zij dit verder gaan oppakken. Uiteindelijk zou je dus van hen bericht moeten krijgen. Mocht dit niet het geval zijn volgende week, neem dan even opnieuw contact met ons op. Ik zal het topic even open laten staan hiervoor. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @claudiavroegop 
Jeetje zeg, wat een gedoe allemaal. Dit is vreemd, nog nooit gehoord dat een nummer bij twee providers online staat. Eigenlijk wel heel erg vreemd dat dit kan. Het zou toch moeten zijn dat wanneer een provider een nummer actief heeft, een andere provider hier gewoon niets mee kan doen. 

Wat je zegt, echt heel erg creepy!
En zelf hoop ik ook dat Vodafone nu geschrokken is en er snel mee aan de slag gaat. Nu verloopt alles via een case bij Vodafone, neem ik aan, want ze zijn er mee bezig. Dan is het voor een Vodafone Community medewerker niet mogelijk om zich er mee te bemoeien. Misschien kan die wel met je mee kijken om te zien wat ze nu doen, dat weet ik niet. Deze mensen komen hier regelmatig online op de Community en als deze je bericht hebben gezien dan zullen ze antwoord geven. 

Wij als klanten onder elkaar kunnen hiermee niet helpen. Aangezien dit een klanten helpen klanten Community is.  Laten we hopen dat Vodafone de fout snel kan achterhalen en dat één provider de fout op zich neemt. 

Laat nog even horen als je iets hebt vernomen en als er een Vodafone Community medewerker dit bericht ziet dan zal die zeker reageren. 

claudiavroegop
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie. De reden waarom ik het hier deel is dat we samen waakzaam moeten zijn en blijven. En ernstig zat dat dit kan gebeuren. Dus wie beschermt nu wie. Ik hoop idd dat ik zsm een oplossing ontvang. Ik laat het weten.

Cor19

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Als je geluk hebt krijg je over een aantal maanden een antwoord want medewerkers van Vodafone werken maar 1 dag per maand. Ik wacht al vijf maanden op antwoord van een klacht. Dus sterkte.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Cor19 wrote:

Als je geluk hebt krijg je over een aantal maanden een antwoord want medewerkers van Vodafone werken maar 1 dag per maand. Ik wacht al vijf maanden op antwoord van een klacht. Dus sterkte.

Jeetje zeg, wat ben jij ontzettend negatief tegen Vodafone. Waarschijnlijk heb je zelf iets meegemaakt, maar dat hoeft dan niet bij iedereen zo te zijn. Jammer dat je op elk bericht dit schrijft. 

En natuurlijk hoop dat ik Vodafone deze TS kan helpen. 

Cor19

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mijn doel is om iedereen te waarschuwen voor het oplichtersbedrijf dat Vodafone heet.

Cor19

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Als je verder kijkt dat dit forum lang is dan weet je dat er vele mensen zijn die er ook zo over denken.

 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@claudiavroegop wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent hiervan. Wat is ondertussen de status van jouw klacht? Heb je al een reactie? Ik kan eventueel even voor je kijken naar de status van de aangemaakte case. Daarvoor heb ik wel wat gegevens van je nodig. Ik hoor graag een update!


@Cor19 ik maak uit jouw post op dat jij een erg negatieve ervaring met ons hebt. Ik begrijp dat dit heel frustrerend is. Echter; “Mijn doel is om iedereen te waarschuwen voor het oplichtersbedrijf dat Vodafone heet.” is natuurlijk niet de doelstelling van deze Community. Dit soort posts zijn niet wenselijk en hebben geen toegevoegde waarde voor het forum. Ik zou je dan ook willen vragen om enkel nog berichten te posten die inhoudelijk meerwaarde hebben voor andere lezers/klanten.

Wat betreft jouw klacht: wat is er precies gebeurd dat je zo schrijft over Vodafone? 

claudiavroegop
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee @Sharon niets vernomen…..klacht die ik heb ingediend; Incident: 200125-000085….case die is aangemaakt;9297441

 

Cor19

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Sharon,

Als eerste heeft het twee maanden geduurd, en vele achterlijke emails van Vodafone, voordat ik een creditnota ontving van Vodafone, Ten tweede heeft Vodafone contractbreuk gepleegd door een blokkade op mijn telefoonnummer te plaatsen terwijl er geen betalingsachterstand was. Ik heb Vodafone netjes een week te tijd gegeven om deze blokkade ongedaan te maken maar pas na een maand werd het ongedaan gemaakt. Dit was veel te laat. Ik heb hierdoor mijn contract ontbonden maar Vodafone weigert dit te accepteren. Wel abonnementsgeld incasseren maar geen diensten leveren. Dat is oplichting. Er wordt gescrheven dat men geen grond ziet om mijn abonnement te ontbinden. Nadat ik tien punten heb opgenoemd krijg ik na twee maanden een reactie dat mijn contract per 20 februari 2020 opgezegd is ivm een opzegtermijn van een maand.

Over mijn klacht dat het contract al ontbonden is geen reactie. Er staat ook nog een klacht open vanaf augustus 2019. Ook hier wordt niet op gereageerd. 

 

En daarom blijf ik iedereen waarschuwen ga niet in zee met deze oplichters.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@claudiavroegop ik zie in de case dat wij contact hebben gehad met KPN hierover en zij dit verder gaan oppakken. Uiteindelijk zou je dus van hen bericht moeten krijgen. Mocht dit niet het geval zijn volgende week, neem dan even opnieuw contact met ons op. Ik zal het topic even open laten staan hiervoor. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@Cor19 

Zou je mij even een privébericht willen sturen met jouw mobiele nummer, geboortedatum, adres en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer? Dan kunnen wij daar het gesprek voortzetten, aangezien hier nu twee cases door elkaar lopen. Bovendien kan ik dan even meekijken wat er precies gebeurd is. 

claudiavroegop
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Sharon Waarom zou ik uberhaupt van KPN iets moeten horen als ik van jullie al vanaf 28-7-2017 klant ben??? Daarnaast hoor ik sws niets, behalve dan van jou via deze community. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Ik begrijp je verwarring @claudiavroegop maar KPN/Youfone heeft een fout gemaakt door dit nummer vrij te geven, terwijl deze al aan jouw abonnement gekoppeld zit. Helaas gebeurt dit soms. KPN gaat nu dus contact opnemen met de meneer die ook jouw nummer gebruikt en (waarschijnlijk) hem een nummerwijziging voorstellen en de fouten in de routering herstellen. 

claudiavroegop
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Sharon precies dit antwoord heb ik van KPN gekregen dat er bij jullie een fout is gemaakt tijdens de routering bij de nummer portering….en verder gaat mijn kennis niet. Ik ben gebruiker en daar wil ik het graag bij houden. Het feit dat mijn nummer aan een wildvreemde beschikbaar is gesteld en dat dit gewoon kan, blijft mij verbazen en geeft mij een onveilig gevoel. Dat er niet ergens een ‘piep’systeem is om mij als klant hiervoor te beschermen, begrijp ik niet.

Verder blijven alle betrokken partijen naar elkaar wijzen en ik sta er als klant gewoon tussen zonder dat er met mij duidelijk wordt gecommuniceerd. Niemand neemt de verantwoordelijkheid op zich en dat stelt mij het meest teleur. Vandaar dat ik ook stappen heb ondernomen om mij hierin juridisch bij te staan. Zodat dit NOOIT meer voor kan komen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je hebt groot gelijk dat er iets aan gedaan moet worden. Want het is natuurlijk wel heel vreemd dat een andere provider zomaar je nummer kan vrijgeven. KPN is hierin volgens mij ook echt de provider die het fout heeft gedaan. Je bent klant bij Vodafone en KPN had je nummer nooit zomaar mogen uitgeven. Ik begrijp dat je daar nu niet zoveel aan hebt maar kan het verhaal van Sharon wel volgen, in deze. Het nummer is NIET van KPN en toch geven ze het uit, hun fout, toch?

Maar goed, er zou zeker een melding moet komen als iemand een 06 nummer invult die al is uitgegeven. Moet zeggen dat ik het al wel 1x heb gehoord van iemand, maar dat is al jaren terug. Gelukkig daarna nooit meer dus ik denk dat er meer een menselijke fout is geweest dan een computer fout. Gelijk heb je wel, het voelt niet veilig. 

Laten we hopen dat het allemaal niet zover hoeft te komen dat je er allemaal juristen en/of advocaten bij moet halen. Dit moet gewoon goed opgelost worden en je hebt nu de aandacht van Sharon. Misschien dat Vodafone zelf contact kan opnemen met KPN om te vragen wat er nu aan de hand is. Ze zullen toch wel een onderlinge telefoonlijn hebben voor vragen aan elkaar? 

Sterkte en ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

claudiavroegop
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fijn dat je zo begaan bent met mijn situatie. Maar nadat ik er zoveel tijd en energie in heb gestopt zonder resultaat, ben ik klaar en moegestreden. Nu mogen anderen het voor mij gaan oplossen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Sharon wrote:

@Cor19

Zou je mij even een privébericht willen sturen met jouw mobiele nummer, geboortedatum, adres en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer? Dan kunnen wij daar het gesprek voortzetten, aangezien hier nu twee cases door elkaar lopen. Bovendien kan ik dan even meekijken wat er precies gebeurd is. 

Ik hoop dat @Cor19 inmiddels je een bericht heeft toegezonden @Sharon. Want dan kan je ook even kijken wat er nu aan de hand is. Zou wel fijn zijn ☺️?. En met Sharon haar power ? weet je maar nooit of ze nog iets goeds boven tafel kan krijgen. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@claudiavroegop wat is ondertussen de situatie? Heb je al bericht gehad van KPN? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic