Energieboy wrote:
Hoi @avreijnen
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Als eerst mijn vraag, ben je van Vodafone abonnement naar Red Together overgegaan of ben je echt van een andere provider overgestapt? Als je bent overgestapt dan zou je bij eerste overeenkomst een meneer, of mevrouw, over de vloer moeten hebben gehad waar je je toestellen van kreeg en waar je dan 0,01 euro moet pinnen.
Als je al klant was bij Vodafone dan kan het wel kloppen dat er niets gebeurd en dat je geen SIMkaart hebt ontvangen. Want dan kan je gewoon je oude SIMkaart in je nieuwe toestel stoppen en ben je gewoon bereikbaar en blijft je nummer gewoon op dat SIMkaartje.
Maar uit je laatste deel haal ik denk ik toch dat je van een andere provider af komt? Dan is het wel heel vreemd dat je geen nieuwe SIMkaarten hebt ontvangen. Je zegt ook geen eSim te hebben ontvangen en dat maakt het alleen maar vreemder. Nu kan je 3 dingen doen: 1- bellen met de klantenservice (je kan daar ook een chat starten) en vragen of ze je zo snel mogelijk willen helpen om de nieuwe SIMkaarten op te sturen en vragen wanneer je nu over gaat met je nummers. 2- naar een Vodafone winkel gaan en daar vragen wat er nu aan de hand is en dan krijg je daar gelijk 2 nieuwe SIMkaarten. 3- wachten op een medewerker van Vodafone en die kan je verder helpen door te kijken in het systeem. Daarvoor moet je dan wel bij je profielinstellingen alle gegevens hebben ingevuld en dan kunnen ze met je mee kijken. Dit laatste kan wel even duren want ze zijn niet 24 uur hier online namelijk.
Dus mijn advies, bellen met klantenservice en als die zeggen dat je nu al overgestapt bent dan zou ik bij een Vodafone winkel de SIMkaarten ophalen (dan heb je ze het snelst). Maar je mag ook wachten op iemand van Vodafone
Natuurlijk niet een fijn begin en zeker niet een goed begin maar ik hoop wel dat je daarna tevreden bent!
Dankjewel Energieboy!
Even wat meer info: ik kom zelf van T-Mobile af, mijn vrouw van KPN. De Red Together en de Red Together Extra staan beide op mijn naam. Ik heb de telefoons van de koerier in ontvangst genomen en bij hem de betalingen gedaan (de 0,01 was niet apart nodig omdat ik de toestelbetalingen deed via de bankpas van de rekening waar de abonnementskosten van worden afgeschreven).
Conclusie is: ik heb dus nooit een SIMkaart of eSIM voucher ontvangen van Vodafone.
Ik ben al bij de Vodafone winkel hier in de buurt langs geweest (ik ga straks rond lunchtijd weer), maar zij vertellen dat ze geen simkaarten mee mogen geven zo lang de oude SIMs van T-Mobile/KPN niet zijn gedeactiveerd. En dat is dus niet gebeurd.
Ik zal voor alle zekerheid zo ook even een chat starten met de klantenservice en kijken of ze me daar kunnen helpen. Hulp op dit topic is zeker ook welkom!