avreijnen

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Nummer niet overgezet zoals afgesproken.

Ha iedereen! 

Ik heb een gek probleem. Ik heb twee abonnementen afgesloten (Red Together voor mezelf en Red Together Extra voor mijn vrouw). Via de Vodafone telesales overigens. Daar is iets fout gegaan, want ik heb bij de levering van onze nieuwe telefoons geen simkaarten of eSIMs ontvangen. Ik zou dus op de datum nummerbehoud tijdelijk niet bereikbaar zijn en op dat moment bij de Vodafone winkel langs moeten gaan voor de sims. 

Allemaal prima. Maar: datum nummerbehoud was gisteren. We hebben wel alle smsjes gehad over nummerbehoud en zelfs het smsje dat we welkom werden geheten op het netwerk van Vodafone.

Dat was nog op onze oude sims echter. Heel raar. En nu hebben we nog steeds bereik op onze oude sims (beide dus niet van Vodafone). Gaat dit wel goed met de overstap? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
avreijnen wrote:
avreijnen wrote:
Cecilia Vodafone wrote:

Hoi @avreijnen 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Toevallig was ik achter de schermen ook even op onderzoek gegaan en ik kwam tot de zelfde ontdekking als Joyce. Je hebt geen simkaarten ontvangen, maar in de order zijn er ook geen simkaartnummers gelinkt aan de bestelling. Nummerbehoud kon hierdoor logischerwijs ook niet verwerkt worden. Zoals je zelf ook al het mooi benoemd; vicieuze cirkel. Er is een case aangemaakt, casenummer 9835089, om jou de simkaarten toe te sturen en nummerbehoud te realiseren. Normaliter kun je de status van een case volgen in My Vodafone, maar dat gaat in jouw situatie nogal lastig. De doorlooptijd van deze case is in het algemeen 5 tot 10 werkdagen.

Hoi @Cecilia Vodafone!

Super bedankt voor het meedenken! Een paar dingen daarbij nog: we houden onze oude contracten tot de realisatie van het nummerbehoud natuurlijk nog. Ik ga er dan ook vanuit dat jullie nog geen abonnementskosten rekenen voor de periode van geplande datum nummerbehoud (21 sep) tot uiteindelijke datum nummerbehoud?

Verder: hoe kunnen we op de hoogte gehouden worden van de levering van de simkaarten? Worden die per post gestuurd (brievenbus) of krijgen we een track & trace code? We kunnen natuurlijk de case niet volgen dus dan liefst per mail o.i.d.

Tot slot: krijgen we wel weer een melding wanneer het daadwerkelijke nummerbehoud doorgaat? Middels smsje o.i.d.?

Ha @Cecilia Vodafone, snelle vraag nog even! Onze sims zijn nu uitgevallen (SIM 1 niet geregistreerd). Ik kan nu nog naar de Vodafone winkel in de buurt voor simkaarten. Doen?

Toch maar gedaan net. Ze konden ons simkaarten leveren en die activeren!

 

Alles gelukt dus! Zouden jullie de case ook kunnen sluiten?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @avreijnen 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst mijn vraag, ben je van Vodafone abonnement naar Red Together overgegaan of ben je echt van een andere provider overgestapt? Als je bent overgestapt dan zou je bij eerste overeenkomst een meneer, of mevrouw, over de vloer moeten hebben gehad waar je je toestellen van kreeg en waar je dan 0,01 euro moet pinnen. 

Als je al klant was bij Vodafone dan kan het wel kloppen dat er niets gebeurd en dat je geen SIMkaart hebt ontvangen. Want dan kan je gewoon je oude SIMkaart in je nieuwe toestel stoppen en ben je gewoon bereikbaar en blijft je nummer gewoon op dat SIMkaartje. 

Maar uit je laatste deel haal ik denk ik toch dat je van een andere provider af komt? Dan is het wel heel vreemd dat je geen nieuwe SIMkaarten hebt ontvangen. Je zegt ook geen eSim te hebben ontvangen en dat maakt het alleen maar vreemder. Nu kan je 3 dingen doen: 1- bellen met de klantenservice (je kan daar ook een chat starten) en vragen of ze je zo snel mogelijk willen helpen om de nieuwe SIMkaarten op te sturen en vragen wanneer je nu over gaat met je nummers. 2- naar een Vodafone winkel gaan en daar vragen wat er nu aan de hand is en dan krijg je daar gelijk 2 nieuwe SIMkaarten. 3- wachten op een medewerker van Vodafone en die kan je verder helpen door te kijken in het systeem. Daarvoor moet je dan wel bij je profielinstellingen alle gegevens hebben ingevuld en dan kunnen ze met je mee kijken. Dit laatste kan wel even duren want ze zijn niet 24 uur hier online namelijk. 

Dus mijn advies, bellen met klantenservice en als die zeggen dat je nu al overgestapt bent dan zou ik bij een Vodafone winkel de SIMkaarten ophalen (dan heb je ze het snelst). Maar je mag ook wachten op iemand van Vodafone 

Natuurlijk niet een fijn begin en zeker niet een goed begin maar ik hoop wel dat je daarna tevreden bent! 

avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Energieboy wrote:

Hoi @avreijnen 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst mijn vraag, ben je van Vodafone abonnement naar Red Together overgegaan of ben je echt van een andere provider overgestapt? Als je bent overgestapt dan zou je bij eerste overeenkomst een meneer, of mevrouw, over de vloer moeten hebben gehad waar je je toestellen van kreeg en waar je dan 0,01 euro moet pinnen. 

Als je al klant was bij Vodafone dan kan het wel kloppen dat er niets gebeurd en dat je geen SIMkaart hebt ontvangen. Want dan kan je gewoon je oude SIMkaart in je nieuwe toestel stoppen en ben je gewoon bereikbaar en blijft je nummer gewoon op dat SIMkaartje. 

Maar uit je laatste deel haal ik denk ik toch dat je van een andere provider af komt? Dan is het wel heel vreemd dat je geen nieuwe SIMkaarten hebt ontvangen. Je zegt ook geen eSim te hebben ontvangen en dat maakt het alleen maar vreemder. Nu kan je 3 dingen doen: 1- bellen met de klantenservice (je kan daar ook een chat starten) en vragen of ze je zo snel mogelijk willen helpen om de nieuwe SIMkaarten op te sturen en vragen wanneer je nu over gaat met je nummers. 2- naar een Vodafone winkel gaan en daar vragen wat er nu aan de hand is en dan krijg je daar gelijk 2 nieuwe SIMkaarten. 3- wachten op een medewerker van Vodafone en die kan je verder helpen door te kijken in het systeem. Daarvoor moet je dan wel bij je profielinstellingen alle gegevens hebben ingevuld en dan kunnen ze met je mee kijken. Dit laatste kan wel even duren want ze zijn niet 24 uur hier online namelijk. 

Dus mijn advies, bellen met klantenservice en als die zeggen dat je nu al overgestapt bent dan zou ik bij een Vodafone winkel de SIMkaarten ophalen (dan heb je ze het snelst). Maar je mag ook wachten op iemand van Vodafone 

Natuurlijk niet een fijn begin en zeker niet een goed begin maar ik hoop wel dat je daarna tevreden bent! 

Dankjewel Energieboy!

 

Even wat meer info: ik kom zelf van T-Mobile af, mijn vrouw van KPN. De Red Together en de Red Together Extra staan beide op mijn naam. Ik heb de telefoons van de koerier in ontvangst genomen en bij hem de betalingen gedaan (de 0,01 was niet apart nodig omdat ik de toestelbetalingen deed via de bankpas van de rekening waar de abonnementskosten van worden afgeschreven).

Conclusie is: ik heb dus nooit een SIMkaart of eSIM voucher ontvangen van Vodafone.

Ik ben al bij de Vodafone winkel hier in de buurt langs geweest (ik ga straks rond lunchtijd weer), maar zij vertellen dat ze geen simkaarten mee mogen geven zo lang de oude SIMs van T-Mobile/KPN niet zijn gedeactiveerd. En dat is dus niet gebeurd.

Ik zal voor alle zekerheid zo ook even een chat starten met de klantenservice en kijken of ze me daar kunnen helpen. Hulp op dit topic is zeker ook welkom!

avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Nog een toevoeging: Met Joyce gesproken op de livechat. Zij heeft goed geholpen, begreep bovenstaand probleem en gaat navragen of het niet gelinkt zijn van simkaarten ook betekent dat nummerbehoud niet doorkomt. Want dan zit je in een vicieuze cirkel: geen simkaarten kunnen toevoegen omdat nummerbehoud niet doorkomt, wat niet doorkomt omdat er geen simkaarten zijn toegevoegd. In de bestellingen is volgens haar in ieder geval zichtbaar dat er geen simkaarten zijn gelinkt.

Iets grappigs daarbij: Ik kreeg net op mijn e-mail een bevestiging dat er een case voor me is aangemaakt. Ik kan de inhoud daarvan echter alleen zien op My Vodafone. Waar ik dus nog geen account voor kan maken omdat het nummer nog niet bij Vodafone is geregistreerd. Voelt een beetje kastje-muur zo, ondanks dat iedereen natuurlijk hard zijn best aan het doen is 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @avreijnen 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Toevallig was ik achter de schermen ook even op onderzoek gegaan en ik kwam tot de zelfde ontdekking als Joyce. Je hebt geen simkaarten ontvangen, maar in de order zijn er ook geen simkaartnummers gelinkt aan de bestelling. Nummerbehoud kon hierdoor logischerwijs ook niet verwerkt worden. Zoals je zelf ook al het mooi benoemd; vicieuze cirkel. Er is een case aangemaakt, casenummer 9835089, om jou de simkaarten toe te sturen en nummerbehoud te realiseren. Normaliter kun je de status van een case volgen in My Vodafone, maar dat gaat in jouw situatie nogal lastig. De doorlooptijd van deze case is in het algemeen 5 tot 10 werkdagen.

avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hoi @avreijnen 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Toevallig was ik achter de schermen ook even op onderzoek gegaan en ik kwam tot de zelfde ontdekking als Joyce. Je hebt geen simkaarten ontvangen, maar in de order zijn er ook geen simkaartnummers gelinkt aan de bestelling. Nummerbehoud kon hierdoor logischerwijs ook niet verwerkt worden. Zoals je zelf ook al het mooi benoemd; vicieuze cirkel. Er is een case aangemaakt, casenummer 9835089, om jou de simkaarten toe te sturen en nummerbehoud te realiseren. Normaliter kun je de status van een case volgen in My Vodafone, maar dat gaat in jouw situatie nogal lastig. De doorlooptijd van deze case is in het algemeen 5 tot 10 werkdagen.

Hoi @Cecilia Vodafone!

Super bedankt voor het meedenken! Een paar dingen daarbij nog: we houden onze oude contracten tot de realisatie van het nummerbehoud natuurlijk nog. Ik ga er dan ook vanuit dat jullie nog geen abonnementskosten rekenen voor de periode van geplande datum nummerbehoud (21 sep) tot uiteindelijke datum nummerbehoud?

Verder: hoe kunnen we op de hoogte gehouden worden van de levering van de simkaarten? Worden die per post gestuurd (brievenbus) of krijgen we een track & trace code? We kunnen natuurlijk de case niet volgen dus dan liefst per mail o.i.d.

Tot slot: krijgen we wel weer een melding wanneer het daadwerkelijke nummerbehoud doorgaat? Middels smsje o.i.d.?

avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
avreijnen wrote:
Cecilia Vodafone wrote:

Hoi @avreijnen 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Toevallig was ik achter de schermen ook even op onderzoek gegaan en ik kwam tot de zelfde ontdekking als Joyce. Je hebt geen simkaarten ontvangen, maar in de order zijn er ook geen simkaartnummers gelinkt aan de bestelling. Nummerbehoud kon hierdoor logischerwijs ook niet verwerkt worden. Zoals je zelf ook al het mooi benoemd; vicieuze cirkel. Er is een case aangemaakt, casenummer 9835089, om jou de simkaarten toe te sturen en nummerbehoud te realiseren. Normaliter kun je de status van een case volgen in My Vodafone, maar dat gaat in jouw situatie nogal lastig. De doorlooptijd van deze case is in het algemeen 5 tot 10 werkdagen.

Hoi @Cecilia Vodafone!

Super bedankt voor het meedenken! Een paar dingen daarbij nog: we houden onze oude contracten tot de realisatie van het nummerbehoud natuurlijk nog. Ik ga er dan ook vanuit dat jullie nog geen abonnementskosten rekenen voor de periode van geplande datum nummerbehoud (21 sep) tot uiteindelijke datum nummerbehoud?

Verder: hoe kunnen we op de hoogte gehouden worden van de levering van de simkaarten? Worden die per post gestuurd (brievenbus) of krijgen we een track & trace code? We kunnen natuurlijk de case niet volgen dus dan liefst per mail o.i.d.

Tot slot: krijgen we wel weer een melding wanneer het daadwerkelijke nummerbehoud doorgaat? Middels smsje o.i.d.?

Ha @Cecilia Vodafone, snelle vraag nog even! Onze sims zijn nu uitgevallen (SIM 1 niet geregistreerd). Ik kan nu nog naar de Vodafone winkel in de buurt voor simkaarten. Doen?

avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
avreijnen wrote:
avreijnen wrote:
Cecilia Vodafone wrote:

Hoi @avreijnen 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Toevallig was ik achter de schermen ook even op onderzoek gegaan en ik kwam tot de zelfde ontdekking als Joyce. Je hebt geen simkaarten ontvangen, maar in de order zijn er ook geen simkaartnummers gelinkt aan de bestelling. Nummerbehoud kon hierdoor logischerwijs ook niet verwerkt worden. Zoals je zelf ook al het mooi benoemd; vicieuze cirkel. Er is een case aangemaakt, casenummer 9835089, om jou de simkaarten toe te sturen en nummerbehoud te realiseren. Normaliter kun je de status van een case volgen in My Vodafone, maar dat gaat in jouw situatie nogal lastig. De doorlooptijd van deze case is in het algemeen 5 tot 10 werkdagen.

Hoi @Cecilia Vodafone!

Super bedankt voor het meedenken! Een paar dingen daarbij nog: we houden onze oude contracten tot de realisatie van het nummerbehoud natuurlijk nog. Ik ga er dan ook vanuit dat jullie nog geen abonnementskosten rekenen voor de periode van geplande datum nummerbehoud (21 sep) tot uiteindelijke datum nummerbehoud?

Verder: hoe kunnen we op de hoogte gehouden worden van de levering van de simkaarten? Worden die per post gestuurd (brievenbus) of krijgen we een track & trace code? We kunnen natuurlijk de case niet volgen dus dan liefst per mail o.i.d.

Tot slot: krijgen we wel weer een melding wanneer het daadwerkelijke nummerbehoud doorgaat? Middels smsje o.i.d.?

Ha @Cecilia Vodafone, snelle vraag nog even! Onze sims zijn nu uitgevallen (SIM 1 niet geregistreerd). Ik kan nu nog naar de Vodafone winkel in de buurt voor simkaarten. Doen?

Toch maar gedaan net. Ze konden ons simkaarten leveren en die activeren!

 

Alles gelukt dus! Zouden jullie de case ook kunnen sluiten?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Fijn dat alles is gelukt @avreijnen. Ik ga er voor zorgen dat de case wordt gesloten! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic