sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nu opeens iPhone 5 met onbeperkt internet?!

*Mod edit door Bas*

Om de informatie uit dit topic voor iedereen overzichtelijk neer te zetten "kaap" ik de eerste post van dit forum-topic
Onze dank aan sander020 voor het openen van het topic! Zijn oorspronkelijke post staat direct onder deze informatie.

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle tips in dit topic. Mede daardoor is Stevie voor jullie aan de slag gegaan en is er een coulancemogelijkheid gekomen! Zo zie je maar, we luisteren echt naar jullie 🙂

Ondertussen is dit topic wel erg lang geworden. De informatie is heel nuttig, maar niet zo overzichtelijk meer en bovendien staat het topic eigenlijk in het verkeerde board. De 10 GB is tenslotte beschikbaar voor elk toestel, niet alleen de iPhone. Het is alleen maar een kwestie van het juiste abonnement nemen.

Daarom heb ik dit topic bij deze gesloten. Reageren is hier niet meer mogelijk.

Er is een nieuw topic in het abonnementen forum. Ik zou jullie willen verzoeken om eventuele tips, trics, vragen en opmerkingen daar te plaatsen. Thx!

====================================

Originele Post van sander020

Dit is wel heel zuur. Na jarenlang trouwe Vodafone klant te zijn en aanhoudend gebeld te zijn door jullie call center, heb ik vorige week de iPhone 5 besteld. Nog steeds niet in huis, maar ik heb geduld. Echter, nog geen paar dagen nadat iedereen in deze aanbieding is getrokken bieden jullie opeens alle abonnementen vanaf €55 aan inclusief onbeperkt internet. Tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden, ik heb het uitgerekend en het verschil is slechts een paar euro per maand.

Het antwoord van de klantenservice is heel makkelijk, pech gehad. Nu is mijn enige optie de hele order annuleren, maar dit kan niet omdat de telefoon al onderweg is (terwijl niemand kan inzien wanneer deze geleverd wordt), dan de telefoon terugsturen, dan een aantal dagen wachten op terugboeking van het toestel en dan het hele proces opnieuw uitvoeren, dus ook weer achteraan in de wachtrij van het toestel.

Wat er in de tussentijd gebeurd met het abonnement (krijg ik mijn oude abonnement weer terug, mijn plotseling vervallen beltegoed?), niemand weet het antwoord.

Is dit jullie beloning voor klanten die direct een commitment met jullie aangaan? Alleen al vanuit milieuoogpunt zou het belachelijk zijn als iedereen die eigenlijk liever onbeperkt internet heeft strakt zijn/haar order moet annuleren en alles opnieuw terug moet sturen.

Graag jullie reactie...
246 Reacties 246
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi iedereen,

We hebben jullie vragen gelezen en hebben hier helaas niet direct een antwoord op.
Onze forum beheerder komt morgen met een update die hopelijk een en ander voor jullie zal ophelderen.

Ik wens iedereen in ieder geval een prettige avond!

Update: Ga niet je order annuleren en opnieuw een order plaatsen met het nieuwe abonnement.
Op dit moment moet ik jullie vragen nog even geduld te hebben over verdere informatie over de 10GB bundel. We zijn intern alles aan het nakijken en met verschillende afdelingen in overleg. Zodra ik meer weet krijgen jullie een antwoord van mij.
kevink

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dit inderdaad ook mogen vernemen. Ik voel me een beetje belazerd omdat ik een Altijd abonnement nam voor de data. Nu wordt deze zeer interessante deal door mijn neus heen geboord. Inmiddels heb ik al mijn iPhone 5 ontvangen en moet ik alles helemaal terugsturen en opnieuw aanvragen. Aangezien ik mijn oude telefoon ook al heb verkocht is dit komt dit zeer vervelend uit. Ook gezien de verpakkingskosten, verzendkosten, administratiekosten, enz. lijkt het me voor beide partijen ook geen ideale oplossing. Als het met een omweg  wel mogelijk is, nl. het annuleren van een abonnement --> nieuw abonnement met nummer behoud, waarom maken ze het dan niet direct mogelijk zonder deze hele molen die zo tijdrovend is? Dit komt mij neer op het onaantrekkelijk maken voor klanten om van de actie gebruik te maken, het 'argument' dat door de telefoniste werd aangevoerd dat 'de actie geldt alleen bij nieuwe abonnementen en niet bij verlengen' is naar mijn mening gewoon een drogreden.
 
Ook wist de telefoniste pas sinds vandaag dat deze in zou gaan, anders zou het wel zijn aangeboden aan mij. Dat het bij de telefoniste bekend is, dat is tot zover. Zaterdag was het al bekend bij Tweakers, en ik neem aan dat dit soort beslissingen over aanbiedingen niet in één dag worden genomen. Mede omdat de iPhone zo gewild is en iedereen hem zo snel mogelijk wil hebben hebben mensen al verlengd en een nieuwe abonnement afgesloten die er nu alleen met heel veel handelingen van af kunnen kopen. Ik vind het geen stijl en zal ook dan wel nadenken nog verder met Vodafone in zee te gaan, ik vind het ronduit schandalig als er geen passende oplossing wordt gevonden die niet zoveel moeite kost.
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik dacht dat het antwoord al was gegeven door Linda om 01-10-2012 04:38 PM. (orders annuleren, reeds ontvangen toestellen retour sturen en opnieuw bestelling plaatsen met langere levertijden.)
 
Dan ben ik benieuwd wat de UPDATE betreft!
 
Laat Vodafone ons weer lachen?:p
 
Voor nu tot morgen!
 
 
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Het zou Vodafone sieren alle mensen die zich benadeeld voelen door deze toch wel flink misleidende voorinschrijving "aanbieding" alsnog de onbeperkt internet bundel toe te kennen. Dat kan voor een bedrijf met zoveel it'ers toch geen rocket science zijn. Elke andere reactie die gebaseerd is op terugsturen van het toestel is idd onnodig omslachtig en niet meer dan een herhaling van wat Linda vanmiddag al heeft geschreven.
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het sturen van een eenvoudige mail dat je een order hebt geplaatst is voor de IT van Vodafone al een hele opgave, dus dan zal dat vinkje ook wel niet lukken... Ongelofelijk dat een bedrijf als VF zo met haar klanten om gaat. Al jaren lang klant (heb geen keus helaas zit op een eiland en alleen KPN of VF heeft overal dekking hier) maar anders zou ik het graag eens bij een andere provider willen proberen. Zou dit forum weleens gelezen worden door de mannen met hun nette zwarte pakken?
justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben benieuwd hoe laat de meetings afgelopen zijn en we hier een reactie krijgen  😉
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Een gedeelte van de meetings is voorbij, dus heb ik ook een gedeeltelijke update:

Update: Ga niet je order annuleren en opnieuw een order plaatsen met het nieuwe abonnement.
Op dit moment moet ik jullie vragen nog even geduld te hebben over verdere informatie over de 10GB bundel. We zijn intern alles aan het nakijken en met verschillende afdelingen in overleg. Zodra ik meer weet krijgen jullie een antwoord van mij.
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Stevie,
 
Met alle respect, dit is geen update maar een 1 op 1 herhalling van wat Arina heeft geschreven.
En over het contact nemen met de klantenservice...dit heb ik gisteren gedaan rond 16uur en ze geven aan dat het te laat is en kan alleen een klacht ingediend worden bij Vodafone en dat ze daar de beslissing moeten nemen, dus zonder garantie dat het überhaupt wordt opgelost !
Vanuit de klantenservice wordt er gezegd dat het niet zomaar in het systeem aangepast kan worden, maar ik heb mijn sterke twijfel over!  Hoe kan dat dat een Internet blox bijvoorbeeld met 1 klik op de webpagina van Vodafone geregeld kan worden (die heeft ook invloed op de bundle en de abonnementskosten), en de aanpassing hier voor deze "actie" door een "ervaren" customer medewerker niet zomaar kan?? Wat doet de afdeling facturatie bij jullie? Kunnen ze daar die aanpassing niet regelen? Het lijkt mij toch mogelijk om een betere oplossing te vinden dan alles annuleren, terugsturen, en weer aanvragen zoals Linda dat aangaf!
 
Goosie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ga toch de boel maar terug sturen en opnieuw aanvragen.
Ben al 16 jaar klant, krijg je op zondag een aanbieding, gelijk besteld veranderen ze vanaf maandag de abonnementen.
Als Vodafone goed is voor zijn trouwe klanten moet je niet vragen om contact op te nemen a 45c p/minuut, nee dan stuur je ze een brief
of email waarbij ze alsnog van de nieuwe abonnementen gebruik willen maken.
Goosie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dedenk nu net, als ik de order annuleer dan val ik terug op mijn huidige abo. Dat loopt binnenkort af.
Als er dan geen passende oplossing komt ga ik maar eens bij andere providers kijken! Gefrustreerde man
Sookie_S

Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Serieus, wat een poeha over onbeperkt internet! Wat ga je doen met 10GB?! De gemiddelde Nederlander gebruikt misschien 250MB, 10GB is bijna niet aan te komen. Iedereen kickt maar op dat woordje 'onbeperkt', maar grootgebruikers komen net aan 2 GB laat staan 10GB. De hardste schreeuwers voor 'onbeperkt' verbruiken het minste. Ik vind het maar overdreven allemaal!
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Sorry, maar wat een nutteloze bijdrage aan deze thread Sookie_S.
 
Denk je niet dat al deze mensen - van wie het grootste gedeelte al jaren Vodafone klant - al deze gigantisch omslachtige omruilprocedures zou uitvoeren omdat ze gewoon "kicken" op het woordje onbeperkt?
 
Ik kan precies zien wat mij elke maand aan extra data wordt gefactureerd. Dat is absoluut geen 10GB per maand, maar wel voldoende om enkele honderden euros aan extra datakosten over een twee jarig contract. Betaal jij ze? Laten we on-topic blijven.
 @Vodafone: de klantenservice weet van niets. Kunnen jullie hier iets vermelden? Jullie roepen nu namelijk actief op om niet te annuleren, maar dat is een beetje lastig als de oplossing bij niemand bekend is.
Tonnyb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
+1
DB92

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
10GB is overdreven, maar als het wordt aangeboden waarom niet? More = better. Ik begrijp je irritatie, maar het komt doordat alles onduidelijk is waardoor iedereen geïrriteerd raakt.
Nico_AMS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mee eens. Ook bij mij wist de klantenservice van niets. Hopelijk komt er snel duidelijkheid hierover. Straks is het annuleren te laat en kan er nog steeds niets worden gedaan.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
We zijn bezig met het kijken naar een oplossing. Ik zou jullie het liefste allemaal gewoon 10GB geven, maar ik mag deze beslissing niet maken, lijkt me logisch.
Ik ben momenteel even afhankelijk van anderen die beslissingen moeten nemen over een oplossing en communicatie.
Daarom, hang in there....ik kom terug met meer informatie! Maar annuleer je order niet, dat raad ik echt af!
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
arnaud schreef:
Stevie,

Met alle respect, dit is geen update maar een 1 op 1 herhalling van wat Arina heeft geschreven.
En over het contact nemen met de klantenservice...dit heb ik gisteren gedaan rond 16uur en ze geven aan dat het te laat is en kan alleen een klacht ingediend worden bij Vodafone en dat ze daar de beslissing moeten nemen, dus zonder garantie dat het überhaupt wordt opgelost !
Vanuit de klantenservice wordt er gezegd dat het niet zomaar in het systeem aangepast kan worden, maar ik heb mijn sterke twijfel over! Hoe kan dat dat een Internet blox bijvoorbeeld met 1 klik op de webpagina van Vodafone geregeld kan worden (die heeft ook invloed op de bundle en de abonnementskosten), en de aanpassing hier voor deze "actie" door een "ervaren" customer medewerker niet zomaar kan?? Wat doet de afdeling facturatie bij jullie? Kunnen ze daar die aanpassing niet regelen? Het lijkt mij toch mogelijk om een betere oplossing te vinden dan alles annuleren, terugsturen, en weer aanvragen zoals Linda dat aangaf!

1 op 1 herhaling valt wel mee, ik geef aan dat jullie je order NIET moeten annuleren, in tegenstelling dat de eerdere communicatie. Ik ben momenteel aan het wachten wat de oplossing is die geboden kan worden, zodra ik hier dus iets over hoor geef ik een algemene update.
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals al eerder gemeld werd dat we contact moesten opnemen met de klantenservice, kreeg ik het onderstaande antwoord terug
 
"Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vragen heeft over uw abonnement.

Zojuist heb ik het een en ander voor u nagekeken in ons systeem en zie dat u uw abonnement verlengt heeft voor 1 jaar. Bij een 1 jarig abonnement is het systeem technisch helaas niet mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van data.
Het onbeperkt gebruik maken van data behoort bij een 2 jarig abonnement.

Als u uw abonnement zou verhogen krijgt u ook geen onbeperkt data limiet. Door het verhogen van uw abonnement vervalt de korting die u heeft op uw abonnement.

Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd, wens ik u nog een fijne dag."
 
De klantenservice weet dus ook van niets, daar contact mee opnemen heeft dus voor de zoveelste keer ook geen zin. Dat het alleen bij tweejarige abonnementen is ook uit de lucht gegrepen, want wanneer ik de verkoop bel van VF kan ik een nieuw abonnement voor 1 jaar kan afsluiten met de 10 gb bundel!
 @Stevie:  Waarom raad je annuleren af? straks zijn we enkele dagen verder en heeft annuleren geen zin meer omdat de termijn is verlopen.
 
Kunnen we nu eens een duidelijk antwoord krijgen?
 
Alvast bedankt
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
gert125 schreef:
Zoals al eerder gemeld werd dat we contact moesten opnemen met de klantenservice, kreeg ik het onderstaande antwoord terug

"Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vragen heeft over uw abonnement.

Zojuist heb ik het een en ander voor u nagekeken in ons systeem en zie dat u uw abonnement verlengt heeft voor 1 jaar. Bij een 1 jarig abonnement is het systeem technisch helaas niet mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van data.
Het onbeperkt gebruik maken van data behoort bij een 2 jarig abonnement.

Als u uw abonnement zou verhogen krijgt u ook geen onbeperkt data limiet. Door het verhogen van uw abonnement vervalt de korting die u heeft op uw abonnement.

Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd, wens ik u nog een fijne dag."

De klantenservice weet dus ook van niets, daar contact mee opnemen heeft dus voor de zoveelste keer ook geen zin. Dat het alleen bij tweejarige abonnementen is ook uit de lucht gegrepen, want wanneer ik de verkoop bel van VF kan ik een nieuw abonnement voor 1 jaar kan afsluiten met de 10 gb bundel!
@Stevie: Waarom raad je annuleren af? straks zijn we enkele dagen verder en heeft annuleren geen zin meer omdat de termijn is verlopen.

Kunnen we nu eens een duidelijk antwoord krijgen?

Alvast bedankt
Ik beloof morgen met een update te komen! Daarom wacht nog even af en ik zou niet annuleren....
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Hoop morgen op de kudos en als oplossing accepteren buttons te kunnen klikken Stevie 😉 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic