sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nu opeens iPhone 5 met onbeperkt internet?!

*Mod edit door Bas*

Om de informatie uit dit topic voor iedereen overzichtelijk neer te zetten "kaap" ik de eerste post van dit forum-topic
Onze dank aan sander020 voor het openen van het topic! Zijn oorspronkelijke post staat direct onder deze informatie.

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle tips in dit topic. Mede daardoor is Stevie voor jullie aan de slag gegaan en is er een coulancemogelijkheid gekomen! Zo zie je maar, we luisteren echt naar jullie 🙂

Ondertussen is dit topic wel erg lang geworden. De informatie is heel nuttig, maar niet zo overzichtelijk meer en bovendien staat het topic eigenlijk in het verkeerde board. De 10 GB is tenslotte beschikbaar voor elk toestel, niet alleen de iPhone. Het is alleen maar een kwestie van het juiste abonnement nemen.

Daarom heb ik dit topic bij deze gesloten. Reageren is hier niet meer mogelijk.

Er is een nieuw topic in het abonnementen forum. Ik zou jullie willen verzoeken om eventuele tips, trics, vragen en opmerkingen daar te plaatsen. Thx!

====================================

Originele Post van sander020

Dit is wel heel zuur. Na jarenlang trouwe Vodafone klant te zijn en aanhoudend gebeld te zijn door jullie call center, heb ik vorige week de iPhone 5 besteld. Nog steeds niet in huis, maar ik heb geduld. Echter, nog geen paar dagen nadat iedereen in deze aanbieding is getrokken bieden jullie opeens alle abonnementen vanaf €55 aan inclusief onbeperkt internet. Tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden, ik heb het uitgerekend en het verschil is slechts een paar euro per maand.

Het antwoord van de klantenservice is heel makkelijk, pech gehad. Nu is mijn enige optie de hele order annuleren, maar dit kan niet omdat de telefoon al onderweg is (terwijl niemand kan inzien wanneer deze geleverd wordt), dan de telefoon terugsturen, dan een aantal dagen wachten op terugboeking van het toestel en dan het hele proces opnieuw uitvoeren, dus ook weer achteraan in de wachtrij van het toestel.

Wat er in de tussentijd gebeurd met het abonnement (krijg ik mijn oude abonnement weer terug, mijn plotseling vervallen beltegoed?), niemand weet het antwoord.

Is dit jullie beloning voor klanten die direct een commitment met jullie aangaan? Alleen al vanuit milieuoogpunt zou het belachelijk zijn als iedereen die eigenlijk liever onbeperkt internet heeft strakt zijn/haar order moet annuleren en alles opnieuw terug moet sturen.

Graag jullie reactie...
246 Reacties 246
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Icelander schreef:
Oké... Wie o wie Han mij helpen??????

*knip*

wederom...

HELP!!
Balen dat het weer niet gelukt is zeg... We kunnen via het forum geen idividuele vragen beantwoorden helaas. Voor users, door users 😉
Je kunt wel even een tweet sturen naar Webcare (kan me voorstellen dat je in dit geval liever niet belt). Dan wordt dit weekend bekeken wat er precies met je nummer gebeurd is.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Herbe089 schreef:
Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik mijn oude VF abbo verlengd naar SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 32 euro 1 jaar, dit is dus met de 10GB actie. Online verlengd, en bevestigingsmail binnen. Alles binnen 5 minuten, super.

Op myVF is e.e.a. al aangepast naar bovengenoemd abbo en ook op de VF app op m'n iPhone, maar ik zie nergens de 10GB terug komen onder mijn verbruik en/of Blox.

Moet ik gewoon geduld hebben?

Gr Marco
Dit is inderdaad de nieuwe abonnementsvorm sinds 1 oktober. Wanneer je bij de informatie over je tegoed ziet staan dat je de toevoeging Internet Maximaal hebt, dan staan de 10GB correct actief. Het kan altijd even duren voordat je de bundel zelf ziet bij Tegoed en verbruik.
Herbe089

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sido,
 
Dank voor je antwoord tot dusver. De toevoeging Internet Maximaal staat niet bij mijn tegoed. Wat nu te doen?
 
Gr Marco
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Herbe089, ik raad je in jouw geval aan om dit even via de klantenservice te laten controleren. Op http://www.vodafone.nl/klantenservice/contact/ vind je de diverse contactopties.
Goudvis12

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inderdaad precies eender:

Er staat nog steeds dat ik standaard 10xx mb's heb, terwijl dit inderdaad 10GB hoort te zijn. Heeft iemand anders het wel staan: 10GB? (10000mb)

Bel-SMS-Web Altijd-2 42,50 


 

 
 
Erikn

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En hoe zit het dan met het onbeperkt bellen naar vodafone nummers die jullie eerst niet aanboden bij 90 minuten maar nu ineens wel? kan je dan je abonnement in de respijtperiode nog gewoon laten omzetten naar die van 90 minuten of moet je hem annuleren en opnieuw bestellen? 
Xii

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik heb het verndaag laten omzetten van 1Gb naar 10Gb.
Ik heb een verlening via Friends & Family. Iemand een idee of ik ergens bij My Vodafone kan zien of ik nog een F&F abo heb? (heb het gevoel dat ik omgezet ben naar een 'standaard' abo..)
oermens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo mannen,
 
Ik ben ook erg benieuwd of de F&F korting wordt meegenomen bij de migratie naar het huidige abonements vorm zonder datalimiet. Deze vraag is al enkele keren gevallen maar hier is nog geen duidelijk antwoord op gegeven. Er wordt in de "statement coulancebeleid" gesproken over de lopende voice promotie maar niet over de F&F promotie. We mogen aannemen dat ze bij de klantenservice ook op hoogte moeten worden gebracht over de werk instructies hiervoor.
 
Duidelijkheid lijkt me verreist voordat ik nu ga migreren en jullie niet weten wat te doen. Dan wacht ik liever even tot er wel duidelijkheid verschaft is over hoe wij hiermee om moeten gaan zodat er geen fouten gemaakt worden.
 
 
Bedankt alvast,
 
oermens
EddyPerjan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 12 juni een abonnement van Vodafone aangevraagd; een Galaxy S3 i.c.s. een Bel+SMS+Web 1GB € 47,50 van 24 maanden. Voordat ik de telefoon bestelde via Internet heb ik bij Studentmobiel (waar ik de telefoon overigens besteld heb) telefonisch gevraagd of er onbeperkt internet mogelijk is en of dit in de komende maanden (ongeveer half jaar) mogelijk zal worden, omdat ik het niet erg vond om te wachten op de iPhone 5. Diezelfde vraag heb ik gesteld bij de Vodafone winkel, Ritel én The Phonehouse in Breda, maar helaas antwoordden ze allen met "Nee" en een medewerker bij Vodafone voorspelde zelfs dat het misschien zelfs nog 8 tot 12 maanden zal duren (dit was dus te lang).
 
Nu zie ik dat je bij hetzelfde abonnement als dat ik heb (Altijd) 10 Gb (en erna onbeperkt) internet krijgt! Balen dus... Ik ben van plan het na te vragen of er iets mogelijk is óf om dit er nog extra bij te nemen, want ik vind het heel erg jammer dat ik niet gebruik heb kunnen maken van deze actie en ik denk dat veel mensen het met mij eens zijn! Ik denk dat ik het maar eerst bij de Vodafone winkel ga navragen, omdat mij een verkeerde indicatie is gegeven!
 
Misschien is er iemand op het forum die mij zal kunnen helpen met mijn probleem? Alle hulp is welkom!
 
Groet
Sanderbaco

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe staat het er nu mee? Ik zou het wel zo netjes vinden als jullie mij en de andere vodafone gebruikers die net voor 1 oktober hebben besteld een gratis upgrade geven naar 10gn data. Hoop dat u snel met een goede oplossing komt!

Met vriendelijke groet,

Sander Barendsen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Sanderbaco schreef:
Hoe staat het er nu mee? Ik zou het wel zo netjes vinden als jullie mij en de andere vodafone gebruikers die net voor 1 oktober hebben besteld een gratis upgrade geven naar 10gn data. Hoop dat u snel met een goede oplossing komt!

Met vriendelijke groet,

Sander Barendsen
Het antwoord op je vraag staat al in dit topic, maar voor jouw gemak en dat van alle andere gebruikers heb ik de startpost van het topic even aangepast. Alle info vind je hier: KLIK

HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb gisteren contact opgenomen met de KS in verband met het omzetten van mijn abo naar onbeperkt internet. De medewerker van Vodafone vroeg naar mijn 06-nummer en vertelde dat het geregeld zou gaan worden.
 
Ik heb twee vragen:
 
-krijg ik hier nog een bevestigingsmail van;
-binnen welke termijn is de aanpassing terug te zien in MyVodafone
 
Ik zou het prettig vinden om op schrift te zien welke afspraken ik met Vodafone maak!
Mouse_NL

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net weer gebeld naar jullie klantenservice want het is wordt echt erg als je als vaste klant de aanbieding krijgt dat je nog vooruit voor 1 oktober de Iphone 5 kan bestellen. Aangezien mijn einddatum contract al voorbij was toch maar besloten om bij Vodafone te blijven en te wachten op hun Iphone 5.

Zo gezegd zo gedaan dus op 28 september 2012 besteld een witte 16 GB. Keurig een orderbevestiging gehad, de dag daarna een email met het activeren nanosim. En toen doodse stilte. In plaats dat je op de hoogte gehouden wordt wat en hoe kan je nergens iets volgen over de bestelling.

Wat doe je zelf bellen en dan krijg je dus geen antwoorden .... enige wat ik al bijna 2 weken hoor is dat de aanlvering op zich laat wachten en je maar moet wachten er wordt hgeen indicatie gegeven hoe lang .... en nu zelfs een leveringsstop?

Wat mij opvalt is dat er nieuwe klanten wel hun iphone binnen krijgen die en na 1 oktober hebben besteld en van een andere provider overkomen. Lijkt wel alsof jullie denken van oow de vaste klant hebben we al binnen dus laat maar wachten de nieuwe klanten die moeten we scoren.

Wat ook ergerlijk is is dat jullie niet standaard al jullie vaste klanten zoals ik die nu braaf zitten te wachten niet gewoon upgraden naar 10 GB .... via de telefoon kon ik het volgende doen:

- een ander klantenservice nummer bellen en het daar gaan laten omzetten
- als ik het toestel heb een aanvraag doen.

Sowieso ga ik nu niets wijzigen want dan sta ik weer achteraan .... het zou jullie VOdafone sieren om elke aansluiting na die nu nog geleverd moet worden op de iphone 5 gewoon uo te graden naar 10 GB, ja zonder extra kosten en niet dat ik me weer in alle bochten moet wringen.

Als het echt zo zou zijn dat volgens order geleverd zou zijn dan hadden niet 2 vrienden van mij die van T-Mobile komen bij jullie al hun Iphone 5 en ik die echt eerder besteld heb als reeds bestaande klant nog niet. Mij maakt niemand wijs dat de vaste klant via de pre order pagina voor gegaan is.

Ik wacht en ik hoop dat jullie ons dus compenseren met 10 GB zonder extra aanvraag / kosten.

"Net via Twitter te horen gehad dat er verschillende verkoop kanalen zijn" ...... Weer een ander Mystrie?

Tenminste geeft dit nu de tijd om een gedegen hoes te zoeken.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Mouse_NL schreef:
Net weer gebeld naar jullie klantenservice want het is wordt echt erg als je als vaste klant de aanbieding krijgt dat je nog vooruit voor 1 oktober de Iphone 5 kan bestellen. Aangezien mijn einddatum contract al voorbij was toch maar besloten om bij Vodafone te blijven en te wachten op hun Iphone 5.

Zo gezegd zo gedaan dus op 28 september 2012 besteld een witte 16 GB. Keurig een orderbevestiging gehad, de dag daarna een email met het activeren nanosim. En toen doodse stilte. In plaats dat je op de hoogte gehouden wordt wat en hoe kan je nergens iets volgen over de bestelling.

Wat doe je zelf bellen en dan krijg je dus geen antwoorden .... enige wat ik al bijna 2 weken hoor is dat de aanlvering op zich laat wachten en je maar moet wachten er wordt hgeen indicatie gegeven hoe lang .... en nu zelfs een leveringsstop?

Wat mij opvalt is dat er nieuwe klanten wel hun iphone binnen krijgen die en na 1 oktober hebben besteld en van een andere provider overkomen. Lijkt wel alsof jullie denken van oow de vaste klant hebben we al binnen dus laat maar wachten de nieuwe klanten die moeten we scoren.

Wat ook ergerlijk is is dat jullie niet standaard al jullie vaste klanten zoals ik die nu braaf zitten te wachten niet gewoon upgraden naar 10 GB .... via de telefoon kon ik het volgende doen:

- een ander klantenservice nummer bellen en het daar gaan laten omzetten
- als ik het toestel heb een aanvraag doen.

Sowieso ga ik nu niets wijzigen want dan sta ik weer achteraan .... het zou jullie VOdafone sieren om elke aansluiting na die nu nog geleverd moet worden op de iphone 5 gewoon uo te graden naar 10 GB, ja zonder extra kosten en niet dat ik me weer in alle bochten moet wringen.

Als het echt zo zou zijn dat volgens order geleverd zou zijn dan hadden niet 2 vrienden van mij die van T-Mobile komen bij jullie al hun Iphone 5 en ik die echt eerder besteld heb als reeds bestaande klant nog niet. Mij maakt niemand wijs dat de vaste klant via de pre order pagina voor gegaan is.

Ik wacht en ik hoop dat jullie ons dus compenseren met 10 GB zonder extra aanvraag / kosten.

"Net via Twitter te horen gehad dat er verschillende verkoop kanalen zijn" ...... Weer een ander Mystrie?

Tenminste geeft dit nu de tijd om een gedegen hoes te zoeken.
Ik verplaats je post even naar het topic over het 10GB internet, daar past het beter en dan houden we alle topics ook on topic.
Het is trouwens mogelijk om je abonnement om te zetten naar de 10GB, in het topic waar ik je bericht zal plaatsen vind je hier ook alles over.
justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist de schriftelijke bevestiging ontvangen dat ik ben overgezet naar Iphone Altijd 55 2(Dus met 10gb)
Maar als ik naar mijn gebruik kijk bij my vodafone, staat er nog steeds datalimiet 1gb. Dit klopt dan toch niet en wanneer word dit bijgewerkt?
 
Alvast bedankt!
 
Mvg,
Justremco
Gismo013

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone...

Geen goede start van nieuwe provider...

27-09 contract afgesloten.. Bel/SMS/Web 1GB - 200Belm.
Maar.. toen kwa deze topic.... je maakt er gebruik van... wordt je van de kast naar de muur gestuurd...let op:

1) bel je met 1201 - wachtijden enorm lang... krijg je eindelijk antwoord... we weten van niks af... we gaan het overleggen...
- je hoort er niks meer van terug..

2) bel je 3 oktober nog een keer... - is het ineens wel mogelijk...:
ja meneer... u kunt er gebruik van maken... u krijgt de 10GB actie... met de huidige belminuten..(200)
Ik ga even voor u kijken of het mogelijk is om de 50% 8 maanden korting te behouden i.p.v. 25% korting 12maanden die bij deze 10GB horen..
- ja hoor.. geen probleem.. u behoud de 50% korting voor 8 maanden lang.. met de 10GB actie..
ik denk Oke...... afwachten dus..
 
3) na dagenlang checken via internet en myvodafone... staat er nog steeds 1GB web...
Humm raar denk ik.... krijg ik vandaag (10-10-12) de brief over de abbo wijziging..
naar: Iphone-2 Altijd € 55,-

Tja, umm heb een Galaxy S3... maar oke, zal maar een naam zijn..
Me blox staat aan tot 2031 € 0,00

Denk ga vandaag toch maar eens bellen met 1201 alweer... Nu al € 1,80 aan kosten buiten bundel gemaakt!!!

Meneer, u heeft met Uw blox een verdubbelaar aan staan...
Dus MENSEN let op!!!!!...

Ze naaien je gewoon... heb geen 10GB internet gekregen.... maar gewoon een Internet Blox die gratis is tot 2031... maar dat is een verdubbelaar.. dus heb geen 1GB maar 2 GB.... Humm..

Weet je, stap je over van T-mobile naar Vodafone, krijg je dit gezeik.... ben echt boos... en dat mag iedereen best weten..
Oke, deze mevrouw zegt, ik zie het probleem, u heeft de verdubbelaar... deze kan ik veranderen naar de 10GB actie..
Maar dan met 25% korting voor 12 maanden..

Maar dit was niet afgesproken zeg ik, ik zou de 50% behouden...

Krijg dus 2 keuze's ...
1) U kunt nu laten omzetten naar 10GB maar dan met 25% voor 12 maanden
2) U behoudt uw abbonoment met de 1 GB en 200 belm. met 50% 8 maanden...
aan U de keus...
 
**bleep** zeg... dan maar de 25%... maar waarom gaat er vanalles zo ONTZETTEND MIS HIER ....
Ik wacht af of ik de 10GB kan terug zien...
En gelieve even een nette reactie van vodafone..

DUIDELIJK voor iedereen ook..
MVG een niet goed beginnende vodafone gebruiker.....
Gismo013

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Let op....lees tekst hierboven van mij... mvg Teun
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
He Gismo013,

Ik vind het heel vervelend voor je dat het is mis gegaan bij het aansluiten van de 10GB bundel. Het is echter wel zo dat er duidelijk is gecommuniceerd wat er zou gaan gebeuren met mensen die hun abonnement vóór 1 oktober hebben afgesloten. Dit kun je ook terugvinden op ons forum, helemaal aan het begin van dit topic: http://voda.fo/ne/yhvhs. Ik kan via het forum niet voor je nakijken of je bundel inmiddels goed is aangesloten. Mocht het deze week niet aangepast zijn in My Vodafone kun je beter even contact opnemen met de klantenservice.
Gismo013

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Annabelle Moderator:

Het wordt zeer slecht gecommuniceerd het forum is degelijk aangepast na berichten van Stevie..
Heb het over telefonisch veranderen & wijzigen.. daar wordt niet goed gecommuniceerd.. door elkaar heen.. en van niks wetend en dingen beloven die ze niet waar kunnen maken..
hoe hoog zal me 1ste rekening worden...
zijn er ook al meer mensen die zelfde probleem hebben, ja dus..

Nu (gecontroleerd 18:28) op internet is ineens mijn belminuten bunden start oktober 222belminuten... humm wordt steeds hoger..
Ook internet staat NOG STEEDS op 1GB... maar die is ineens weer vol...  namelijk 1067.8MB 

Ook de rekening van buiten belbundel naar 1201 bellen (0,45c per gesprek) staat lekker genoteerd straks op me rekening..
Dit ga ik dan ook zeer zekers terug vragen want is niet goed en snel opgelost.. door de slechte en onvolledige informatie die over de telefoon wordt gegeven..

Maar ja, internet maximaal blox bundel staat dus tot 05-10-2031 nogsteeds op € 0,00 (zelfde als voorheen)
Ik snap me abbo niet meer..
Klopt ook niks meer van..
Als dit niet morgen is opgelost (of zoals je zegt volgende week)
dan wil ik zonder enige kosten volledig afzien van me contract/telefoon..
want heb 14 dagen bedenktijd maar die valt straks zo wel weg .. dat is niet de bedoeling als je abbo niet klopt..!

Hoop dat het sneller wordt opgelost.. & dat ik een bevestiging krijg van alles & dat ik nogmaals extra dagen de tijd heb voor opzeggen totdat het probleem is opgelost..!!!

ps. myvodafone App.. staat voortaan alleen nog maar belminuten... Geen MB internet verbruik meer.. erg raar..
 
Mvg Gismo013 (teun)
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Gismo013 schreef:
@ Annabelle Moderator:

Het wordt zeer slecht gecommuniceerd het forum is degelijk aangepast na berichten van Stevie..
Heb het over telefonisch veranderen & wijzigen.. daar wordt niet goed gecommuniceerd.. door elkaar heen.. en van niks wetend en dingen beloven die ze niet waar kunnen maken..
hoe hoog zal me 1ste rekening worden...
zijn er ook al meer mensen die zelfde probleem hebben, ja dus..

Nu (gecontroleerd 18:28) op internet is ineens mijn belminuten bunden start oktober 222belminuten... humm wordt steeds hoger..
Ook internet staat NOG STEEDS op 1GB... maar die is ineens weer vol... namelijk 1067.8MB

Ook de rekening van buiten belbundel naar 1201 bellen (0,45c per gesprek) staat lekker genoteerd straks op me rekening..
Dit ga ik dan ook zeer zekers terug vragen want is niet goed en snel opgelost.. door de slechte en onvolledige informatie die over de telefoon wordt gegeven..

Maar ja, internet maximaal blox bundel staat dus tot 05-10-2031 nogsteeds op € 0,00 (zelfde als voorheen)
Ik snap me abbo niet meer..
Klopt ook niks meer van..
Als dit niet morgen is opgelost (of zoals je zegt volgende week)
dan wil ik zonder enige kosten volledig afzien van me contract/telefoon..
want heb 14 dagen bedenktijd maar die valt straks zo wel weg .. dat is niet de bedoeling als je abbo niet klopt..!

Hoop dat het sneller wordt opgelost.. & dat ik een bevestiging krijg van alles & dat ik nogmaals extra dagen de tijd heb voor opzeggen totdat het probleem is opgelost..!!!

ps. myvodafone App.. staat voortaan alleen nog maar belminuten... Geen MB internet verbruik meer.. erg raar..

Mvg Gismo013 (teun)
Dat van die internet maximaal blox dat klopt....dat moet ook op 0 staan, want anders betaal je er 10 euro voor om 10GB te krijgen per maand. In de eerste post van dit topic staat alles bij elkaar hoe je abonnement eruit moet zien en wat je terug moet zien op MyVodafone. Maak anders even een printscreen...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic