sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nu opeens iPhone 5 met onbeperkt internet?!

*Mod edit door Bas*

Om de informatie uit dit topic voor iedereen overzichtelijk neer te zetten "kaap" ik de eerste post van dit forum-topic
Onze dank aan sander020 voor het openen van het topic! Zijn oorspronkelijke post staat direct onder deze informatie.

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle tips in dit topic. Mede daardoor is Stevie voor jullie aan de slag gegaan en is er een coulancemogelijkheid gekomen! Zo zie je maar, we luisteren echt naar jullie 🙂

Ondertussen is dit topic wel erg lang geworden. De informatie is heel nuttig, maar niet zo overzichtelijk meer en bovendien staat het topic eigenlijk in het verkeerde board. De 10 GB is tenslotte beschikbaar voor elk toestel, niet alleen de iPhone. Het is alleen maar een kwestie van het juiste abonnement nemen.

Daarom heb ik dit topic bij deze gesloten. Reageren is hier niet meer mogelijk.

Er is een nieuw topic in het abonnementen forum. Ik zou jullie willen verzoeken om eventuele tips, trics, vragen en opmerkingen daar te plaatsen. Thx!

====================================

Originele Post van sander020

Dit is wel heel zuur. Na jarenlang trouwe Vodafone klant te zijn en aanhoudend gebeld te zijn door jullie call center, heb ik vorige week de iPhone 5 besteld. Nog steeds niet in huis, maar ik heb geduld. Echter, nog geen paar dagen nadat iedereen in deze aanbieding is getrokken bieden jullie opeens alle abonnementen vanaf €55 aan inclusief onbeperkt internet. Tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden, ik heb het uitgerekend en het verschil is slechts een paar euro per maand.

Het antwoord van de klantenservice is heel makkelijk, pech gehad. Nu is mijn enige optie de hele order annuleren, maar dit kan niet omdat de telefoon al onderweg is (terwijl niemand kan inzien wanneer deze geleverd wordt), dan de telefoon terugsturen, dan een aantal dagen wachten op terugboeking van het toestel en dan het hele proces opnieuw uitvoeren, dus ook weer achteraan in de wachtrij van het toestel.

Wat er in de tussentijd gebeurd met het abonnement (krijg ik mijn oude abonnement weer terug, mijn plotseling vervallen beltegoed?), niemand weet het antwoord.

Is dit jullie beloning voor klanten die direct een commitment met jullie aangaan? Alleen al vanuit milieuoogpunt zou het belachelijk zijn als iedereen die eigenlijk liever onbeperkt internet heeft strakt zijn/haar order moet annuleren en alles opnieuw terug moet sturen.

Graag jullie reactie...
246 Reacties 246
ricos

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Stevie, sorry voor mijn boosheid 😉 Ik ga het nogmaals proberen! uiteindelijk blijven we nederlanders he haha
mathijss1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mij werd vertelt aan de telefoon dat de 10gb bundel maar voor 3 maanden geld. Klopt dit?
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@ Mathijss1,
 
De actie loopt tot 1 januari, de 10 GB de looptijd van je abonnement..
 
Voorwaarden Vodafone:
 

  • Het beltegoed en de databundel zijn 1 maand geldig
  • We rekenen af per seconde, de eerste minuut betaal je wel helemaal
  • Het buiten bundeltarief is € 0,30 per minuut
  • Dataverbruik berekenen we per 10 kB
  • Buiten bundeltarief voor data is € 0,10 per 1 MB (afgerekend per 10KB)
  • Maximale downloadsnelheid bij Regelmatig en Vaak: 7,2 Mbps en bij Altijd en Extreem: 14,4 Mbps. Deze snelheid hangt af van een aantal factoren, de praktische (werkelijke) snelheid bij Regelmatig en Vaak is 1,5 - 3 Mbps en bij Altijd en Extreem 2 tot 4 Mbps. Lees meer over de snelheid van ons netwerk.
  • Je kunt je toestel standaard gebruiken als modem. Tethering is toegestaan
  • Vanaf 1 oktober 2012 beschikken alle iPhone abonnementen over Onbeperkt Vodafone Bellen. Met Onbeperkt Vodafone Bellen kun je gratis onbeperkt bellen naar meer dan 5 miljoen mobiele Vodafone en SIZZ nummers in Nederland.
  • Je ontvangt een sms wanneer je 75% van je bel- en databundel hebt verbruikt
  • Bel-Sms-Web/iPhone Altijd en Extreem abonnementen hebben extreem veel internet. Na 10 GB per maand wordt de snelheid verlaagd naar 32 kbp/s. Met deze verlaging kun je gewoon blijven internetten. Online streaming, zoals bijvoorbeeld YouTube-filmpjes kijken, is niet meer mogelijk.
  • Extreem veel data loopt gedurende contractstermijn. Men komt hiervoor alleen in aanmerking indien het abonnement is aangevraagd in de periode 1 oktober 2012 tot 6 januari 2013.
  • Alle prijzen zijn inclusief btw
iPeter

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Stevie,
 
Ik zie nu het volgende staan:
 
 
iPhone-2 Altijd 55 euro
 
BloxEU datalimiet onbeperkt € 0,00
Internet Maximaal Pakket € 0,00 (geldig tot 4-4-2031)
Internet Maximaal Pakket € 9,99 (actief vanaf 4-4-2031)
Bundel informatie € 0,00
Alles-in-1 op Reis Dagbundel € 0,00 Zorgeloos SMS
 

Klopt dit?
Vraag me namelijk alleen nog even af wat dat "EU datalimiet onbeperkt" is... :S
mathijss1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@eddieonline: dat dacht ik dus ook, maar dat was zeker niet zo volgens de klantenservice medewerkster.
Ze heeft nu iets afgesloten voor drie maanden zegt ze. Er staat overigens wel hetzelfde als de eerder genoemde 2 en Internet Maximaal. Nog maar een keer bellen?
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Voor de zekerheid!! 😄
JasperK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie; hartstikke bedankt voor alle moeite en de adequate oplossing! Gok dat andere providers ons gewoon hadden laten stikken. Hulde (alsnog) voor vodafone en bij deze mijn excuses voor mijn voorbarige conclusies. Had er een hard hoofd in of dit nog goed kwam, maar gelukkig! Net gebeld, na een kwartiertje iemand aan de lijn die goed geïnformeerd was en de boel meteen voor me ging regelen. Top!
In de haast om ook anderen snel aan de lijn te kunnen laten nog wel iets vergeten te vragen. Wellicht dat ik daar hier een antwoord op kan krijgen? De bij de Iphone bijgeleverde nano sim kaart functioneert nog niet terwijl mijn oude sim kaart op het nieuwe abonnement lijkt te zijn overgegaan. Moet ik hier nog zelf een handeling voor verrichten voordat de nano het doet, of moet ik gewoon nog even wachten? 
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
EU datalimiet onbeperkt
 
Bescherming tegen overmatig gebruik van data in het buitenland (europa), max. €59,95 voor verbruiken geloof ik.
 
 
Bas_v

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier word ik dus weer blij van. Gelukkig is er een oplossing gekomen. Ik heb altijd bij KPN gezeten, en afgelopen vrijdag ben ik overgestapt door in een vodafone winkel in Rotterdam een iPhone contract af te sluiten onder de vorige voorwaarden. Voelde me dus ook behoorlijk genomen door Vodafone nadat ik de abonnements wijzigingen zag enkele dagen later. Ben blij dat Vodafone dit ook heeft ingezien, want ik had al verschrikkelijk veel spijt dat ik bij KPN was weggegaan. Moet alleen nog tot 29 oktober wachten om mijn abonnement aan te laten passen, aangezien ik voor nummerbehoud heb gekozen. Maar misschien bel ik vandaag of morgen alvast om een memo te laten plaatsen, zodat ik wat meer zekerheid heb. Gelukkig zijn er nog mensen zoals Stevie die zich inzetten voor de consument, daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen. Bij deze is Stevie dus ook Vodafone werknemer van de maand wat mij betreft. 
Zenit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe snel na het bellen met de Klantenservice wordt bij iedereen de 10GB-Blox zichtbaar?
 
Vanochtend om 8.30 gesproken met Klantenservice en zij gingen de 10GB activeren, maar tot nu toe zie ik nog niets terug qua Blox of iPhone 2 abo.
 
Om het nog gezelliger te maken zit ik blijkbaar ook in een mislukte 26/09 bestelling batch (anders topic), heb dus nog geen iPhone 5. 😞
AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Zenit
Ik heb vanmiddag rond 13:45 gebeld, en het was bij mij sowieso om 17:00 zichtbaar. De medewerker aan de telefoon vertelde dat het sowieso met 2 dagen zichtbaar moet zijn in My Vodafone. 
 
Super hoe VF en de medewerkers het hebben opgelost! Ook een enorm behulpzame en vriendelijke medewerker aan de lijn (1201, optie 5). 
 
Icelander

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vanavond maar weer gebeld... Het blijkt niet goed te zijn gegaan Bin mijn geval. De medewerker die ik gisteren sprak, heeft gewoon de internetbundel van €10,00 aangezet.... Lekker dan...:@ ... Het lukte de jongen die ik vanavond sprak ook niet om het om te zetten, hij zou er mee bezig gaan en mij een sms sturen als het opgelost was, maar tot op heden nog niks gehoord..... 😞 booohoo...
 
help??
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Eerder deze week - 1201

''We hebben je abbonement succesvol omgezet naar het nieuwe 10GB abbonement, je betaalt dan 55 euro per maand, een jarig contract. '' werd mij verteld. Tijdje later was er nog steeds niks gewijzigd volgens My Vodafone.

Vanochtend - 1201

 
Er is niks gewijzigd eerder deze week, het abbonement moest eerst geannuleerd worden werd mij verteld, niet op ingegaan omdat ik niet wil annuleren!

1201

Net gebeld omdat ik ze niet geloofdde, ze vertelden met nu dat ik daarvoor niet bij hun moest zijn maar bij de afdeling online verkoop en ze gaven me n nummer.

0800 0200 056

Ik werd doorverwezen naar een ander nummer, ze konden hier niks mee.

0800 0200 043

Het wijzigen van het abbonement is mogelijk volgens de werknemer, ze gingen 't eerst annuleren en daarna opnieuw bestellen. Wat op het forum staat is incorrect. Heb snel moeten roepen dat ik geen annulering wil!! Ze kenden Stevie niet, ik heb meteen weer 1201 gebeld.

1201

Wijzigen was geen enkel probleem, dat kon wel alleen pas zodra de nieuwe abbonementsvorm was overgezet dus van Smart 42.50 naar iPhone Altijd. Bij het activeren van mijn nano simkaart kan ik aangeven dat ze de 10GB bundel moeten activeren.

-------------------

Wat een gedoe mensen. Kan iemand bevestigen dat ik inderdaad moet wachten totdat mijn nieuwe abbonementsvorm is omgezet van Smart 42.50 naar iPhone Altijd. En dat ze dan pas kunnen wijzigen naar iPhone extreem 10GB bundel?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
iPeter schreef:
Hi Stevie,

Ik zie nu het volgende staan:


iPhone-2 Altijd 55 euro

BloxEU datalimiet onbeperkt € 0,00
Internet Maximaal Pakket € 0,00 (geldig tot 4-4-2031)
Internet Maximaal Pakket € 9,99 (actief vanaf 4-4-2031)
Bundel informatie € 0,00
Alles-in-1 op Reis Dagbundel € 0,00 Zorgeloos SMS


Klopt dit?
Vraag me namelijk alleen nog even af wat dat "EU datalimiet onbeperkt" is... :S

Klopt helemaal, je hebt nu een van de nieuwe abonnementen (zie de 2 achter je abo-vorm) en de juiste BloX (0 euro tm 2031)

De EU datalimiet betekent dat bij €59,95 aan kosten in het buitenland voor dataverkeer, je internet automatisch geblokkeerd wordt. Die werkt echter niet goed samen met de Alles-in-1 BloX. De limiet rekent namelijk met 2 euro per mb terwijl je 2 euro voor 35 MB betaalt.
Daarom gaat de EU limiet automatisch uit als je een voordelige buitenland BloX aanzet (staat ook in de voorwaarden van de BloX)

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
MusicLife schreef:
*knip*

-------------------

Wat een gedoe mensen. Kan iemand bevestigen dat ik inderdaad moet wachten totdat mijn nieuwe abbonementsvorm is omgezet van Smart 42.50 naar iPhone Altijd. En dat ze dan pas kunnen wijzigen naar iPhone extreem 10GB bundel?

Dat loopt inderdaad niet lekker zeg...

Kort samengevat: de 10 GB bundel is alleen beschikbaar bij nieuwe actie-abonnementen (de Altijd/Extreem abonnementen van na 1 oktober). De 10 GB bundel kan dus worden aangesloten nadat je abonnement is omgezet.
Als je verlengt hebt gaat dat (als het goed is ;)) automatisch, zo niet dan kun je het even laten aanzetten door de klantenservice.
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Helemaal super Bas! Ik moet wel vermelden dat ik bij m'n verlenging weer heb gekozen voor een abbo van 42.50 per maand. Ik ben zeker bereid 55 euro per maand te betalen als ik die 10GB krijg.

Is dit ook geen probleem? Dus m'n verlenging ophogen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Je verlenging ophogen is geen probleem maar als je een "Altijd" of "Extreem" abonnement hebt is het niet nodig 😄

Als je maar 1 van die varianten hebt, dan kan daar de 10 GB bundel bij. Dus ook bij een Bel+SMS+Web/iPhone Altijd van €42,50 kun je 10 GB krijgen.
Heb je nou een Vaak of Regelmatig, dan moet die wel omgezet worden.
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Mooooooooi! Helemaal super, dan ben ik éindelijk tevreden gesteld 😄
Een virtueel bosje bloemen voor jou!
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hoi Stevie,

Alles is nu goed voor mij en mijn vrouw geregeld! Nogmaals heel erg bedankt. Zoals eerder werd gezegd, heb je waarschijnlijk veel moeten horen klagen, en toch ben je altijd zo vriendelijk en behulpzaam gebleven! Dat we toch van deze actie gebruik kunnen maken is waarschijnlijk grotendeels door je inzet om dit naar boven te brengen! Ik ben blij dat ik bij een provider zit die zo'n goede staf heeft! We kunnen veel klagen, maar als iets goed gaat of iemand goed is, dan moet het ook gezegd worden vind ik! Dus namens mijn vrouw en ik...heel erg bedankt Stevie en bedankt Vodafone!
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hoi Musiclife,
ik weet zo niet, ben geen Vodafone staff, maar volgens mij kun je je abo 4 maanden voor het eind verlengen! Dit zou als het goed is dus per direct kunnen en meteen met je nieuwe abo beginnen. Wat me wel onduidelijk is als je 4 maanden voor het eind van je huidige abo verlengt, is of je nieuwe abo nog steeds bijvoorbeeld 2 jaar lang is, of dat hij dan 2 jaar + 4 maanden duurt (dus eigenlijk de oude abo afmaken in je nieuwe abonnementsvoorwaarden) ! Weet iemand het antwoord?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic