sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nu opeens iPhone 5 met onbeperkt internet?!

*Mod edit door Bas*

Om de informatie uit dit topic voor iedereen overzichtelijk neer te zetten "kaap" ik de eerste post van dit forum-topic
Onze dank aan sander020 voor het openen van het topic! Zijn oorspronkelijke post staat direct onder deze informatie.

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle tips in dit topic. Mede daardoor is Stevie voor jullie aan de slag gegaan en is er een coulancemogelijkheid gekomen! Zo zie je maar, we luisteren echt naar jullie 🙂

Ondertussen is dit topic wel erg lang geworden. De informatie is heel nuttig, maar niet zo overzichtelijk meer en bovendien staat het topic eigenlijk in het verkeerde board. De 10 GB is tenslotte beschikbaar voor elk toestel, niet alleen de iPhone. Het is alleen maar een kwestie van het juiste abonnement nemen.

Daarom heb ik dit topic bij deze gesloten. Reageren is hier niet meer mogelijk.

Er is een nieuw topic in het abonnementen forum. Ik zou jullie willen verzoeken om eventuele tips, trics, vragen en opmerkingen daar te plaatsen. Thx!

====================================

Originele Post van sander020

Dit is wel heel zuur. Na jarenlang trouwe Vodafone klant te zijn en aanhoudend gebeld te zijn door jullie call center, heb ik vorige week de iPhone 5 besteld. Nog steeds niet in huis, maar ik heb geduld. Echter, nog geen paar dagen nadat iedereen in deze aanbieding is getrokken bieden jullie opeens alle abonnementen vanaf €55 aan inclusief onbeperkt internet. Tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden, ik heb het uitgerekend en het verschil is slechts een paar euro per maand.

Het antwoord van de klantenservice is heel makkelijk, pech gehad. Nu is mijn enige optie de hele order annuleren, maar dit kan niet omdat de telefoon al onderweg is (terwijl niemand kan inzien wanneer deze geleverd wordt), dan de telefoon terugsturen, dan een aantal dagen wachten op terugboeking van het toestel en dan het hele proces opnieuw uitvoeren, dus ook weer achteraan in de wachtrij van het toestel.

Wat er in de tussentijd gebeurd met het abonnement (krijg ik mijn oude abonnement weer terug, mijn plotseling vervallen beltegoed?), niemand weet het antwoord.

Is dit jullie beloning voor klanten die direct een commitment met jullie aangaan? Alleen al vanuit milieuoogpunt zou het belachelijk zijn als iedereen die eigenlijk liever onbeperkt internet heeft strakt zijn/haar order moet annuleren en alles opnieuw terug moet sturen.

Graag jullie reactie...
246 Reacties 246
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Het is eigenlijk niet duidleijk wie we moeten hebben? Afdeling sales, afdeling facturatie, optie 1,2,3,4 of 5 ?
mmm...ricos...het is zeker frustrerend...ik krijg zelf pijn aan mijn oor om zolang dat mobiel ertegenaan te houden, maar geduld is een schone zaak, ik ben al blij dat het toch mogelijk is om alsnog onze abo's aan te passen!
Over dat zogenaamde Internet Maximaal "2" pakket , is het ook bij jullie gezegd dat het wel om 10GB gaat en geen verdubbeling?
Graag informatie over jullie eigen ervaring.
Of weet Stevie misschien of er überhaupt een aparte bundle is aangemaakt om de boel makkelijker op te lossen?
 
Thanks
 
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Net contact gehad met de klantenservice. Een vriendelijke meneer wist mij te vertellen dat alles goed stond (zie mijn eerdere post), ondanks mijn twijfels. Dit zou te maken hebben met de ingangsdatum. Het was helaas niet mogelijk om hiervan een bevestiging te sturen. Ik had er een vaag gevoel over, maar ik denk ik wacht de eerste rekening wel af.
 
Tien minuten later werd ik teruggebeld door dezelfde meneer die - zoals hij zelf zei - op de vingers was getikt door... de community manager 😉 Het bleek toch niet goed gegaan te zijn. In mijn geval had ik een gratis verhoging naar 2Gb gekregen met behoud van het oude abonnement van voor 1 oktober. Omdat ik toch echt de 10Gb wilde hebben heeft men dit alsnog aangepast. Inmiddels staat er in My Vodafone bij tegoed en verbruik onder abonnement iPhone-2 Altijd 55 euro. Als je dus twijfels hebt check gewoon of die 2 zichtbaar is achter je abbo. Alleen dan staat het goed.
 
Dat ik hier zo vaak over heb moeten bellen is jammer. Maar wel heel tevreden over het feit dat ik direct door dezelfde persoon werd teruggebeld om te excuseren en ik denk opnieuw kudos voor Stevie, er vanuit gaande dat zij die community manager was 😉
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hoi Sander,
Bedoel je die "2" achter Iphone in de beschrijving? (=>  Iphone-2 Altijd 55 euro") ?? staat die 2 niet voor 2 jaar abonnement?
 
Ik snap het dus even niet. in mijn data verbruik en tegoeden overzicht, heb ik nog steeds een 1000MB tegoed aan data. en in de blox staat dat ik een internet maximaal pakket heb. Er staat nergens beschreven dat het om 10GB gaat.
Bij het bellen vanochtend, zei de mevrouw van de afdeling verkoop dat ik echt 10GB had met dit "internet maximaal" pakket.
Is dat dus wel of niet zo? dit is niet terug te vinden in mijn balkje voor min data tegoed. staat nog steeds op 1000MB.
heb geen zin om dit aan te vechten als ik straks een hoge rekening krijg voor te veel data verbruik omdat ik geen 10 maar toch 2GB heb!
martijnvw82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik denk dat die 2 ook staat voor een 2-jarig abonnement.
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
@arnaud Alleen Vodafone zou dat kunnen bevestigen, maar bij mij stond hij er tot vanochtend zeker niet (screenshot) en exact na de omzetting wel. Ik denk niet dat het staat voor twee jarig abbo dus...
AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vraagje:
Ik heb mijn abonnement op 6 augustus omgezet naar een Bel sms web vaak met 300 belminuten. Als ik mijn abonnement verhoog naar 425min en internet Vaak... Krijg ik dan ook 10GB internet?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi allemaal, ik begrijp dat er nog onduidelijkheid is over hoe je nu ziet of de juiste BloX aan staat en soms ook in welke gevallen je hem kunt krijgen.

Er zijn al mensen die de juiste conclusies trekken en die zal ik bij deze bevestigen!

Allereerst een linkje naar het officiele statement: Klik hier

Samengevat komt het hier op neer:


  • Wat houdt de actie in & voor wie is hij:
In de periode 1 oktober 2012 tot 6 januari 2013 geldt de actie ‘Extreem veel data 10 GB’ bij Vodafone. Dit aanbod geldt alleen bij alle Bel+Sms+Web abonnementen Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd. Als de limiet van 10 GB per maand overschreden wordt dan geldt een verlaagde snelheid van 32 kbp/s. Hiermee kan de je gewoon verder internetten maar bijvoorbeeld streaming is met deze snelheidverlaging niet mogelijk.

Dit wil dus zeggen:iedereen die een "Altijd"/"Extreem" actie-abonnementen aansluit (nieuw of bij verlengen) tussen 1-10-2012 en 6-1-2013 krijgt automatisch de 10 GB bundel. Zegt het voort, zegt het voort 😉


  • Ik heb kort voor 1 oktober een Altijd / Extreem abonnement genomen (of hiermee verlengd). Kan ik die bundel ook krijgen?

In sommige gevallen wel. Je hebt weliswaar getekend voor een contract met andere voorwaarden, maar we zijn de beroerdste niet 😉

Er zijn wel een paar spelregels:


  • Je hebt tussen 24-9 en 1-10 besteld: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je krijgt de kortingen die horen bij deze actie (deze kunnen anders zijn dan je huidige kortingen)

  • Je hebt besteld tussen 1-9 en 23-9: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je hebt geen korting meer. Eventuele kortingen die je had vervallen!

  • Je hebt besteld voor 1-9: sorry, je kunt je abonnement niet laten aanpassen naar een variant met 10GB

  • Hoe laat ik mijn abonnement wijzigen?
Dat kan via de Klantenservice. Bel hiervoor 1201 op je Vodafone toestel



  • Ik heb mijn abonnement laten wijzigen. Hoe zie ik of ik nu 10 GB heb?

Je abonnement heeft nu een 2 als toevoeging (bv Bel+SMS+Web-2 Altijd)
én
je ziet de volgende BloX aangesloten:
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot 3-4-2031
Internet Maximaal Pakket € 9,99 actief vanaf 3-4-2031


  • Mijn verbruiksmeter geeft nog iets anders aan dan 10 GB?
Klopt. Het duurt altijd even voor je tegoed wordt aangepast na een wijziging aan je abo. Het kan geruime tijd duren voor je een wijziging ziet, maar je hebt wel de 10 GB




Ik hoop dat dit een stuk duidelijkheid geeft!

clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Bas.

Dit is voor mij het geval:
Je hebt tussen 24-9 en 1-10 besteld: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je krijgt de kortingen die horen bij deze actie (deze kunnen anders zijn dan je huidige kortingen)

Alleen heb ik wel een friends & family actie verlengt, weet je hoe het hier dan mee zit met de actie? Aangezien de actie die ik had op dat moment 2 jaar lang 30% op mijn iPhone Altijd 47,50 abonnement is.

Groetjes
Jamie.
Muurtegel

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dat lijkt me allemaal erg duidelijk. Ik heb echter nog wel een vraag (kon het antwoord zo snel niet vinden, sorry als het toch ergens staat):
 
Hoe wordt dit aangepakt voor mensen die via de F&F pagina een iPhone 5 besteld hebben? Wordt het tarief aangepast naar de huidige F&F actie, of vervalt de aanbieding dan? Ik ben namelijk bang dat als ik het om ga zetten, dat de actie vervalt en ik uiteindelijk veel meer geld moet betalen.
 
Alvast bedankt!
KevinKrill

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Stevie,
 
Ik ben vrijdag 28-09 overgestapt van t-mobile naar vodafone incl iphone 5, mijn abonement gaat in op 29-10 ivm nummerbehoud.
Ik heb gebeld met de klatenservice maar ze kunnen mijn abonement niet aanpassen omdat ik het abonement heb afgesloten bij de phone house. 
Ze sturen me door naar de phone house maar de phone house kan voor mij niks betekenen en sturen mij door naar vodafone.
 
Kun jij me helpen zodat ik wel gebruik kan maken van deze 10gb actie?
 
Gr Kevin
benpoepen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het staat niet duidelijk in de coulancevoorwaarden, dus maar even hier vragen voordat ik een uur aan de lijn ga hangen:
 
ik heb nu een iPhone Altijd 90 minuten (42,50) abo. Volgens de coulancevoorwaarden zal ik ook 10GB kunnen krijgen, maar geld die actie niet alleen vanaf 200minuten? 55,- dus?
 
Wat gebeurt er dan in mijn geval?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
rdgut schreef:
Ik heb een vraag hierover..
Ik heb mijn abonnement verlengt met een F&F SimOnly Altijd. (22 september besteld)
Op dat moment nog 1GB, ondertussen heb ik nog steeds niks over die verlenging gehoord maar aangezien het nu opeens 10GB is zou ik het wel fijn vinden als er duidelijkheid kan komen of ik dan ook in aanmerking kom hiervoor.
Anders annuleer ik ook maar denk ik..
Je hoeft niet te annuleren, neem even contact op met de klantenservice dan kunnen zij het voor je omzetten.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ricos schreef:
Wat een gezeik weer. Bel ik 1201. 31 minuten gewacht totdat ik aan de lijn kwam, wist de dame in kwestie van niets. Dit is mijn 4e bericht hier, of de 5e, maar had niet verwacht dat ik PER bericht nog bozer kon worden. Ik denk dat ik mijn abo maar een maandje niet betaal 🙂 Ter compensatie van de klantenservice kosten. Probleem is dat ik sowieso nog een keer moet bellen met de hoop dat er dan wel iemand de telefoon op neemt die van deze aktie af weet.
Hey ricos, doe ik zo mijn best je blij te maken, maken ze je alleen maar bozer aan de telefoon 😞 Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ze MOETEN nu allemaal op de hoogte zijn, zo niet, verwijs dan direct door naar mij, de community manager van het forum. Ik zit bij ze in de buurt, ze weten wel wie ik ben.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
tychopaat schreef:
Ik heb de iphone maandag ontvangen en maandag middag hoorde ik van de nieuwe voorwaarden. Gelijk de klanten service gebeld en deze vertelden mij dat ik moest annuleren. Ik heb dat dus gedaan. Maar nu lees ik dat ze het abo nog wel om kunnen zetten. Kunnen ze de annuleren nog ongedaan maken en mij alsnog de 10gb erbij geven? Het toestel heb ik nog niet teruggestuurd omdat ik nog niet thuis geweest ben. Dit wilde ik eigenlijk vanmiddag regelen, maar het zou beter zijn als ze de annulering ongedaan maken en alsnog het 10gb pakket aanzetten
Kan helaas niets anders zeggen dan bel de klantenservice even!
Zij moeten dit regelen, ik kan helaas niets regelen hier.

Ik had nog wel zo gezegd hier NIET ANNULEREN :(.

Bel dus even met 1201, dan kunnen zij even naar je abbo kijken.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
arnaud schreef:
Het is eigenlijk niet duidleijk wie we moeten hebben? Afdeling sales, afdeling facturatie, optie 1,2,3,4 of 5 ?
mmm...ricos...het is zeker frustrerend...ik krijg zelf pijn aan mijn oor om zolang dat mobiel ertegenaan te houden, maar geduld is een schone zaak, ik ben al blij dat het toch mogelijk is om alsnog onze abo's aan te passen!
Over dat zogenaamde Internet Maximaal "2" pakket , is het ook bij jullie gezegd dat het wel om 10GB gaat en geen verdubbeling?
Graag informatie over jullie eigen ervaring.
Of weet Stevie misschien of er überhaupt een aparte bundle is aangemaakt om de boel makkelijker op te lossen?

Thanks

Hey, ik durf je niet te zeggen welke bundel ze in het systeem precies moeten aanklikken.
Ik weet dat jullie het internet maximaal pakket aangesloten moeten krijgen, en dan de gratis variant.
Dat is in ieder geval gecommuniceerd.
En dan krijg je in je abo naam een 2tje erbij.
tychopaat

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja ik had al contact met ze opgenomen zonder het hier na te vragen. Maar ik heb ondertussen contact gehad met de klantenservice en de annulering konden ze niet ongedaan maken. Maar degene aan de lijn kon mij wel vertellen dat hij het abo opnieuw kon verlengen en dat ik het toestel niet terug moest sturen. Ben benieuwd waar kan ik zien dat die 2 achter mijn abo staat? ik zoek me rot naar dat schermpje maar kan het niet vinden
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
martijnvw82 schreef:
ik denk dat die 2 ook staat voor een 2-jarig abonnement.
Nee nee, is een tweede vorm van het abonnement, staat niet voor 2 jaar.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
arnaud schreef:
Hoi Sander,
Bedoel je die "2" achter Iphone in de beschrijving? (=> Iphone-2 Altijd 55 euro") ?? staat die 2 niet voor 2 jaar abonnement?

Ik snap het dus even niet. in mijn data verbruik en tegoeden overzicht, heb ik nog steeds een 1000MB tegoed aan data. en in de blox staat dat ik een internet maximaal pakket heb. Er staat nergens beschreven dat het om 10GB gaat.
Bij het bellen vanochtend, zei de mevrouw van de afdeling verkoop dat ik echt 10GB had met dit "internet maximaal" pakket.
Is dat dus wel of niet zo? dit is niet terug te vinden in mijn balkje voor min data tegoed. staat nog steeds op 1000MB.
heb geen zin om dit aan te vechten als ik straks een hoge rekening krijg voor te veel data verbruik omdat ik geen 10 maar toch 2GB heb!

nee die 2 staat niet voor 2 jaar.
is een tweede variant van een abonnement.
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hey,

Ik had een mijn abbonement verlengd vorige week Vrijdag. Mijn huidige abbonement loopt echter pas af in December.
Wanneer gaat mijn 10GB bundel dan in?

Op My Vodafone staat nu: iPhone Smart 42.50 abbonement.

Wordt dit automatisch omgezet naar mijn nieuwe iPhone Extreem abbonement wanneer ik mijn iPhone 5 ontvang en mijn nano sim activeer?  Of moet ik echt afwachten tot mijn oude abbonement is afgelopen?
 
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
KevinKrill schreef:
 
"Hoi Stevie,
 
Ik ben vrijdag 28-09 overgestapt van t-mobile naar vodafone incl iphone 5, mijn abonement gaat in op 29-10 ivm nummerbehoud.
Ik heb gebeld met de klatenservice maar ze kunnen mijn abonement niet aanpassen omdat ik het abonement heb afgesloten bij de phone house.
Ze sturen me door naar de phone house maar de phone house kan voor mij niks betekenen en sturen mij door naar vodafone.
 
Kun jij me helpen zodat ik wel gebruik kan maken van deze 10gb actie?
 
Gr Kevin"
 
@Stevie, dit heb ik dus ook, alleen ik heb besteld bij de Phoneshop en het abonnement gaat op 24 oktober in.
Lijkt mij toch dat de klantenservice van Vodafone dit kan regelen en niet de webshop?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic