sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nu opeens iPhone 5 met onbeperkt internet?!

*Mod edit door Bas*

Om de informatie uit dit topic voor iedereen overzichtelijk neer te zetten "kaap" ik de eerste post van dit forum-topic
Onze dank aan sander020 voor het openen van het topic! Zijn oorspronkelijke post staat direct onder deze informatie.

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle tips in dit topic. Mede daardoor is Stevie voor jullie aan de slag gegaan en is er een coulancemogelijkheid gekomen! Zo zie je maar, we luisteren echt naar jullie 🙂

Ondertussen is dit topic wel erg lang geworden. De informatie is heel nuttig, maar niet zo overzichtelijk meer en bovendien staat het topic eigenlijk in het verkeerde board. De 10 GB is tenslotte beschikbaar voor elk toestel, niet alleen de iPhone. Het is alleen maar een kwestie van het juiste abonnement nemen.

Daarom heb ik dit topic bij deze gesloten. Reageren is hier niet meer mogelijk.

Er is een nieuw topic in het abonnementen forum. Ik zou jullie willen verzoeken om eventuele tips, trics, vragen en opmerkingen daar te plaatsen. Thx!

====================================

Originele Post van sander020

Dit is wel heel zuur. Na jarenlang trouwe Vodafone klant te zijn en aanhoudend gebeld te zijn door jullie call center, heb ik vorige week de iPhone 5 besteld. Nog steeds niet in huis, maar ik heb geduld. Echter, nog geen paar dagen nadat iedereen in deze aanbieding is getrokken bieden jullie opeens alle abonnementen vanaf €55 aan inclusief onbeperkt internet. Tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden, ik heb het uitgerekend en het verschil is slechts een paar euro per maand.

Het antwoord van de klantenservice is heel makkelijk, pech gehad. Nu is mijn enige optie de hele order annuleren, maar dit kan niet omdat de telefoon al onderweg is (terwijl niemand kan inzien wanneer deze geleverd wordt), dan de telefoon terugsturen, dan een aantal dagen wachten op terugboeking van het toestel en dan het hele proces opnieuw uitvoeren, dus ook weer achteraan in de wachtrij van het toestel.

Wat er in de tussentijd gebeurd met het abonnement (krijg ik mijn oude abonnement weer terug, mijn plotseling vervallen beltegoed?), niemand weet het antwoord.

Is dit jullie beloning voor klanten die direct een commitment met jullie aangaan? Alleen al vanuit milieuoogpunt zou het belachelijk zijn als iedereen die eigenlijk liever onbeperkt internet heeft strakt zijn/haar order moet annuleren en alles opnieuw terug moet sturen.

Graag jullie reactie...
246 Reacties 246
bbeen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vrijdag mijn abo verlengd, zat te twijfelen tussen 50 of 55 euro en koos uiteindelijk voor 50 euro... Hopelijk kan ik het nog omzetten....
JasperK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, maar gaat dit een oplossing voor ons of een oplossing voor vodafone worden? Dwz: gaat vodafone mensen die door list en bedrog het eerdere abonnement afgesloten hebben gewoon aanbieden wat iedereen nu kan krijgen en wat hun alsnog zat geld oplevert of gaat dit een gekunstelde constructie worden waardoor we alsnog duurder uit zijn dan mensen die nú hun contract afsluiten? Puur en alleen zodat wij niet wederom weken zonder het toestel moeten zitten omdat men bij vodafone zo nodig voor een administratieve handeling het mobieltje terug wil hebben. Nogmaals: dit slaat werkelijkwaar helemaal nergens op en wekt alleen maar irritatie op. Het doel wat vodafone hier mee wil bereiken is duidelijk: voorkomen dat mensen massaal overstappen op datgene wat we in eerste instantie al over geïnformeerd hadden moeten worden. Ik en met mij ongetwijfeld vele mensen zijn gewoon keihard voorgelogen in de vodafone winkel door werknemers van vodafone. Dat er nu aanbiedingen gedaan worden waarbij 10 euro per maand extra betaald moet worden is je reinste boeverij en maakt de hele situatie eigenlijk nog pijnlijker voor vodafone wat imagoschade betreft. Eerst ons op achterbakse wijze in deze situatie laten terecht komen en vervolgens er ook nog een graantje uit willen slaan? Stevie; bedankt voor alle moeite die je namens ons doet, maar ik kan me behoorlijk ergeren aan de huidige gang van zaken vanuit vodafone zelf.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update

Hi allemaal,

Hierbij, de langsverwachte, en het enigzins lang verschuldigde antwoord op de vraag:
"Kan ik mijn abonnement nog wijzigen naar een bundel met 10GB?"


"In de periode 1 oktober 2012 tot 6 januari 2013 geldt de actie ‘Extreem veel data 10 GB’ bij Vodafone. Dit aanbod geldt alleen bij alle Bel+Sms+Web abonnementen Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd. Als de limiet van 10 GB per maand overschreden wordt dan geldt een verlaagde snelheid van 32 kbp/s. Hiermee kan de klant gewoon verder internetten echter is onder andere mobile streaming met deze snelheidverlaging niet mogelijk. Sommige klanten die recentelijk zijn aangesloten, met name iPhone klanten maar ook overige smartphone klanten, geven aan graag alsnog gebruik te willen maken van de 10 GB actie."

Hier vallen jullie dus ook onder 😄 en daarom dus nu, le moment supreme......(tromgeroffel)....:S

STATEMENT COULANCEBELEID “EXTREEM VEEL DATA 10GB” ACTIE


Vodafone heeft klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en wil hieraan graag tegemoet komen. Hier gelden wel enkele regels voor:


Situatie 1:


  • 1. Klanten die een nieuw contract zijn aangegaan bij Vodafone in de periode van 24 september 2012 tot 1 oktober 2012 kunnen, kunnen indien zij dit zelf aangeven, alsnog gebruik maken van de
    10 GB actie. Zij dienen de Vodafone KlantenService te bellen via 1201. Consequentie is wel dat deze klanten automatisch ook de lopende voice promotie van oktober krijgen. Dit betreft 12 maanden 25% korting (24 mnd) of 8 maanden 25% korting (12 mnd)

Situatie 2:



  • 2. Klanten die in de periode 1 september 2012 t/m 23 september 2012 zijn aangesloten en gebruik willen maken van de 10 GB actie kunnen hiervoor ook contact opnemen met Vodafone KlantenService 1201. Voor deze klanten geldt een migratie als een reguliere migratie. Zoals gebruikelijk bij reguliere migraties zullen voor deze klanten kortingsacties na de migratie vervallen. Deze klanten kunnen na migratie dus wel gebruik maken van de 10 GB actie maar een eventuele lopende promotie komt te vervallen.

Enkele aandachtspunten:


  • Om de 10GB bundel aan te sluiten migreer je het bestaande abonnement. In beide gevallen geldt tevens dat het huidige maandelijkse abonnementsbedrag op zijn minst gelijk moet zijn aan het nieuwe maandelijkse abonnementsbedrag. Houd dus rekening met de Wettelijke BTW verhoging van 19% naar 21%.
  • Migratie van regulier (abonnement inclusief telefoon) naar Sim Only is niet mogelijk.

Deze coulanceregeling geldt per direct. "

Is dit duidelijk???
Mochten jullie naar aanleiding hiervan nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!!

Hope you're happy 🙂
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
JasperK schreef:
Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, maar gaat dit een oplossing voor ons of een oplossing voor vodafone worden? Dwz: gaat vodafone mensen die door list en bedrog het eerdere abonnement afgesloten hebben gewoon aanbieden wat iedereen nu kan krijgen en wat hun alsnog zat geld oplevert of gaat dit een gekunstelde constructie worden waardoor we alsnog duurder uit zijn dan mensen die nú hun contract afsluiten? Puur en alleen zodat wij niet wederom weken zonder het toestel moeten zitten omdat men bij vodafone zo nodig voor een administratieve handeling het mobieltje terug wil hebben. Nogmaals: dit slaat werkelijkwaar helemaal nergens op en wekt alleen maar irritatie op. Het doel wat vodafone hier mee wil bereiken is duidelijk: voorkomen dat mensen massaal overstappen op datgene wat we in eerste instantie al over geïnformeerd hadden moeten worden. Ik en met mij ongetwijfeld vele mensen zijn gewoon keihard voorgelogen in de vodafone winkel door werknemers van vodafone. Dat er nu aanbiedingen gedaan worden waarbij 10 euro per maand extra betaald moet worden is je reinste boeverij en maakt de hele situatie eigenlijk nog pijnlijker voor vodafone wat imagoschade betreft. Eerst ons op achterbakse wijze in deze situatie laten terecht komen en vervolgens er ook nog een graantje uit willen slaan? Stevie; bedankt voor alle moeite die je namens ons doet, maar ik kan me behoorlijk ergeren aan de huidige gang van zaken vanuit vodafone zelf.

En wat vind je van de oplossing??

sv01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de informatie!
 
Voor mij is situatie 1 van toepassing, met het verschil dat mijn iPhone is aangeschaft via de Friend & Family website van Vodafone. Hoe zit het hiermee?
justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je inzet Stevie 🙂 Tot hoe laat is de klantenservice op 1201 te bereiken?
Alvast bedankt!

Mvg,
Justremco
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
sv01 schreef:
Bedankt voor de informatie!

Voor mij is situatie 1 van toepassing, met het verschil dat mijn iPhone is aangeschaft via de Friend & Family website van Vodafone. Hoe zit het hiermee?
Graag gedaan sowieso. Bij F&F heb je ook andere kortingen en andere promoties dan bij reguliere abonnementen, maar op de website van F&F staat de altijd met 10GB er nu ook tussen, dus ik denk de gok waard om de klantenservice eens te bellen :). Maar ik durf niet zeker te zeggen of het kan, maar ik zou sowieso even bellen.
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik vind de oplossing perfect (thanks stevie) nu in de wacht bij 1201........ hoop dat de interne communicatie goed is verlopen....
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

justremco schreef:
Bedankt voor je inzet Stevie 🙂 Tot hoe laat is de klantenservice op 1201 te bereiken?
Alvast bedankt!

Mvg,
Justremco
Volgens mij 8 uur!
Nico_AMS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, goede service! Ik neem aan dat situatie 1 ook voor vorige week afgesloten verlengingen geldt. Is 1201 nu op de hoogte? Anders bel ik voor niks 🙂
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
sander020 schreef:
Hoop morgen op de kudos en als oplossing accepteren buttons te kunnen klikken Stevie 😉
En denk je dat dat dan nu ook kan nu de oplossing online staat? 😉
Renesism

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop dat situatie 1 ook geld voor de klanten die via F&F hebben besteld!
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Nico_AMS schreef:
Bedankt, goede service! Ik neem aan dat situatie 1 ook voor vorige week afgesloten verlengingen geldt. Is 1201 nu op de hoogte? Anders bel ik voor niks 🙂
Als ze hun mail lezen en onze infodatabase dan zeker wel 😉

DB92

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Stevie, 
 
Ik belde 1201 met de vraag of ze mijn bestelling wilden wijzigen. Maar dat kunnen ze niet zeggen ze en ik moest klantenservice bellen via  1200 optie 4 bellen en vervolgens verwijzen zij me weer naar 1201. Hoe zit dit?
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben deze thread een aantal dagen geleden begonnen en niet alleen bijzonder tevreden met deze oplossing, maar ook hoe Vodafone social media dus uiteindelijk heel serieus neemt.
 
Bij deze dan ook alle credits naar Stevie die zich volgens mij ontzettend heeft ingezet de afgelopen dagen. Je maakt de signature in je berichten absoluut waar 😉 Thanks!
 
Nu nog even de klantenservice bellen 😉
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
lekker,
bel net met de klantenservice vertellen ze me dat ik terug moet naar de winkel, toestel opsturen en dan alles opnieuw aanvragen..
Dit is toch geen regeling!!!
Vervolgens verbreekt hij per ongeluk de verbinding en wordt ik niet eens terug gebeld!
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
kortom nog steeds 0 service!!!!
Mikey000

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankkkkkkkkk Steve voor al je moeite 😉 in de wacht bij vodafone:p
Goudvis12

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Stevie,
 
Thanks voor de oplossing. Weliswaar heb ik nog wel een vraag... ik heb zojuist m'n abonnement aangepast naar Bel-SMS-Web Altijd 42,50. Nu begreep ik dat je hierbij automatisch de 10GB data kreeg, maar dit is helaas niet het geval. Kan ik hier nog wat aan doen of niet Stevie?

Abonnement is vandaag naar nieuwe voorwaarden overgegaan (zo'n 3 uur geleden). Wat nu?
Rudra

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
STEVIE BEDANKT! Wederom een goede service en dus oplossing! Briljant!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic