sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nu opeens iPhone 5 met onbeperkt internet?!

*Mod edit door Bas*

Om de informatie uit dit topic voor iedereen overzichtelijk neer te zetten "kaap" ik de eerste post van dit forum-topic
Onze dank aan sander020 voor het openen van het topic! Zijn oorspronkelijke post staat direct onder deze informatie.

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle tips in dit topic. Mede daardoor is Stevie voor jullie aan de slag gegaan en is er een coulancemogelijkheid gekomen! Zo zie je maar, we luisteren echt naar jullie 🙂

Ondertussen is dit topic wel erg lang geworden. De informatie is heel nuttig, maar niet zo overzichtelijk meer en bovendien staat het topic eigenlijk in het verkeerde board. De 10 GB is tenslotte beschikbaar voor elk toestel, niet alleen de iPhone. Het is alleen maar een kwestie van het juiste abonnement nemen.

Daarom heb ik dit topic bij deze gesloten. Reageren is hier niet meer mogelijk.

Er is een nieuw topic in het abonnementen forum. Ik zou jullie willen verzoeken om eventuele tips, trics, vragen en opmerkingen daar te plaatsen. Thx!

====================================

Originele Post van sander020

Dit is wel heel zuur. Na jarenlang trouwe Vodafone klant te zijn en aanhoudend gebeld te zijn door jullie call center, heb ik vorige week de iPhone 5 besteld. Nog steeds niet in huis, maar ik heb geduld. Echter, nog geen paar dagen nadat iedereen in deze aanbieding is getrokken bieden jullie opeens alle abonnementen vanaf €55 aan inclusief onbeperkt internet. Tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden, ik heb het uitgerekend en het verschil is slechts een paar euro per maand.

Het antwoord van de klantenservice is heel makkelijk, pech gehad. Nu is mijn enige optie de hele order annuleren, maar dit kan niet omdat de telefoon al onderweg is (terwijl niemand kan inzien wanneer deze geleverd wordt), dan de telefoon terugsturen, dan een aantal dagen wachten op terugboeking van het toestel en dan het hele proces opnieuw uitvoeren, dus ook weer achteraan in de wachtrij van het toestel.

Wat er in de tussentijd gebeurd met het abonnement (krijg ik mijn oude abonnement weer terug, mijn plotseling vervallen beltegoed?), niemand weet het antwoord.

Is dit jullie beloning voor klanten die direct een commitment met jullie aangaan? Alleen al vanuit milieuoogpunt zou het belachelijk zijn als iedereen die eigenlijk liever onbeperkt internet heeft strakt zijn/haar order moet annuleren en alles opnieuw terug moet sturen.

Graag jullie reactie...
246 Reacties 246
iPeter

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren kwam een Vodafone medewerker met een oplossing... Ik kon een 10GB bundel aanschaffen voor € 10,- extra per maand... Pardon?!...
 
Hoop echt dat Vodafone vandaag met een passend aanbod komt anders wordt de order toch ECHT geannuleerd.
mavericksys

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben ook benieuwd naar een reactie van VF, Ben ook al 20 Jaar klant. Donderdag gebeld door VF voor de iPhone.
Kijken wat ze gaan doen met het abo en de 10Gb data.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
klikos schreef:
Op de site staat:

Hoe kan ik mijn order annuleren?
Je kunt je Vodafone Thuis order tot 7 dagen na je bestelling annuleren. Neem hiervoor contact op met onzeVodafone Thuis Klantenservice.

morgen is het 7 dagen geleden dat ik mijn order geplaatst heb. Hoop dat Stevie snel met een antwoord komt, anders toch maar ff snel annuleren.

Dat gaat sowieso over Vodafone Thuis 😉
Ik ben eraan aan het trekken om informatie te krijgen 🙂
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
10 euro extra per maand! hello....dit is 240 euro voor een contract van 2 jaar! Niet in verhouding met de 55 euro prijsverschil tussen voor en na 1 oktober!
 
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Hmmz. Dat was de oplossing waar ik al bang voor was. Maar laten we even afwachten...
martijnvw82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 26 september 2012 heb ik mijn abo verlengd: 2 jarig abo iPhone 55 Altijd.
iPhone 5 ontvangen op vrijdag 28 september 2012.
 
Uiteraard voel ik me ook behoorlijk door Vodafone in de steek gelaten wanneer zou blijken dat deze 'extreem veel data'-aktie niet voor mij zou gelden.
 
Ik wacht het antwoord af. Als het niet bevalt dan zit er niets anders op dan te annuleren.
 
Vodafone heeft het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt door zo lang te wachten met het bekend maken van haar abonnementen rondom de lancering van de iPhone 5. Als ze deze aktie bekend hadden gemaakt voordat je de iPhone 5 kon bestellen dan was iedereen tevreden geweest. Maar om dit na een paar dagen alsnog andere voorwaarden aan te bieden is belachelijk en behoorlijk klant-onvriendelijk.
Muurtegel

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wat bedoelen jullie met zichttermijn?
 
Zichttermijn is een periode van 7 werkdagen waarin je een online gekocht product, terug kunt sturen zonder kosten.
 
Let goed op: heb je een toestel met abonnement zonder nummerbehoud gekocht en je wilt dit binnen de zichttermijn terugsturen? Stuur dan je volledige pakket terug binnen de genoemde 7 werkdagen na de door jouw gedane melding van ontbinding.
 
Kom je met nummerbehoud naar Vodafone? Dan heb je een minimale contractstermijn van 1 jaar. Stuur in dit geval alleen het toestel terug. De wettelijke zichttermijn is alleen van toepassing op het toestel.
 
 
 
Lijkt mij duidelijk, maar ik wacht het nog even af.
evdiermen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Ik heb samen met mijn vrouw verlengd dinsdag de 26e september en maandag hebben we onze iPhones ontvangen.
Ben dus ook behoorlijk pissed toen ik dit zaterdag las en heb maandag onmidddelijk met klantenservice gebeld.
Ik ben al 10+ jaren klant, waarvan de laatste jaren met 3 abonnementen (1 zakelijk, 1 prive en mijn vrouw).
Als dit niet netjes wordt opgelost ga ik alles annuleren en stap ik over naar KPN !!!
 
Bovenstaande 'oplossing' van € 10 p/m bijbetalen slaat natuurlijk nergens op.
Iedereen zou dan vorige week niet hebben verlengd en nog even hebben gewacht.
Ik geef Vodafone het voordeel van de twijfel en hoop dat ze met een goede oplossing komen, namelijk gewoon de datalimiet omzetten naar 10Gb voor alle mensen die vorige week hebben verlengd en natuurlijk 12 maanden korting tegen 25% i.pv. 50% over 8 maanden.
 
Ik wacht af...
 
 
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
contracten verlengen, aanpassen, blox aan of uitzetten...dit zijn dingen die ze dagelijks doen en volgens mij helemaal niet zo moeilijk zijn voor de ervaren medewerkers van de klantenservice. Dat het vanuit het systeem niet kan...dat geloof ik niet omdat ze ook op je verzoek bundles kunnen verlagen of verhogen.Het wordt dan meteen gecommuniceerd met de afdeling facturatie en je krijgt vanzelf je abo aangepast.
Het is naar mijn idee alleen een kwestie van willen. Als de management kan begrijpen dat er mensen zijn die zich gedupeerd voelen, en toestaan om van abo te switchen, dan gaat het vanzelf opgelost worden en dan wordt het helemaal niet zo ingewikkeld. dit kunnen ze met de afdeling facturatie regelen dat ze het contract aanpassen op de voorwaarden van 1 oktober lijkt me, dus 25% korting het eerste jaar, daarna volle prijs.  Maar nogmaals, het is meer een kwestie van willen dan een kwestie van technishe beperking.
 
timdj

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer kunnen we het nieuws verwachten? Hoop op een besluit voordat ik contract ga tekenen deze ochtend, mocht ik namelijk stappen moeten ondernemen voordat het contract er is.
Mikey000

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik Baal ook als een stekker dat ik vorige week het Iphone Vaak met 8 maanden korting heb afgesloten met
maar 1 gig data .Ik zie net ook met stomme verbazing en lede ogen aan dat er nu een 10 gig bundel is voor
maar omgerekend een paar tientjes meer over twee jaar genomen .
Vodafone gebeld en nu wordt me geadviseerd om het toestel te weigeren ! wat ik dus morgen binnen krijg 😉
Wat natuurlijk tot gevolg heeft dat ik maar moet afwachten tot dat Vodafone contact met me opneemt met de vraag
van de weigering aan de deur? ,en ik dan moet aangeven dat ik het nieuwe Abo wil met de 10 gig bundel!
Wat weer tot gevolg heeft dat ik drie tot 4 weken moet wachten op waarschijnlijk een ander toestel pff,vanwege
de leverings problemen van Apple zelf .
Wie weet raad ? Aangezien ik nu ook op 7 dagen zit ivm bedenkings termijn?
 
Mike
iPeter

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gewoon even wachten op de reactie van Vodafone... Hopelijk komen ze met een passende oplossing. Vandaag nog!...
timdj

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Toch maar getekend. Ga er vanuit dat de oplossing die er komt ook voor mij gaat gelden. 
1 Ding wat niet klopte aan het contract is dat er wel een volprijs en promotieprijs vermeld wordt, maar nergens in het contract staat hoe lang de promotie is. Gelukkig heb ik bevestiging in email. 
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
het is toch niet normaal dat mensen bij de klantenservice met een heel ander advies komen!! Hier wordt er gezegd om te wachten en zeker niet annuleren anders wordt het echt een probleem. werd ons sterk afgeraden.
Nu zegt iemand anders van de klantenservice dat men wel moet weigeren en terugsturen!
is er geen interne communicatie bij de klantenservice want het is toch niet te doen met al die berichten die tegen elkaar spreken.
 
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
heb trouwens gisteren mijn Iphone ontvangen...wel in ontvangst genomen. Mooi ding en super snel echt...dit is toch anders dan mijn blackberry. Nu nog even wachten op een passend antwoord van Vodafone...hoop dat ze tijdelijk het nog mogelijk maken om over te stappen op het nieuwe abonnement!
kevink

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inderdaad, ik kreeg na uiteraard twintig minuten in de wacht staan ook het advies om toch te annuleren. Als we over de termijn heen gaan omdat hier dat advies gegeven wordt te wachten dan is dat, in mijn optiek, wel tegen te werpen aan vodafone om alsnog te kunnen annuleren, immers was het hun advies hier niet te annuleren.
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
toen ik daarover belde...2 dagen geleden, zei die mevrouw dat het beter was om niet te annuleren. ze spreken elkaar een beetje tegen!!
klikos

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
is er eigenlijk maar 1 abonnement (2 jarig) waarbij je die 10GB krijgt?
Ik wil een 1 jarig abonnement met een ander aantal belminuten..
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update:

Hi allemaal,

Ik verwacht ieder moment een update...dus nog even geduld! Ik zit net zo in spanning als jullie :).
Maar vooralsnog blijf ik adviseren, niet annuleren! Hou je iPhone nog even bij je als je hem hebt ontvangen, en als je hem nog niet hebt, wacht tot je huidige order verder word verwerkt. Ga niet proactief iets ondernemen, ik kom vandaag met een update over de hele abonnementswijzigings actie etc.
justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We wachten allemaal met smart op je volgende berichtje Stevie, iig alvast bedankt voor je inzet!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic