sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nu opeens iPhone 5 met onbeperkt internet?!

*Mod edit door Bas*

Om de informatie uit dit topic voor iedereen overzichtelijk neer te zetten "kaap" ik de eerste post van dit forum-topic
Onze dank aan sander020 voor het openen van het topic! Zijn oorspronkelijke post staat direct onder deze informatie.

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle tips in dit topic. Mede daardoor is Stevie voor jullie aan de slag gegaan en is er een coulancemogelijkheid gekomen! Zo zie je maar, we luisteren echt naar jullie 🙂

Ondertussen is dit topic wel erg lang geworden. De informatie is heel nuttig, maar niet zo overzichtelijk meer en bovendien staat het topic eigenlijk in het verkeerde board. De 10 GB is tenslotte beschikbaar voor elk toestel, niet alleen de iPhone. Het is alleen maar een kwestie van het juiste abonnement nemen.

Daarom heb ik dit topic bij deze gesloten. Reageren is hier niet meer mogelijk.

Er is een nieuw topic in het abonnementen forum. Ik zou jullie willen verzoeken om eventuele tips, trics, vragen en opmerkingen daar te plaatsen. Thx!

====================================

Originele Post van sander020

Dit is wel heel zuur. Na jarenlang trouwe Vodafone klant te zijn en aanhoudend gebeld te zijn door jullie call center, heb ik vorige week de iPhone 5 besteld. Nog steeds niet in huis, maar ik heb geduld. Echter, nog geen paar dagen nadat iedereen in deze aanbieding is getrokken bieden jullie opeens alle abonnementen vanaf €55 aan inclusief onbeperkt internet. Tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden, ik heb het uitgerekend en het verschil is slechts een paar euro per maand.

Het antwoord van de klantenservice is heel makkelijk, pech gehad. Nu is mijn enige optie de hele order annuleren, maar dit kan niet omdat de telefoon al onderweg is (terwijl niemand kan inzien wanneer deze geleverd wordt), dan de telefoon terugsturen, dan een aantal dagen wachten op terugboeking van het toestel en dan het hele proces opnieuw uitvoeren, dus ook weer achteraan in de wachtrij van het toestel.

Wat er in de tussentijd gebeurd met het abonnement (krijg ik mijn oude abonnement weer terug, mijn plotseling vervallen beltegoed?), niemand weet het antwoord.

Is dit jullie beloning voor klanten die direct een commitment met jullie aangaan? Alleen al vanuit milieuoogpunt zou het belachelijk zijn als iedereen die eigenlijk liever onbeperkt internet heeft strakt zijn/haar order moet annuleren en alles opnieuw terug moet sturen.

Graag jullie reactie...
246 Reacties 246
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hoi stevie,
 
Ik zag dat je je bericht hebt aangepast waarop ik had gereageerd. Die was toen precies hetzelfde als die van je collega en daarom vertelde ik dat het geen update was aangezien het 1 op 1 een copy paste was van je collega. Maar mooi dat jullie in overleg zijn en ook mooi dat je daarover communiceert.
 Dat je nogmaals aangeeft om niet te annuleren...het lijkt me dan ook goed want volgens mij komen de klanten in de problemen als ze zoiets doen. Er moet toch iets zijn om het makkelijker te maken, zowel voor de klant als voor jullie want het wordt straks een hele administratieve gedoe als mensen dit gaan doen!
 
 
Wat betreft andere mensen die zeggen dat 10GB overdreven is! Jullie kunnen niet voor anderen bepalen wat hun verbruik is!
10GB is waarschijnlijk te veel, ik ben er mee eens voor mijn geval maar 1GB is dan weer aan de lage kant denk ik! gedeeld door 30 dagen, is dit +- 33MB per dag! Als je maar weet dat 15 minuten op youtube zoiets ongeveer verbruikt, en facetime via 3G waarschijnlijk ongeveer hetzelfde of meer, is 1GB dan aan de lage kant!
Ik weet dat er mensen zijn die alleen maar bellen en sms-en (dan beter een Nokia 3310 nemen in plaats van een dure Iphone), maar deze tijd is al lang voorbij en het internet data verbruik wordt steeds groter gezien de nieuwe mogelijkheden.
ik weet nog niet wat ik zou doen, wel of niet voor dat nieuwe aanbod gaan als het mogelijk wordt gemaakt maar het lijkt me meer dan logisch dat er mensen zijn die het wel zien zitten en die het niet netjes hebben gevonden hoe het allemaal is gegaan. De timing tussen de "Iphone 5" lancering en dat nieuwe aanbod was echt slecht te noemen!.
Bas_v

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Afgelopen vrijdag een vodafone contract ondertekend in een vodafone store in Rotterdam, en dan lees ik nu dit. Ik word hier wel een beetje naar van eerlijk gezegd. De abonnementen zijn ook nauwelijks duurder, aangezien het over 2 jaar genomen 47 euro duurder is dan het abonnement wat ik afgelopen vrijdag heb afgesloten. Sinds vandaag kan ik op de vodafone site bij nummerbehoud zien dat KPN mijn nummer eind oktober zal overdragen aan Vodafone. Hopelijk komt hier dus nog een oplossing voor, maar aangezien ik het contract afgelopen vrijdag al in de winkel heb ondertekend heb ik daar een hard hoofd in. Ik weet alleen wel zeker dat mocht hier geen oplossing voor komen, dat dit de eerste en de laatste keer was dat ik klant ben bij Vodafone. Maargoed ik zal niet op de zaken vooruit lopen, en eerst de berichten hier afwachten.
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het onbeperkt internet ook mogelijk met een sim-only abonnement?
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik wil ook graag de 10GB bundel. Maar stel ze komen m'n iPhone afleveren deze week.. ja, dan moet ik tekenen toch?
Dan zit ik  waarschijnlijk ook meteen aan mijn nieuwe abbonement vast, terwijl ik nu achteraf liever de 10GB bundel had gehad. Nietwaar?
JasperK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vanochtend bij een vodafone winkel langs geweest. Dezelfde waar ze me vlak voor de release van de Iphone nog tot in detail hebben uitgelegd welke abonnementen er mogelijk waren. De conclusie uit dit gesprek was dat het enige wat nog kon veranderen was de kortingsregeling (percentage/duur). Uiteraard direct de Iphone besteld toen ik op de site zag dat de abonnementen inderdaad exact overeen kwamen met wat mij door de vodafone werknemer was verteld. Dit via internet omdat mij in de winkel al was verteld dat zij een dusdanig lange reserveringslijst hadden dat het nog weken kon duren voordat ik hem via hun daadwerkelijk zou krijgen. Gisteren kwam het mobieltje binnen en kwam ik er via de site achter dat vodafone doodleuk verzwegen heeft dat dit nieuwe abonnement er aan kwam. Ik ben keihard voorgelogen in de winkel en heb daar dan ook mijn onvrede geuit. De reactie was dat ook zij hier niets van wisten. Ik verbaas me over de onnozelheid van de werknemer in kwestie. Als mij door een vodafone medewerker is uitgelegd dat er géén andere abonnementen zouden komen dan degene die we besproken hadden en er een paar dagen later alsnog een in mijn ogen veel gunstigere beschikbaar wordt dan kun je wel met allemaal bedrijfstermen en regeltjes komen, maar dit doet niets af aan de daadwerkelijke situatie.
 
In de winkel wouden ze mijn abonnement wel omzetten. Dit was nagenoeg gebeurd tot ik vertelde dat hij via internet besteld was. Opeens kon meneer niets meer voor me betekenen, vertelde meneer me dat hij geen zin had in deze discussie en ben ik doorverwezen naar de klantenservice. Ik heb doorgevraagd en hieruit bleek dat via de weg van de klantenservice ik hoe dan ook m'n mobieltje zou moeten terugsturen. Dit slaat werkelijkwaar helemaal nergens op. Het wijzigen van een abonnement is een pure administratieve handeling. In de winkel kunnen ze het binnen enkele minuten fixen en er is absoluut geen enkele reden waarom de klantenservice dit niet ook zou kunnen. Nogmaals: een pure administratieve handeling. Waarom moeilijk doen en EISEN dat het mobieltje teruggestuurd moet worden??
 
In mijn ogen heeft vodafone z'n trouwe klanten dit gunstigere abonnement bewust en op achterbakse wijze verzwegen, medewerkers bewust hier niet over geïnformeerd waardoor we indirect voorgelogen werden in de winkels en nu willen ze ook nog op pietlullige wijze mensen weerhouden van het gebruik maken van dit nieuwe abonnement door ons te verplichten het mobieltje terug te sturen? Waarna we waarschijnlijk het nieuwe exemplaar een dikke maand later pas zullen ontvangen? Dit is niet de service die ik van vodafone gewend ben. Misselijkmakend hoe moeilijk vodafone doet tegenover mensen die al járen klant zijn en gewoon keihard zijn voorgelogen door hun medewerkers. Je zou verwachten dat vodafone er alles aan zou doen om deze imagoschade te herstellen door ons de simpele mogelijkheid te bieden om alsnog over te gaan op het nieuwe abonnement. Ongelooflijk dat wij ons kwaad moeten maken om datgeen te realiseren wat zij uit zichzelf hadden moeten aanbieden aan de gedupeerden.
DB92

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wacht gewoon tot morgenvroeg. Dan krijgen we antwoorden op deze forum. Dan weten we of we 'm terug moeten sturen of dat het makkelijk met 1 telefoontje geregeld kan worden.
timdj

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook zit hier nu over te dubben. Ben erg benieuwd wat er uitkomt want mijn iPhone wordt morgenochtend al tussen 8-13:00 geleverd. 27e besteld met F&F korting. Hoop toch wel op de mogelijkheid om over te stappen zonder veel moeite. Die paar euro extra betaal ik graag.
 
Rudra

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik ben dus gewoon netjes gebeld gisterochtend om 11.00.. Misschien omdat ik een "zakelijke" klant ben al 14 jaar.. Maar anders weet ik het ook niet... Wel slecht, hopen dat het goed komt dmv een belletje ofzo..
sv01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben erg benieuwd wat voor oplossing er komt. Ook ik ontvang mijn iPhone morgen, en zou het heel erg jammer vinden om 'm onuitgepakt weer terug te moeten sturen. Maar heb vertrouwen in een passende oplossing. 😄
ssk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik was heel blij dat de Iphone 5 uiteindelijk toch bij Vodafone te bestellen was, als grote provider waren ze een van de laatste die het bekend maakte. Opmerkelijk want in Engeland was het al langer bekend.
Op 27 september heb ik telefonisch via de klantenservice mijn contract verlengd, met een Altijd 55,- met 1 GB data afgesloten.
Het is erg jammer dat Vodafone het contract wijzgt met een grotere Databundel van 1GB naar 10GB.
Dit is pas gedaan nadat de grootste golf vaste klanten hun contract verlengd heeft.
Het lijkt mij niet meer dan heel klantvriendelijk, om de loyaliteit te belonen en de verlengingen met een Iphone 5 te compenseren met de 10 GB bundel.
Is dit echt niet aan te passen? Het lijkt me makkelijker, dan alles terugkrijgen en weer opsturen.
Ik wacht morgen even af.
 
ssk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Contract met 8 maanden 50% korting bij Altijd 55, kost totaal bij 2 jr contract 1100,- euro en het contract met 12 maanden 25 % korting, 1155,-.
Het scheelt dus maar 55 euro voor 2 jaar, maar wel veel data.
klikos

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op de site staat: 
 
Hoe kan ik mijn order annuleren?
Je kunt je Vodafone Thuis order tot 7 dagen na je bestelling annuleren. Neem hiervoor contact op met onzeVodafone Thuis Klantenservice.
 
morgen is het 7 dagen geleden dat ik mijn order geplaatst heb. Hoop dat Stevie snel met een antwoord komt, anders toch maar ff snel annuleren.
Benn076

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoop dat er morgen een mooie reactie komt van vodafone. Anders annuleren we  donderdag toch maar..  
Jaspertje1980

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat een te gekke actie!! Alleen ik kan pas verlengen op 31 januari, dan zou ik dus net naast de boot vissen? Ik heb een iPhone5 besteld via jullie en ben al 15 jaar klant bij jullie. Is er geen enkele manier waarop ik toch gebruik kan maken van deze 10Gb bundel icm een Sim Only? 
 
alvast bedankt,
 
Met vriendelijke groet,

Bram
Icelander

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals eerder gevraagd, ben ik ook erg benieuwd of deze aanbieding ook geld op een sim only. Heb er net een afgesloten, nu las ik op iPhoneclub dit nieuwtje... Wil er ook graag gebruik baan maken... Mits mogelijk...
justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@klikos

Het betreft (volgens mij) 7 werkdagen, dus zaterdag en zondag niet meegerekend 😉
klikos

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
justremco schreef:
@klikos
Het betreft (volgens mij) 7 werkdagen, dus zaterdag en zondag niet meegerekend 😉

Ow, daar kun je wel eens gelijk in hebben.. 🙂 Thnx!
Goosie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De 7 zichtdagen gaan pas in als het toestel is ontvangen!
 
Die van mij gaat terug, ben niet verknocht aan Apple maar het viel gelijk met het verlengen van het abo.
Zodra hij terug is bestel ik een nieuw, maar dan een Samsung S3 die zijn op voorraad!
 
Dat het zolang duurt eerdat Vodafone met een besluit komt heeft te maken dat ze aan het rekenen
zijn hoe ze een oplossing kunnen bieden die voor Vodafone kosten neutraal is.
 
De oproep om niet terug te sturen is er enkel maar omdat ze dan een logostiek probleem hebben!
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
ik mag hopen dat ze ons niet laten wachten voor dat antwoord om de 7 dagen termijn voorbij te laten gaan en het onmogelijk maken voor de klanten om actie te nemen!  Dit zou nog meer ophef brengen! En daar zouden de moderators van deze forum ook een deel van verantwoordelijkheid hebben omdat ze degene zijn die ons vertellen niet terug te sturen.
 
Eerlijk gezegd, snap ik Vodafone ook niet helemaal. Gezien het aantal klanten die ze hebben, en gezien het aantal mensen die het door hebben dat er een aanpassing is geweest op de data bundles, is het maar een handje vol klanten die graag hun abo willen aanpassen op de per 1 oktober geldende voorwaarden.
Als Vodafone goed voor zijn klanten wilt zijn, moeten ze begrijpen dat deze situatie niet erg netjes is geweest allemaal en dat ze een uitzondering zouden moeten maken op de aanpassing van de contracten voor de mensen die het graag willen. Het zal sowieso niet iedereen interesseren dus de financiele schade is voor vodafone te verwaarlozen. Schade zal groter zijn als de klanten niet meer verlengen omdat het vertrouwen beschadigd is.
 
Muurtegel

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik ben ook benieuwd naar een reactie
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic