sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nu opeens iPhone 5 met onbeperkt internet?!

*Mod edit door Bas*

Om de informatie uit dit topic voor iedereen overzichtelijk neer te zetten "kaap" ik de eerste post van dit forum-topic
Onze dank aan sander020 voor het openen van het topic! Zijn oorspronkelijke post staat direct onder deze informatie.

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle tips in dit topic. Mede daardoor is Stevie voor jullie aan de slag gegaan en is er een coulancemogelijkheid gekomen! Zo zie je maar, we luisteren echt naar jullie 🙂

Ondertussen is dit topic wel erg lang geworden. De informatie is heel nuttig, maar niet zo overzichtelijk meer en bovendien staat het topic eigenlijk in het verkeerde board. De 10 GB is tenslotte beschikbaar voor elk toestel, niet alleen de iPhone. Het is alleen maar een kwestie van het juiste abonnement nemen.

Daarom heb ik dit topic bij deze gesloten. Reageren is hier niet meer mogelijk.

Er is een nieuw topic in het abonnementen forum. Ik zou jullie willen verzoeken om eventuele tips, trics, vragen en opmerkingen daar te plaatsen. Thx!

====================================

Originele Post van sander020

Dit is wel heel zuur. Na jarenlang trouwe Vodafone klant te zijn en aanhoudend gebeld te zijn door jullie call center, heb ik vorige week de iPhone 5 besteld. Nog steeds niet in huis, maar ik heb geduld. Echter, nog geen paar dagen nadat iedereen in deze aanbieding is getrokken bieden jullie opeens alle abonnementen vanaf €55 aan inclusief onbeperkt internet. Tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden, ik heb het uitgerekend en het verschil is slechts een paar euro per maand.

Het antwoord van de klantenservice is heel makkelijk, pech gehad. Nu is mijn enige optie de hele order annuleren, maar dit kan niet omdat de telefoon al onderweg is (terwijl niemand kan inzien wanneer deze geleverd wordt), dan de telefoon terugsturen, dan een aantal dagen wachten op terugboeking van het toestel en dan het hele proces opnieuw uitvoeren, dus ook weer achteraan in de wachtrij van het toestel.

Wat er in de tussentijd gebeurd met het abonnement (krijg ik mijn oude abonnement weer terug, mijn plotseling vervallen beltegoed?), niemand weet het antwoord.

Is dit jullie beloning voor klanten die direct een commitment met jullie aangaan? Alleen al vanuit milieuoogpunt zou het belachelijk zijn als iedereen die eigenlijk liever onbeperkt internet heeft strakt zijn/haar order moet annuleren en alles opnieuw terug moet sturen.

Graag jullie reactie...
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
sander020 schreef:
Hoop morgen op de kudos en als oplossing accepteren buttons te kunnen klikken Stevie 😉
En denk je dat dat dan nu ook kan nu de oplossing online staat? 😉

Bekijk in context

246 Reacties 246
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
(wat betreft het onbeperkte internet kan ik op de VF site nog steeds niets vinden)
 
Hier wil ik ook wel even wat meer van weten. Ook vorige week abo verlengd en toestel wordt vandaag geleverd. Geldt de 7 dagen zichttermijn vanaf de verlening of vanaf de ontvangst van het toestel??? Verder las ik op tweakers iets van dat bestaande klanten van het iphone altijd abonnement niets hoeven te doen voor onbeperkt internet... graag info hierover!
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Het wordt ook maar op één plek genoemd op http://www.vodafone.nl/iphone/nieuwe_iphone_kopen/, namelijk onder data staat er nu 1 GB en tijdelijk onbeperkt internet. Verder zijn er verschillende resellers zoals Typhone en de Media Markt die het onbeperkte internet vermelden.
 @Vodafone: kunnen jullie hier op reageren, met name of dit ook geldt voor abonnementen die afgelopen week zijn afgesloten? Anders moet ik idd door het hele circus heen van alles annuleren en opnieuw aanvragen, veel tijd verpild aan beide kanten
justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben hier erg benieuwd naar. Mocht het zo zijn dat het alleen vanaf vandaag geldt, dan denk ik er serieus aan om mijn abonnement nog binnen de 7 dagen te annuleren en dan een nieuwe af te sluiten onder de voorwaarden die vanaf vandaag geldig zijn. Mocht dit eerder bekend gemaakt zijn, dan had ik wel een week gewacht met verlengen omdat ik niet super veel haast heb bij een nieuwe telefoon maar indien mogelijk wel graag gebruik wil maken van het onbeperkt internet. 
 
Ik hoop op een reactie, daar er via twitter niet gereageerd wordt!
 
Alvast bedankt!
 
Mvg,
Justremco
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Abonnementen zijn sowieso verandert. Voor 1 oktober had je 50% korting voor 8 maanden, nu 25% korting voor 12 maanden. Jullie zijn dus goedkoper uit. Dat is de afweging die je moet maken..
justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die korting kan me niet eens zoveel schelen, heb liever onbeperkt internet 😉
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Het rekensommetje is heel simpel. Bijvoorbeeld iPhone Altijd €55 was met de vorige aanbieding €1100 over twee jaar, met de nieuwe aanbieding betaal je €1155. Een verwaarloosbaar verschil, zeker als je bedenkt dat alleen om je bundel te verdubbelen naar 2Gb al €10 per maand extra wordt gerekend (dus €240 in totaal). En dat is dan nog steeds niet onbeperkt.
 
Samenvattend echt heel triest dat je als bedrijf drie dagen lang heel veel klanten binnentrekt onder veel mindere voorwaarden en dan opeens met een veel beter aanbod komt. Je zou kunnen zeggen dat dat de prijs is om een toestel als eerste in huis te hebben, maar ook dat is niet het geval want bijna iedereen want nog op levering.
 
Vodafone... komt er nog een reactie van jullie kant?
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
(qua saldo maakt het niet uit, ik heb 1 jaar altijd voor 47.50 met de eerste 4 maanden 50% korting, dat zal nu de eerste 8 maanden 25% korting worden)
 
Zojuist het toestel ontvangen en gelijk maar de klantenservice gebeld. 
 
Deze konden niets betekenen, het kwam er gewoon op neer dat ik naast de pot gepist had (het kwam er nog net niet zo uit)
 
De enige manier van ontbinding is het toestel retour sturen en wachten tot het administratief verwerkt is (wat wel een maand kan duren) en daarna een nieuwe bestelling plaatsen volgens de nieuwe voorwaarden! 
 
Vodafone is er niet een eenvoudigere manier om dit op te lossen???
 
Alvast bedankt
Tiems

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelf mijn order maar geannuleerd. Hij zou morgen geleverd worden, maar ik heb een nieuwe bestelling gedaan voor een nieuw abonnement. Dit maal zonder nummerbehoud--zo erg was ik er toch niet aan gehecht.
 
Overigens staat in de voorwaarden, onderaan de pagina, het volgende:
Bel-Sms-Web/iPhone Altijd en Extreem abonnementen hebben zeer grote databundels. Na 10 GB per maand wordt de snelheid verlaagd naar 32 kbp/s. Met deze verlaging kun je gewoon blijven internetten. Online streaming, zoals bijvoorbeeld YouTube-filmpjes kijken, is niet meer mogelijk.
 

Dus het staat wel degelijk ook ergens anders ja. Beetje flauw dat ik mijn bestaande order niet aan kon passen, en dat deze wijziging er doorheen gevoerd wordt nét nadat de iPhone bij een groot aantal trouwe klanten al geleverd zal zijn. 
iredydo

Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
weet iemand het verschil tussen
Internet Maximaal Pakket
Voor 10 euro per maand verdubbel je de databundel binnen Nederland, daarna 2,50 euro per 250 MB.
€ 9,99 per maanden
BloX Dubbel Internet
Voor 15 euro per maand verdubbel je de databundel binnen Nederland.
€ 15,00 per maand.
ga van 1400mb na 1 gb in de winkels geweest en ja pech hebben geen 10 gb ook me bel tegoed weg
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Het verschill tussen internet maximaal en dubbel internet is  dat je de eerste elke maand uit kunt zetten en de tweede aan blijft staan gedurende de hele contractsperiode... vandaar het prijsverschil
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
@Tiems: dat is toch te belachelijk voor woorden? Netto zit jij nu dus minimaal een maand met een dubbel abonnement, ben je je nummer kwijt en kun je alsnog achteraan sluiten in de wachtrij op de iPhone omdat Vodafone te beroerd is om even een vinkje achter onbeperkte databundel te zetten.
 
Dit komt natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht vallen, het is een bewuste keuze geweest om first-movers een slechtere deal te leveren dan mensen die drie dagen langer wachten.
 
De les die ik hieruit geleerd heb is dus nooit meer mee te gaan in zaken als een voorinschrijving en het retentieteam dat me wel drie keer in dezelfde week gebeld heeft altijd te negeren, want dit is blijkbaar alleen bedoeld om in drie dagen tijd zoveel mogelijk klanten een abonnment met veel slechtere voorwaarden aan te smeren.
 @Vodafone: is een reactie echt teveel gevraagd?
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Vodafone: is een reactie echt teveel gevraagd?
 
In andere topics wordt 'gewoon' geantwoord, maar ik denk dat ze hier ook geen zinnig antwoord op hebben...
 
een vinkje achter onbeperkte databundel is het enige dat gevraagd wordt.
Nico_AMS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt me ook voor Vodafone onzinnig om mijn eind vorige week afgesloten abonnement te cancellen en weer opnieuw aan te sluiten, terwijl het abonnement verder hetzelfde is gebleven.
@Vodafone: graag een reactie. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om ook de net afgesloten abonnementen van deze optie te voorzien? Niet erg klantvriendelijk om de klant haast te dwingen een ingewikkelde procedure in te gaan.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hey iedereen,

Even een update wat betreft onze aanbieding met extreem veel internet.

Bel-Sms-Web/iPhone Altijd en Extreem abonnementen hebben extreem veel internet. Na 10 GB per maand wordt de snelheid verlaagd naar 32 kbp/s. Met deze verlaging kun je gewoon blijven internetten. Online streaming, zoals bijvoorbeeld YouTube-filmpjes kijken is niet meer mogelijk.

Extreem veel internet loopt gedurende contractstermijn. Men komt hiervoor alleen in aanmerking indien het abonnement is aangevraagd in de periode 1 oktober 2012 tot 6 januari 2013.

Als je al een bestelling hebt geplaatst en je wilt toch gebruik maken van de aanbieding met 10Gb internet, zul je je bestelling moeten annuleren. Je zult hierna rekening moeten houden met een langere levertijd van de iPhone 5.

Dit geldt zowel voor onze nieuwe klanten als onze klanten die een verlenging aangaan.

Update: Ga niet je order annuleren en opnieuw een order plaatsen met het nieuwe abonnement.
Op dit moment moet ik jullie vragen nog even geduld te hebben over verdere informatie over de 10GB bundel. We zijn intern alles aan het nakijken en met verschillende afdelingen in overleg. Zodra ik meer weet krijgen jullie een antwoord van mij.

justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In iedergeval hartelijk dank voor je reactie Linda, het kan dus wel;)
 
Wat ik alleen niet snap, waarom zo omslachtig? Iedereen die zal gaan annuleren, neemt vervolgens het zelfde abonnement met alleen onbeperkt internet als verschil. Is er werkelijk niks anders mogelijk, bijv door telefonisch onbeperkt internet etc aan te vragen?(Wil daarvoor best akkoord gaan met 8 maanden 25 ipv 50% korting). Tevens wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat het me behoorlijk tegenvalt naar de vaste/verlengende klanten toe. Volgens mij is het intern al langer bekend dat dit onbeperkt internet er aan zat te komen, en zo vallen de mensen die in de afgelopen 4/5 dagen verlengd hebben of een abbonement hebben afgesloten echt behoorlijk buiten de boot.
 
Alvast bedankt!
 
Mvg,
Justremco
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
@LindaM Bedankt voor je antwoord. Zoals je zult begrijpen komt Vodafone in deze thread in ieder geval niemand tegemoet. Natuurlijk wist Vodafone van tevoren dat de bundels per 1 oktober aangepast zouden worden. Verschillende webwinkels publiceerden de prijzen al vorige week. Helaas heb ik ze niet gezien en dacht te kunnen vertrouwen op de integriteit van de telefonische aanbieding. Heel simpel stukje marketing: early adopters betalen toch wel en daarna kom je met aanbiedingen. Dat er slechts drie dagen tussen zit is wel, om in jouw woorden te blijven Linda, extreem.
 
Maar goed. Jullie hebben liever dat iedereen de toestellen retour gaat sturen, alle oude abonnementen weer teruggezet worden en vervolgens het hele bestelproces weer herhaald wordt. Want kostentechnisch is natuurlijk al berekend dat het kleine groepje mensen dat dit zal doen makkelijk weggestreept kan woorden tegen de de winst die voortvloeit uit alle early adopters die de komende twee jaar fijn over hun databundel heen gaan qua kosten.
 
Heel chique allemaal 😞
 
 
 
Nico_AMS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Linda Als je na annulering opnieuw een verlenging afsluit, houd je dan wel je persoonlijke korting op het toestel?
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@justremco: Je hebt helemaal gelijk!
 
maar zo op deze manier krijgt vodafone wel weer iPhone5's op voorraad haha
 
Toch al bij al een vreemde manier van zaken doen
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
ik ben een paar jaar geleden van Telfort naar Vodafone gegaan op advies van mijn vrouw om de extra service die je bij Vodafone zou krijgen. Het was wel iets duurder, maar zoals mijn vrouw toen zei....je krijgt dan ook betere service voor terug!  Nou...nu blijkt het dat het vies tegenvalt!  ik zou nooit denken dat een provider dit soort spelletje met zijn trouwste klanten zou beginnen...zoals wat andere mensen hebben aangegeven, wat een rompslomp als mensen hun abo moeten annuleren, mobiel terugsturen, en dan weer abo aanvragen! Romslomp zowel voor de klant als voor Vodafone! dit betekent extra mensen hebben voor het behandelen van de annuleringen, extra drukte bij de klantenservice die al beoorlijk onbereikbaar is, extra kosten voor het terugzenden van de mobielen via GLS. nou Vodafone...verzien maar iets voor al die mensen die een bittere smaak in de mond proeven van deze 1 april grap en die over twee jaar mogelijk niet meer op zee met jullie willen door al die teleurstellingen!
Doe maar desnoods een Internet Blox of zo voor de mensen die extreem interneet willen. Er zijn er genoeg die daarvoor zullen willen betalen mits het een redelijke prijs is want eerlijk gezegt, die internet bundle verdubbelaar voor 10 euro/maand is veel duurder dan wat jullie hier per 1 oktober willen verkopen voor 10GB data.
Uiteindelijk....een blije klant is een trouwe klant! Dit wordt misschien te snel vergeten.
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic