Arnout

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia N97 Mini Firmware V11

Ik heb een vodafone branded N97 mini (RM-555) waar de firmware V10.0.020 nog opstaat, intussen heeft Nokia begin Februari al een nieuwe firmware gereleased namelijk V11.0.45. Deze firmware zorgt voor belangrijke updates zoals het verbeteren van de stabiliteit van het toestel. Nu is het eind Maart en Vodafone heeft nog steeds de branded firmware niet gereleased. Waarom is deze vertraging zo groot? Ondertussen heeft Vodafone Australie en Hongarijen wel V11.0.45 gereleased. Waarom blijft Vodafone Nederland achter? Ik weet dat ik mijn toestel altijd nog kan De-branden maar ik heb geen zin om mijn garantie te verliezen. Kan Vodafone een indicatie geven wanneer V11.0.45. in voor de Nederlandse klanten word gereleased?
9 Reacties 9
Laurus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik sluit me volledig bij Arnout aan. Mijn N97 mini is aanzienlijk instabieler dan de unbranded en updated n97 mini van mijn collega. Tevens is in de nieuwe firmware het touch-gebeuren aanzienlijk verbeterd. Graag z.s.m. de nieuwe firmware beschikbaar stellen (voor mijn part desnoods alleen in het engels).
Arnout
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog geen reactie van Vodafone, had ik ook niet verwacht. Ik wacht nog een paar weekjes af en dan zal ik mijn product code veranderen. Laurus, mocht je het ook willen proberen dit is de algemene product code van de n97 mini nederland (unbranded)0585078: RM-555_EMEA_NETHERLAND QW CB. Mocht er iets mis zijn met het toestel kan je hem terug op de vodafone firmware zetten met deze code 0592489: N97 mini RM-555 Vodafone NL NL v1 cherry black Hier is een guide die het process uitlegt: De-brand your Nokia N97 and update to Firmware 2.0 P.s. Nu zal Vodafone wel reageren, mijn post zal wel verwijderd worden.. Succes!
Laurus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, info over de-branden zal niet geaccepteerd worden lijkt me. Ik begreep trouwens dat zodra je je telefoon ge-de-brand hebt ook meteen de Nokia garantie verlopen is. Reden genoeg voor mij om toch nog wat geduld te hebben, hoewel ik 'm gisteren alweer 3 keer heb moeten herstarten omdat 'ie vast liep (en dan gebruik ik 'm zonder extra apps na een factory-default). Edit: Misschien is Vodafone bezig die 'services' knop te verwijderen? Geen enkele Vodafone app die daar in staat werkt namelijk of is discontinued..
Arnout
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, info over de-branden zal niet geaccepteerd worden lijkt me. Ik begreep trouwens dat zodra je je telefoon ge-de-brand hebt ook meteen de Nokia garantie verlopen is. Reden genoeg voor mij om toch nog wat geduld te hebben, hoewel ik 'm gisteren alweer 3 keer heb moeten herstarten omdat 'ie vast liep (en dan gebruik ik 'm zonder extra apps na een factory-default). Edit: Misschien is Vodafone bezig die 'services' knop te verwijderen? Geen enkele Vodafone app die daar in staat werkt namelijk of is discontinued..



Ja dat vind ook bizar inderdaad, de navigatie is gestopt na nokia de gratis ovi navagatie had aangekondigt. Mijn post was meer om een reactie van vodafone uit te lokken.. Op het vodafone UK forum word ook al stevig geklaagd over de langzame update. Ik heb wel gehoord dat een nokia servicepoint wel de update kan uitvoeren zonder garantie te verliezen.. maar ik weet niet of dit ook daadwerkelijk waar is..
Chriskras

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ de mensen hier boven.

Jullie geven aan dat jullie software problemen hebben. Nokia Service point moet deze oplossen.
Dit doen ze dus als volgt: Ze veranderen de productcode en zetten de nieuwste firmware erop.
Alles wat gedaan wordt door het Nokia service point valt onder de garantie en je toestel garantie word behouden.
Nokia zelf is op de hoogte van deze gang van zaken en vind het zelf geen probleem als deze is verandert.
Garantie blijft dus behouden.
Dus zou als ik jullie was deze week even langs een NSP lopen en aangeven dat je software problemen hebt. Als het niet druk is lossen ze het direct op.
PS. Maak wel even een backup thuis.
Laurus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Chriskras: Dat is goed nieuws! Hoe kom ik erachter wie/waar een Nokia Service Punt is?
Ik heb de problemen namelijk al in 2 verschillende Vodafone winkels aangekaart, maar deze blijken veel moeite te hebben met het geven van service op mijn via de Vodafone webshop verkregen telefoon..
hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Ik ben Microsoft Silverlight programmeur en voor de N97 mini is nu een Silverlight beta beschikbaar:
http://www.silverlight.net/getstarted/devices/symbian/

Maar je raadt het al... die werkt alleen met de nieuwe firmware. Ik heb het wel geïnstalleerd, maar het doet de browser crashen.

Ik heb spijt dat ik mijn toestel via Vodafone heb gekocht. Er staat geen enkele Vodafone software op die ik gebruik omdat er betere alternatieven zijn. En nu de trage updates. Teleurstellend.

Goedkoop is duurkoop helaas.
bartv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Chriskras: Dat is goed nieuws! Hoe kom ik erachter wie/waar een Nokia Service Punt is?
Ik heb de problemen namelijk al in 2 verschillende Vodafone winkels aangekaart, maar deze blijken veel moeite te hebben met het geven van service op mijn via de Vodafone webshop verkregen telefoon..



Ik ben mijn N97 (niet mini), gekocht via web, gaan updaten bij de vodafone winkel op de lijnbaan in Rotterdam. Geen enkel probleem daar, het hele gedoe neemt ongeveer 5 minuutjes in beslag. Neem wel thuis eerst een backup van je gegevens!
Arnout
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben mijn N97 (niet mini), gekocht via web, gaan updaten bij de vodafone winkel op de lijnbaan in Rotterdam. Geen enkel probleem daar, het hele gedoe neemt ongeveer 5 minuutjes in beslag. Neem wel thuis eerst een backup van je gegevens!



Net Vodafone techinsche dienst gebeld en die vertelde mij dat er geen problemen waren met de huidige firmware en dat er nog geen vragen over de nieuwe firmware waren gesteld!!! Dus ik vertelde hem dat hij maar eens het Nederlands en Britse Vodafone forum moest gaan lezen, hij voegde er aan toe dat de nokia firmware anders is als de vodafone firmware, hierop antwoordde ik dat dit niet klopt omdat de core het zelfde is alleen de branding word er aan toegevoegd. Hij zei dat er niks over een datum van release kon worden gezegd en dat deze firmware ook waarschijnlijk er niet gaat komen.. hij zou rond vragen en mij terug bellen. Heb het hier ook nog aangekaart: Support UK only? - Vodafone eForum Nou dat word debranden dus
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic