Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,
 
Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?
 
gr Dennis
557 Reacties 557
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, zoals Stephanie al aangaf gaan ook wij de Lumia voeren. We willen uiteraard bij de eersten zitten die het toestel verkopen, maar zoals ook gezegd weten we nog niet precies wanneer de verkoop start omdat we zelf nog niet precies weten wanneer het toestel bij ons binnenkomt. De verwachting is dat dat (net als bij andere providers) in de eerste helft van januari zal zijn maar zowel wij als andere verkopers houden nog een slag om de arm wat betreft een exacte leverdatum. De Lumia komt al veel later naar nederland dan de rest van de wereld. Officiëel is hij zelfs minder dan een maand geleden aangekondigd (29-11 als ik het goed heb). Geloof me, als de mogelijkheid had bestaan dat het toestel over 2 dagen onder de kerstboom lag, dan hadden zowel wij als Nokia als alle andere providers die aangegrepen 😉

Denken jullie niet dat het enthousiasme om het toestel te krijgen misschien wat onredelijk veel negativiteit geeft? Bv, dat de release van een willekeurig toestel (in dit geval de Lumia, aangekondigd op 29-11) mogelijk valt na het eind van een bepaalde actie (in dit geval 10GB, aangekondigd 1-10), ik denk dat je ons daar niet de schuld van kunt geven toch?

cyrix

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Bas,
 
Ik denk dat je het verkeerd opvat. Uit het aantal reacties blijkt toch juist dat klanten enorm enthousiast zijn over dit toestel en deze enorm graag willen hebben. Dat hij niet onder de kerstboom ligt maakt niet zoveel uit en dat we zo lang hebben moeten wachten kunnen we Vodafone niet kwalijk nemen maar ligt bij Nokia zelf.
 
Wat echter wel onredelijk is dat er zoveel onduidelijkheid is. Als jullie dan nog geen info zouden mogen los laten betreffende prijzen, zorg dan op zijn minst voor een mogelijkheid dat mensen als wel een pre-order of iets dergelijks kunnen aanvragen zo dat ze nog gebruik kunnen maken van de actie. want nu lopen we de boot mis. 

 
Dat van de "slag om de arm" ben ik met je oneens, bij de andere aanbieders staat glashard een leverdatum: kpn eerste week januari, pdashop 10 januari. Zowiezo zie ook geen vergelijkbaar alternatief, geen HTC x8 en s8 en geen Samsun Ativ S.

 
Echt, geloof me. Ik wil dit toestel echt bij mijn eigen aanbieder kopen met een 10 gb abo. Maar de concurrentie is in dit geval bikkelhard en had eigenlijk verwacht dat vodafone juist hier een vooruitstrevende positie zou aannemen.

 
 PS. Toch hulde voor je snelle reactie in het weekend 😄

Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Het gaat niet om het kadootje onder de kerstboom, dit is in dit topic totaal niet aan de orde.
Ik begrijp die conclusie dan ook niet...typisch weer het soort antwoord dat vodafoon geeft en wat ik zo sp...zat ben.
Pre order is een lijstje in word of wat mij betreft in kladblok.
Meer niet. A.U.B. Begin eens met luisteren naar klanten....

Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vodafone/ Bas,
 
Wat ik hier vooral heel negatief uithaal is dat Vodafone doet alsof zij van niets weten.
Er is namelijk wel een datum bekend welke ik voor me zal houden (insite information) vandaar ik ook weet dat dit na de 10GB aanbieding is welke tot 6 januari 2013 loopt.
 
Dus stop alstublieft met het verkopen van die onzin teksten alsof je te maken hebt met een stel kleuters.
 
Je kan mij echt niet wijs maken dat er binnen Vodafone tijdens bestuursvergaderingen en op bestuursniveau tussen Nokia en Vodafone niets is besproken over prijzen, leverdata etc etc..
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik denk absoluut niet dat ik te maken heb met kleuters. Maar ik zag wel meerdere berichten waarin we beschuldigd werden van (om het netjes te houden) onzedelijk gedrag. Vandaar mijn vraag of het niet wat erg negatief werd.
Dat type opmerkingen gaat heel snel de sfeer bepalen. Dat is onnodig en onproductief en ik vind dan ook dat je dat niet onbeantwoord moet laten. Daarbij, dat beetje krediet moet denk ik twee kanten op gaan toch? Wij nemen jullie serieus, maar neem dan ook van ons aan dat zodra we echt iets weten, we het laten weten hier (en het is niet onze gewoonte te gaan zitten wachten tot het niet meer hoeft).

Wat betreft de vraag "komt er een pre-order", daarop is mijn antwoord: ik weet niet of zoiets gepland is.
Zoals gezegd hebben we nog weinig details voor jullie.

Het verzoek erom is echter helder en ik zal die vraag dan ook intern doorzetten. Nogmaals, dat is geen garantie maar vragen staat vrij en dat zullen we zeker doen. Houdt er aub wel rekening mee dat er op zijn vroegst maandag een antwoord op die vraag komt. We houden het nog even spannend (I kid, I kid 😉 )
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vodafone,
 
Onzedelijk gedrag, weet je wel wat dat betekend? De sfeer en de negatieve spiraal rondom dit onderwerp heeft Vodafone zelf in de
hand door woordkeuze in de beantwoording. Vodafone kan hier zelf sturing aan geven en niet haar klanten.
 
Als ik dan even naar mezelf kijk. Mijn abonnement is oktober j.l. verlopen, dit heb ik zelf expres gedaan omdat ik op de Lumia920 zit te wachten. Nu zijn er allerlei oorzaken, zoals de vertraagde release datum, waar Vodafone geen invloed in heeft en dat neem ik Vodafone ook niet kwalijk. Daarin tegen wel haar berichtgeving hierover. Dus door dit soort beantwoordingen maakt dat behoorlijk frustrerend, voor mij maar ook voor anderen.
 
Resumerend, 2 1/2 weken voor de Launch.
Vodafone weet nog geen prijzen, weet niet hoeveel zij ingekocht hebben, weet niet welke kleuren er besteld zijn, weet geen abonnementsvormen met de bijbehorende kosten, weet niet wanneer de verkoop precies van start gaat en als klapper is toestel ook nog, of wordt helemaal niet mogelijk, te pre-ordenen..
 
Laat me niet lachen..
cyrix

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Criticaster
 
"Resumerend, 2 1/2 weken voor de Launch"
Maak ik nu hier correct uit op, met jou informatie, we er dus van uit kunnenw gaan dat ook bij Vodafone de launch op 10 januari gepland is?
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nou ik weet niet of bij Vodafone de launch datum op 10 januari geplant is ze laten immers niets los.
Ik neem wel waar dat er telefoonaanbieders zijn die zeggen dat de 920 per deze datum in nederland te koop is. 
 
Dit zal wel komen omdat zij direct bij Nokia het toestel hebben ingekocht. En tja als ik, hypothetisch gezien, als telefoonaanbieder bij Nokia bijv. 1500 toestellen reserveer dan spreek je natuurlijk een harde afleverdatum af.
 
Quote : Nokia heeft bekend gemaakt dat de Nokia Lumia 920 en 820 pas vanaf 10 januari 2013 in Nederland verkrijgbaar zal zijn.
Als reden is opgegeven dat vanwege het grote verkoop succes van de Lumia 920 in andere landen er niet genoeg voorraad is om nu ook een release in Nederland en België te doen. Er zouden zich leveringsproblemen voor doen wat Nokia niet wil.
 
Quote: Afgelopen maandag meldden we al dat er dit jaar nog een update komt voor de Nokia Lumia 920 die aantal bugs moet oplossen. We waren toen vergeten te melden dat de grootste bug ligt in een van de grootste verkoopargumenten van het toestel, namelijk de camera. Waarbij foto’s nogal wat wazig over kunnen komen in het daglicht. Door de software-update – die er dus aan zit te komen – wordt ook deze camera issue gefixt. En dat is maar goed ook, want de camera van de Lumia 920 is werkelijk schitterend. De Nokia Lumia 920 zal per 10 januari 2013 worden uitgeleverd in Nederland en we verwachten dat deze laatste firmware versie standaard geïnstalleerd zal zijn op het toestel.
(met dank aan Engadget.com)
 
Dus...
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Tja het blijft loodrecht op elkaar staan.
 
Ik begrijp dat vodafone niets kan doen aan de levertijden die Nokia in acht neemt.
Als Nokia besluit om de 10e niet te leveren maar een week later, dan zal niemand Vodafone er op aanspreken.
De concurrent ontvang de 920 dan eveneens een week later, no harm done.
 
Punt is dat ik het ONBEGRIJPELIJK vind dat vodafone geen lijstje kan bijhouden van pre-orders.
Dat ze (toen het bekend werd dat andere providers wel pre-orders aan begonnen te nemen) gewoon GEEN gehoor gaven aan hun klanten.
Het is niet zo dat deze vraag nu pas passeert...maar al weeeeeken geleden.
En nog steeds geen enkele verandering in jullie houding...nog steeds geen pre-order mogelijk.
Wat een logge organisatie zeg....geen mens schijnt het daar te interesseren dat klanten afhaken...
 
Andere providers (bijv kpn) verstrekt in de shops een a-4 tje met hierop de optie om je naam, adres en telefoonnummer in te vullen.
Men neemt dan contact op als de toestellen leverbaar worden, op dat moment word de keuze van het abonnement besproken en de betaling gedaan.
KPN weet even weinig van de Lumia 920 dan jullie "Vodafone" . . . dat is ook niet het punt (ik hoop dat dit eindelijk duidelijk is)
 
Het maken van een lijstje is GEEN hogere wiskunde of een administratief wonder... dit is "klantgericht bezig zijn"
Een kwestie van interesse tonen in de wensen van de klant...de houding van Vodafone is een typisch gevalletje van "niet willen" i.p.v. niet kunnen.
Op dit moment ben ik enkel nog bij Vodafone om hun sublieme dekking.
 
Het gaat hier namelijk niet alleen over de 920 over meerdere zaken die Vodafone naast zich neerlegt als men om opheldering vraagt...
Onverklaarbare hoge rekeningen waar men steeds meer klachten over terug vind op internet.
De onmogelijk gecompliceerde weg die je als klant moet volgen om je gelijk te halen...je eigen geld (wat je in VERTROUWEN door Vodafone via automatische incasso laat afschrijven) terug te krijgen.
Kom op zeg...ik laat maandelijks tussen de 70 en 200 euro bij jullie achter...hier voor wil ik niet horen dat er geen documentje gemaakt kan worden voor een pre-order.
 
Er is een actie gaande behorende bij de lumia 920 en jullie, een miljoenenbedrijf krijgt het intern NIET voor elkaar om een pre-order lijstje van de grond te krijgen voor de lumia 920? 
Out of the box thinking.....Vodafone.
Ik begin mijn vertrouwen te verliezen maar gelukkig kan de klant steeds gemakkelijker switchen.
Ik ga me in elk geval niet vastleggen aan een 2 jarig abonnement maar koop ik het toestel los zodat ik kan switchen wanneer ik daar zin in heb.
 
 
 
 
 
 
 
Mooijman

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Ik zie dat er vandaag voor het eerst op de website staat vermeld dat de 920 beschikbaar is in de webshop, helaas tot mijn verbazing staat er een prijs vermeld van 659 euro.... waarom is deze dan weer 50 euro duurder dan ergens anders .... ook zie ik dat alleen de witte en de zwarte te pre-orderen zijn, terwijl de lumia juist zo bekend staat om zijn kleuren ...
 
Struikel van de ene naar de andere teleurstelling bij vodafone op het moment ivm de Lumia 920. Ik denk dat ik echt moeten gaan kijken naar een andere provider, heb zwaar het gevoel dat we aan alle kanten genaaid worden. Ik hoop daarom dat de prijs momenteel niet vast staat en deze net als bij elke andere winkel (bol.com, Coolblue.nl)  verlaagd wordt naar 599 euro.
 
Tot zo ver een teleur gestelde klant.
cyrix

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Mooijman, waar heb je deze aanbieding gezien? Ik zie hem nergens meer staan of heeft vodafon hem terug getrokken, dit zou helemaal slecht zijn. Als dit waar is, klopt het dus wat "Criticaster" zegt, dat prijzen al intern bij Vodafone dus al lang bekend is en dat de klanteservice haar klaten voor de gek houd. Ik ga er maar even vanuit dat het een foutje is. Daarnaast was het netjes geweest van Vodafone als ze de gebruikers van dit topic op de hoogte hadden gebracht.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
jojoppes

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is dit nu weer? Moeten we als we rechtstreeks bij jullie bestellen veel meer betalen dan bij b.v. pdashop.nl ? Als dit de echte prijzen zijn (ziet er wel naarbuit) zijn jullie echt dom bezig! Eerst zeggen dat de abonnementen bij jullie zowel bij verlengen als een nieuw abonnement even duur zijn... Om vervolgens deze buitengewoon hoge prijzen neer te leggen! Ik denk toch echt dat ik klaar met vodafone ben nu! Dit wanbeleid is echt niet netjes tegenover de klant!
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hallo allen, ik begrijp de verwarring en jullie gevoel bij de berichtgeving rondom dit topic. Mijn excuses daarvoor namens Vodafone. Ik heb intern de vraag uitgezet per wanneer we de presale zullen starten voor dit toestel. Zodra we meer weten zullen we dit direct aan jullie laten weten!
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ben net bij de vodafone winkel geweest in de Makado in beek.
Daar zei men dat de lumia 920 per donderdag de 27 te pre-orderen is.
 
Vodafone KLOPT DIT ?
 
Op mijn vraag welke kleuren er te pre-orderen zijn vertelde hij me dat ik kon inschrijven op wat ik wilde...want "ze wisten toch niet welke kleuren leverbaar zijn in het begin"...
Beetje een vervelende opmerking vooral met het lachje wat er achteraan kwam.
 
Dat zwart en wit voorlopig de enigste opties zijn in pre-order zou kunnen kloppen, ook KPN heeft enkel deze kleuren.
De PDA shop heeft op dit moment ZWART-WIT-GEEL-ROOD als pre-order optie.
Maar ik zou me al sterk moeten vergissen als dit niet ietwat optimistisch is.
Overal schijnen in pre-order enkel wit en zwart te koop te zijn.
 
Pas op dat we ons ook niet gek laten maken door andere aanbieders die adverteren met "wat we willen zien".
Ik denk dat de PDA shop net zo goed straks, als de lumia 920 uit komt, gaat zeggen...sorry klanten, we kunnen enkel de zwarte of witte leveren en de schuld verder bij Nokia leggen, intussen al een hoop pre-orders in de pocket hebben waarvan velen zullen zeggen (bang nog langer te moeten wachten of de boot mis te lopen) dan doe maar de zwarte of witte bij wijze van compromis.
 
Op dit moment geef ik vodafone het voordeel van de twijfel en wacht even af tot januari.
Op dat moment word namelijk pas echt duidelijk wat de PDA shop doet, wat KPN doet, wat Vodafone doet enz enz enz.
 
Waar ik bij Vodafone meer problemen mee heb zijn de onverklaarbaar hoge rekeningen (wat ik reeds eerder aangaf)
Dit is voor mij meer een reden om voor een andere aanbieder te kiezen dan het uitblijven van nieuws over de Lumia.
 
 
(klop klop vodafone......onverklaarbaar hoge rekeningen......komt er nog wat of word dit ook hier dood gezwegen)?
Ja ik weet het, dit is niet het topic waar dit besproken zou moeten worden maar...."vodafone...!? Op elke andere manier geven jullie enkel de reactie "ja meneer toch is het zo....PUNT".
EN DAT KOST JULLIE KLANTEN.
Google het eens..." onverklaarbaar hoge rekeningen"...zelfs tot aan TROS RADAR aan toe.
 
 
 
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
John om eerlijk te zijn denk ik niet dat de moderators hier antwoord kunnen geven op jou nogal onduidelijke vraag over de rekeningen. Ik zou naar de winkel gaan of even de klantenservice bellen omdat diegene jou rekening erbij kan pakken.
 
Wat betreft het onderwerp zelf. Ik ben al enige tijd de Lumia aan het volgen en wil hem erg graag hebben. Ook ik zit al sinds het Libertel tijdperk bij Vodafone en zou hem het liefste hier ook willen bestellen. Toch volg ik al enige tijd de reacties hier op dit forum en raak ik ook meer en meer gefrustreerd.
 
Indien ik naar de winkel ga word ik doorverwezen naar de website. De website geeft alleen oudere modellen telefoons aan. Ik vraag me net zoals meer mensen hier af hoe het mogelijk is dat Vodafone nog zo onduidelijk kan zijn terwijl het een van de grootste organisaties wereldwijd is. Zelf heb ik niet heel veel verstand van telefoonabonnementen en dergelijke maar ik vraag me af hoe op online webshops dan toch al iets te vinden is over de telefoon samen met (bijvoorbeeld) een Vodafone abonnement. Het gebrek aan communicatie is erg storend. 
 
Ik wil de moderators er nogmaals op wijzen dat dit geen aanval op jullie is, aangezien jullie het zelf ook niet weten, maar dat er toch iets niet klopt in het beleid van Vodafone. Indien ik zelf mod zou zijn zou ik in dit geval zelf ook erg geirriteerd zijn, omdat je graag mensen wil helpen maar niks kwijt kan. Wat ik met dit bericht hoop is om net zoals andere mensen de (logge) organisatie van Vodafone aan te sturen op meer openheid en duidelijkheid. Daarnaast ben ik erg geschrokken met de prijs van het losse toestel. Ik woon 5 kilometer van de Duitse grens af waar de telefoon al enige tijd te koop is, maar aangezien het toestel in Nederland goedkoper zou moeten zijn heb ik hiermee gewacht. Nu zit ik opeens op de Vodafone site het toestel met een prijskaartje wat overeenkomt met de Duitse markt, terwijl verschillende speculaties toch echt wezen op een prijskaartje rond de €600.
 
Om een lang verhaal kort te maken zit ik momenteel in erge onzekerheid over wat ik precies moet. Normaal was de informatie in de Vodafone winkel genoeg om mij in ieder geval richting te geven. Aangezien deze niks kunnen loslaten begin ook ik steeds meer te twijfelen of ik maar niet eens op zoek moet gaan naar een andere provider. Ik zou graag willen vragen aan de andere mensen hier wat jullie zouden doen met de gegevens die nu bekend zijn. Zouden jullie wachten of gewoon het losse toestel in Duitsland halen met een goedkoop abonnement van Vodafone, aangezien er nog veel onduidelijkheid is?
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Thanks voor je advies 😉
 
"John om eerlijk te zijn denk ik niet dat de moderators hier antwoord kunnen geven op jou nogal onduidelijke vraag over de rekeningen. Ik zou naar de winkel gaan of even de klantenservice bellen omdat diegene jou rekening erbij kan pakken.
 
Been there, done that...anders zou ik het hier ook nooit posten!
Het verhaal is niet onduidelijk.
Ik heb rekeningen van 200 euro terwijl ik ruim in mijn bundel zit op ELK moment van de maand.
Zowel op de site als in mijn eigen logboek klopt dit...enkel de rekening niet, die is altijd vele malen hoger.
 
Maar goed, je hebt gelijk.
Dit is geen aanval op de mods, excuses als dit zo overkomt.
Het is de attitude van Vodafone, het "wie doet mij wat" gevoel.
 
Wat ik zou doen, om op jouw vraag terug te komen...ik zou een andere provider zoeken.
Niet enkel om de lumia 920, maar vooral de houding van Vodafone want dit is de rode draad in het Vodafone verhaal.
Andere providers kunnen ook tegenvallen, ook daar lees je dingen die je niet aan staan.
Maar daar kom ik dan wel zelf achter, vastbinden aan een 2 jarig contract doe ik niet meer zodat ik flexibel blijf.
Ik denk dat velen gefrustreerd raken omdat ze afhankelijk zijn vaan een 2 jarig contract zodat de 920 betaalbaar word.
En als je dan ook nog moet wachten en in onzekerheid gelaten word dan is dat uiterst irritant.
 
Ik wil hem los kopen daar waar hij het goedkoopste is...en de provider zoek ik dan wel zo uit.
 
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@Johnbob, ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice omtrent je klacht over jouw facturen. Stuur ons even een tweet via@vodafonenl of een bericht op onze wall van Facebook (www.facebook.com/vodafonenl/). Dan kunnen we voor je nagaan wat er misgaat en waardoor de kosten ontstaan. Als je factuur niet klopt en er is sprake van onterechte kosten, dan moet dit simpelweg worden rechtgezet. We zijn, ook met de kerstdagen, 24 uur per dag bereikbaar via Twitter en Facebook.
@Xiqu0n, ik begrijp je reactie. De informatie die beschikbaar is geven we zodra deze beschikbaar is aan jullie door. Helaas is er momenteel nog geen nieuwe informatie om te verstrekken. Er staat momenteel intern een vraag uit wanneer dat de preorder definitief zal starten en of de informatie dat de preorder op de 27e van start gaat correct is. Zodra we reactie hebben, laten we dat hier weten. In verband met de feestdagen ben ik echter bang dat het even kan duren alvorens er een reactie is die ik met jullie kan delen. We komen er dus op terug!
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Sorry wil niet lulig doen maar.
 
Ik heb geen "tweet" niet iedereen is hier mee bezig.
Ik heb geen idee wat het is.
Facebook heb ik evenmin....wil ik ook zo laten.
Ik wil BELLEN en geholpen worden!
 
Zo simpel als dat het voor Vodafone is om bij mij af te boeken, zo SIMPEL wil ik dat mijn probleem opgelost word.
 
 
Verder zeg je dit
"Er staat momenteel intern een vraag uit wanneer dat de preorder definitief zal starten en of de informatie dat de preorder op de 27e van start gaat correct is. Zodra we reactie hebben, laten we dat hier weten.!" 
Mensen!???????
 
Jullie kunnen toch iemand BELLEN die dit moet weten...wat is er in godsnaam aan de hand de laatste jaren...
Er staat een interne vraag uit....
Zorg er nu eens voor dat een organisatie weer begrijpelijk word en stuurbaar door korte bochten heen...
 
 
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is maandag 24 december. Donderdag na kerst is het inderdaad de 27e. Mij lijkt dus dat we gewoon na de kerstdagen online zien staan op de website dat het mogelijk is te pre-orderen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic