Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,
 
Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?
 
gr Dennis
557 Reacties 557
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
mhensen, je hebt helemaal gelijk.
 
Gelukkig krijg ik tepas en on-tepas, een klanttevredenheidsonderzoek-popup....een heus "klanttevredenheidsonderzoek"...
Go figured hahaha
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik geloof dat wehkamp ofzo hun klanten wel een voorstel heeft gedaan om van kleur te veranderen, omdat alleen zwart leverbaar was. Wit heeft mijn voorkeur maar ik heb nu liever zwart dan nog 2/3 weken ofzo te moeten wachten.
 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
 
Er stond en staat niets in de advertentie wat er op duid dat zwart sneller geleverd word dan wit, zelfs nu ze het weten staat er nog steeds niets.
Ze moeten gewoon eens over de brug gaan komen met de witte.
Ben al die verhalen en vingers wijzen zat....ik wil gewoon ontvangen waar ik voor betaald heb.
 
 
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat mij betreft wat het kortste duurt.. Ik wil gewoon kunnen debuggen met een telefoon, realtime
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Maar jij wacht om een andere reden op de 920 dan de meesten dus ik begrijp dat jou de kleur niet zo uitmaakt.
Dan nog blijft het stil omtrend deze "optie"...niets geen reactie, totaal niets.
Ben benieuwd of vrijdag zo'n grote zending geweest is aangezien het zo angstvallig stil blijft.
Wellicht is alles al weer verdeeld over de vodafone verkooppunten en zwijgt men hier gewoon.
Alleen massaal overstappen naar een andere provider zou wellicht het wateroppervlak van de Vodafone-vijver doen rimpelen.
Maar zelfs dat moet ik nog zien....ze zijn duidelijk nergens van onder de indruk.
Al dat gezeur over waarom iets NIET kan of NIET achterhaald kan worden... i.p.v. zeggen wat WEL allemaal gedaan kan worden.
De hele mentaliteit is er een van een log bedrijf welke het te lang voor de wind gaat.
 
 
 
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Mensen wat zijn jullie nu aan het zeuren,  wacht gewoon rustig af. Denk je nu werkelijk dat wanneer Nokia geen voorraad heeft dat Vodafone deze wel heeft ? Denken jullie niet Vodafone afhankelijk is van de leveringen die Nokia doet ? 
 
Ik geloof dat Stevie en de rest van de Mods echt wel met een update komen als deze beschikbaar is. Met andere woorden: doe relax en hou op met zeuren 🙂
 
 
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Johnbob schreef:
*knip*

In dit geval leunt Vodafone lekker op de nalatigheid van Nokia.
En hoe zeer Vodafone ook gelijk heeft als ze zeggen dat de oorzaak bij Nokia ligt, zo weinig hebben WIJ te maken met Nokia maar juist met Vodafone.

Vodafone weet hoe dit forum steeds gefrustreerder raakt en kiest er als klap op de vuurpijl voor om niets te zeggen over de levering van afgelopen vrijdag.
Dat zal betekenen dat er enkel zwarten geleverd zijn of er is niets geleverd.
De keer ervoor wist men niet hoe snel men moest zeggen dat er goed nieuws was, er was een kleine hoeveelheid zwarte lumia's binnen gekomen....
Misschien kiest men er voor om niets meer te laten weten totdat er goed nieuws is...

Er word niet eens de optie ruilen aangeboden, Wit voor zwart.
Ik vroeg dit al eerder (en ja, ik val in herhaling, sorry...) maar als je niet blijft herhalen komt het nooit aan.
Sorry MOD's jullie zitten er midden in en kunnen enkel doorgeven wat Vodafone wil dat jullie doorgeven.
Maar op een gegeven moment is dat truukje ook klaar.

Ik wil weten wanneer de witte toestellen binnen gaan komen.
Dit kom je te weten door te bellen met Nokia....het klinkt raar, maar zo simpel kan het zijn!
( ja ik weet er komt wat meer bij kijken...maar hoe onmogelijker het verhaal gemaakt word dat dit niet kan, hoe duidelijker het word dat het een kwestie is van gewoon niet willen)
Nogmaals mod's dit is niet richting jullie 😉




Goeiemorgen allemaal!

Lijkt erop dat het een druk weekendje is geweest op het forum in het Lumia topic.
Mijn excuses voor mijn stilte, maar ook ik heb af en toe weekend, zo ook mijn collega's die over de leveringen en voorraden gaan 😉
Deze stilte is dus niet omdat we niets willen zeggen, maar omdat er in het weekend geen informatie doorsijpelt vanuit de andere afdelingen naar ons. Dus hier zijn geen conclusies uit te trekken met betrekking tot de levering of er wel of geen witte zijn o.i.d. Gewoon een kwestie van nog geen informatie voor handen.

Ik heb net even navraag gedaan naar de voorraden en de allocatie e.d. en hoop hier dus zo snel mogelijk antwoord op te krijgen.

Ruilen van kleur kan inderdaad niet, of je moet je order cancellen en een nieuwe order plaatsen met een andere kleur. Dit is een beperking in onze systemen, maar troost je, dit probleem kampen de meeste providers mee. Natuurlijk niet handig voor de mensen die nu van kleur willen veranderen, maar het is technisch niet mogelijk om een bestaande order die in de systemen staat aan te passen en een ander soort toestel te koppelen.

Ik zou ook graag weten wanneer wat binnenkomt, helaas is de informatie er toch echt niet met 100% garantie. En zo lang ik geen bevestiging of garantie heb op een bepaalde datum ga ik deze niet communiceren om verdere problemen te voorkomen.
Ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden met de informatie die ik heb. Zoals gezegd ik heb net nieuwe informatie aangevraagd over de Lumia's, zodra ik deze heb ontvangen zal ik weer een algemene update hier plaatsen.

PS: als je op de website kijkt zie je sinds vrijdag ook staan dat de lumia's een langere levertijd hebben. Dit hebben we aangepast nadat we de melding van pre-orderen hebben weggehaald.

anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Stevie,
 
Ik geeft je gelijk dat je pas informatie over leveringen wilt geven als jullie zeker weten dat je kunt leveren. Ik zou dit namelijk zelf ook doen. Ik volg meerdere forums en overal kom ik hetzelfde tegen. Nokia komt de leverings afspraken niet na. Maarja 1 klein lichtpuntje geel schijnt helemaal een ramp te zijn met leveren.
Ach ja ervaar ik ook een keer wel al die Iphone lovers iedere keer ervaren. Nokia heeft nu leveringsproblemen, Apple krijgt dit bij iedere iedere nieuwe Iphone voorelkaar.
martin1961

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist bij mijn telefoonwinkel geweest om te informeren over de levering van de 920.
Winkelier belde met Vodafone en antwoord was dat er nog ruim 1000 toestellen in backorder staan........ze leveren er op dit moment zo'n 10 per week uit haha.
Ik ga op zoek naar een ander toestel voor een jaar.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
TumblinDice
 
Wat de een zeuren vind, vind de ander terecht klagen.
Als jij het zeuren vind dat je na het betalen van dergelijk bedragen (plus 2 jaar ab.kosten) wil weten waar je aan toe bent, be my guest.
Ik niet...het gaat hier niet om een broodje worst hè
 
Je mist het punt, Ik doe zaken met Vodafone en NIET met Nokia.
Als Nokia niet kan leveren....PRIMA.
Ik zit niet hopeloos te wachten op de 920...waar ik allergisch voor ben is de manier waarop Vodafone zich ervan afmaakt.
Door gewoon te zeggen dat zwart voor wit ruilen niet kan...
Dit kan wél maar het is wat meer werk, wat ingewikkelder...
 
Al komt de lumia in maart...dat is het punt niet, het heeft niets met gebrek aan geduldig zijn te maken...het is een kwestie van wat Vodafone doet als iets eenmaal mis gegaan is en hoe ze het oplossen.
Dat "leunen" tegen Nokia, dat weten we in middels wel.
 
Start met compenseren, start met alternatieven bieden door het WEL mogelijk te maken om de witte te ruilen voor de zwarten (voor die genen die dat willen)
Maar er gebeurd niets...
Ze kunnen hier bij Vodafone echt met z'n allen weken naar een groot ongeluk staan kijken zonder het ook maar iets anders aan te pakken dan men geleerd heeft.
Alles volgens protocol....ook al verliest men mensen....
En dan, als klap op de vuurpijl, het raar vinden dat omstanders beginnen te zeuren omdat iedereen druk is met redenen verzinnen waarom iets niet gaat.
 
Jullie moderators zouden dubbel moeten verdienen om dit geëmmer aan te horen, niets dan lof....;-)
 
 
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Johnbob schreef:
TumblinDice

Wat de een zeuren vind, vind de ander terecht klagen.
Als jij het zeuren vind dat je na het betalen van dergelijk bedragen (plus 2 jaar ab.kosten) wil weten waar je aan toe bent, be my guest.
Ik niet...het gaat hier niet om een broodje worst hè

Je mist het punt, Ik doe zaken met Vodafone en NIET met Nokia.
Als Nokia niet kan leveren....PRIMA.
Ik zit niet hopeloos te wachten op de 920...waar ik allergisch voor ben is de manier waarop Vodafone zich ervan afmaakt.
Door gewoon te zeggen dat zwart voor wit ruilen niet kan...
Dit kan wél maar het is wat meer werk, wat ingewikkelder...

Al komt de lumia in maart...dat is het punt niet, het heeft niets met gebrek aan geduldig zijn te maken...het is een kwestie van wat Vodafone doet als iets eenmaal mis gegaan is en hoe ze het oplossen.
Dat "leunen" tegen Nokia, dat weten we in middels wel.

Start met compenseren, start met alternatieven bieden door het WEL mogelijk te maken om de witte te ruilen voor de zwarten (voor die genen die dat willen)
Maar er gebeurd niets...
Ze kunnen hier bij Vodafone echt met z'n allen weken naar een groot ongeluk staan kijken zonder het ook maar iets anders aan te pakken dan men geleerd heeft.
Alles volgens protocol....ook al verliest men mensen....
En dan, als klap op de vuurpijl, het raar vinden dat omstanders beginnen te zeuren omdat iedereen druk is met redenen verzinnen waarom iets niet gaat.

Jullie moderators zouden dubbel moeten verdienen om dit geëmmer aan te horen, niets dan lof....;-)


Hi Johnbob,

Zijn we weer 😄 haha.
Fijn weekend gehad?

Ik snap dat je met ons zaken doet, ook dat het vervelend is dat wij tegen Nokia " aanleunen" zoals jij het noemt, maar helaas is er geen andere verklaring voor het probleem van de leveringen.

Het wisselen van zwart naar wit is geen kwestie van niet willen, te veel werk of te ingewikkeld, het is een kwestie van niet kunnen binnen onze bestaande systemen. Probeer het eens bij een andere provider, denk dat de kans heel groot is dat je daar tegen hetzelfde aanloopt.

Je kunt je order cancellen en een zwarte bestellen als je wilt wisselen, een andere optie kunnen we je niet bieden.

M.b.t. compensatie: er zijn geen verwachte leveringsdata uitgesproken, het was bekend dat er langere levertijden zouden zijn en wat ik begreep uit 1 van je berichten is dat je al een soort van compensatie hebt ontvangen op je maandkosten? Er is op dit moment geen sprake van een algehele compensatie voor de bestellers van een Lumia 920. Hebben we in het verleden ook niet gedaan bij andere toestellen, bij de iPhone 5 heeft het in sommige gevallen meer dan 2 maanden geduurd helaas voordat we konden uitleveren door leveringsproblemen.

Dus er is een mogelijkheid om te ruilen - door te cancellen, een andere mogelijkheid is er simpelweg niet
Compensatie - is geen sprake van momenteel om dit op grote schaal te doen omdat de leveringstermijn niet gecommuniceerd is en er bekend was dat er langere levertijden konden ontstaan


En geloof me ik zit hier geen redenen te verzinnen waarom het fout gaat, daar heb ik helaas geen tijd voor, dus je krijgt van mij de feiten zoals ze zijn, zonder een hoop bla bla.


TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes


 
Johnbob schreef:
 
 Jullie moderators zouden dubbel moeten verdienen om dit geëmmer aan te horen, niets dan lof....;-)
 
Ik heb niks met Vodafone te maken hoor 🙂 Ik ben ook maar een bezoeker van het forum. 
Als je dit topic bekijkt is het alleen maar kommer en kwel. Ik heb respect voor Stevie en de Mods, alleen maar gezeik lezen in dit topic met maar af en toe iemand die het wel snapt en begrip toont.
 
Ik zou niet graag in hun schoenen willen staan. Jij wel dan ? We wachten wel af wat er gecommuniceerd wordt 😄
 
Voel je niet aangevallen door mijn bericht, was meer een klein statement richtig dit hele topic 😄
 
 
 
 



 
 


anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Het zou mij niet verbazen als Nokia pas goed kan gaan leveren als het Mobile World Congress wat deze maand is, voorbij is. Nokia gaat hier waarschijnlijk de opvolger van de Lumia 920 aankondigen welke qua specificaties gelijk is aan de Lumia 920 maar de camera krijgt van de 808 en een aleminium behuizing. Toestel wordt waarschijnlijk rond de zomer verkrijgbaar. Misschien dat Nokia tegen die tijd ook alle Lumia 920 heeft uitgeleverd.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Stevie,

Het kan niet binnen onze systemen, en dan houd het op.
Rest my case....precies wat ik bedoel.

Laat maar verder.
Zal jullie niet langer lastig vallen....
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Johnbob schreef:
Stevie,

Het kan niet binnen onze systemen, en dan houd het op.
Rest my case....precies wat ik bedoel.

Laat maar verder.
Zal jullie niet langer lastig vallen....
Het is geen kwestie van lastig vallen.
Zo word het niet ervaren.

Maar waar met systemen wordt gewerkt zijn technische beperkingen.
Dan moeten we een uitzondering maken naar jouw idee, maar dat moeten we dat telkens, voor iedereen.
Dat gaat gewoon helaas niet.
Dus tot het moment dat wij in staat zijn om technische beperkingen te "verslaan", kan ik je helaas geen ander antwoord geven.

Ik kan helaas niet toveren, hoewel ik dat soms best graag zou willen :).
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Fijn dat jullie het niet ervaren als lastig vallen.
Jullie hebben de pech om als mods er tussen te staan.
 
Ik denk dat ik van mijn bedrijf uit een andere opvatting heb.
Klant is koning en kan niet bestaat niet....werken de systemen op een bepaald moment niet mee dan buigen we via IT de zaken zo
dat het wél werkt.
Gaat dit echt níet....dan maken we tijdelijks iets dat buiten de systemen om werkt.
 
Ik ben doorgaans heel gemakkelijk.
Maar als ik op 27 december 2012 telefonisch bestel en mij word verteld dat ik per 6 januari de levering kan gaan verwachten, dan vind ik dat ik op 6 februari 2013 alle recht heb om te klagen.
En klaar te zijn met het lezen van alle redenen waarom iets "niet" kan.
Ik wil lezen hoe men iets oplost zodat het wél kan.
En dat laatste is en blijft een kwestie van flexibiliteit en een portie welwillendheid.
 
Dat jullie mods dit niet kunnen verrichten begrijp ik...maar Vodafone kan dit wel.
Ik werk veel met IT inhoudelijke zaken en software...alles kan.
 
Maar idd, men wil niet hier aan gaan beginnen want dan blijven jullie aan de gang....dat heet tegenwoordig customer focus.
De klant is koning.
Ik weet het, ik val in herhaling.
Het gaat er niet om dat Vodafone niet kan leveren.
Ik snap heus wel dat as Nokia niet over de brug komt, dat jullie ook niets kunnen doen.
Het gaat er om dat er alternatieven zijn die Vodafone niet wil aangrijpen omdat ze anders "bezig blijven".
 
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Johnbob schreef:
Fijn dat jullie het niet ervaren als lastig vallen.
Jullie hebben de pech om als mods er tussen te staan.

Ik denk dat ik van mijn bedrijf uit een andere opvatting heb.
Klant is koning en kan niet bestaat niet....werken de systemen op een bepaald moment niet mee dan buigen we via IT de zaken zo
dat het wél werkt.
Gaat dit echt níet....dan maken we tijdelijks iets dat buiten de systemen om werkt.

Ik ben doorgaans heel gemakkelijk.
Maar als ik op 27 december 2012 telefonisch bestel en mij word verteld dat ik per 6 januari de levering kan gaan verwachten, dan vind ik dat ik op 6 februari 2013 alle recht heb om te klagen.
En klaar te zijn met het lezen van alle redenen waarom iets "niet" kan.
Ik wil lezen hoe men iets oplost zodat het wél kan.
En dat laatste is en blijft een kwestie van flexibiliteit en een portie welwillendheid.

Dat jullie mods dit niet kunnen verrichten begrijp ik...maar Vodafone kan dit wel.
Ik werk veel met IT inhoudelijke zaken en software...alles kan.

Maar idd, men wil niet hier aan gaan beginnen want dan blijven jullie aan de gang....dat heet tegenwoordig customer focus.
De klant is koning.
Ik weet het, ik val in herhaling.
Het gaat er niet om dat Vodafone niet kan leveren.
Ik snap heus wel dat as Nokia niet over de brug komt, dat jullie ook niets kunnen doen.
Het gaat er om dat er alternatieven zijn die Vodafone niet wil aangrijpen omdat ze anders "bezig blijven".

Maar wat is dan jouw voorstel om buiten de systemen om te werken?
Hoe zou jij dit dan oppakken?
IT technisch is hier inderdaad niets mogelijk, niet op korte termijn in ieder geval.

Daarnaast ben ik al community manager wel in staat om iets aan te pakken of te doen, zie bijvoorbeeld de acties rondom de 10GB bundel i.c.m. iPhone 5. Dus het is geen kwestie van niks kunnen doen vanuit mijn positie, of de signalementen doorgeven, het is echter zo dat wij technisch/IT gericht geen aanpassingen kunnen maken die meteen voor jullie van positief effect zouden zijn.

En er is zeker welwillendheid en ook flexibiliteit, maar als groot bedrijf dat met miljoenen klanten te maken heeft is het niet zo makkelijk om even buiten de systemen om te gaan, vooral niet als we orders gaan aanpassen, deze moeten namelijk toch via de systemen lopen. Via dit forum proberen we jullie continu op de hoogte te houden van mogelijkheden etc. dus customer focus is er zeker wel 😉

Dan nog 1 dingetje, jij blijft vasthouden aan 6 januari, maar deze datum is echt nooit gecommuniceerd, de toestellen waren pas beschikbaar vanaf 10 januari in heel Nederland. En wij wisten dat we zo pas 2de helft januari zouden krijgen, dus ik kan nog altijd niet begrijpen hoe jij aan 6 januari komt :). Dat is niet verwijtend naar jou bedoeld, maar ik ben bang dat je valse verwachtingen hebt gehad en daardoor nu dus inderdaad erg teleurgesteld bent omdat het langer duurt.

Momenteel zijn er gewoon geen oplossingen om voor jou te zorgen dat iets wel kan helaas, als dit er wel was had ik dit natuurlijk al lang aan jou doorgegeven. Maar ik zal nogmaals intern gaan schakelen...




novec

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Al wat bereikt JohnBob???

knipoog!

Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Novec, in elk geval een discussie over eventuele andere oplossingen.
Met niets doen bereik je in elk geval niets.
Ik zal de oplossing waarschijnlijk niet kunnen aandragen, maar er is niets mis met proberen te komen tot een oplossing.  
 
Wat ik zou doen is nakijken wie van de klanten een witte in pre-order hebben staan.
Deze namen zou men kunnen noteren en aanschrijven of er eventueel interesse is om voor het zwarte toestel te kiezen.
In dit schrijven moeten de personen die willen switchen hun goedkeuring geven dat de order voor het witte toestel gewoon doorloopt maar akkoord gaan met een zwart toetsel indien dit eerder geleverd kan worden.
Hoe dit achteraf in het systeem rechtgezet kan worden is uiteraard iets anders, maar lijkt me niet onmogelijk...
 
Onmogelijk is het niet want ik kan immers ook, als ik het witte toestel thuis krijg, dit toetsel zonder opgaaf van reden retourneren.
Dat is nou eenmaal een wet in Nederland.
Ik mag zelfs zeggen dat ik graag het toestel wil ruilen voor een zwart mits er geen schade aan het toestel is uiteraard. 
 
 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
O ja Stevie
 
Ik bedoel niet dat jullie niets doen of niet willen...
Ik kom uit een aantal bedrijven die ik kapot heb zien gaan door de stugge manier van bedrijfsvoering en het heilig verklaren van systemen.
Niets kon want het was systeemtechnisch gezien onmogelijk.
De mensen ZELF wilde wel, maar het kon niet...inmiddels zijn 2 van deze bedrijven opgehouden te bestaan.
Ik druk me misschien ongelukkig uit, maar ik wil enkel zeggen dat een bedrijf dat in de huidige structuur log blijft.
En niet flexibel genoeg is omdat systemen niet meewerken, die bedrijven kunnen op den duur in de problemen komen.
De huidige economie en het verwachtingspatroon van de klant (alles word immers duurder) gaat steeds meer eisen in steeds kortere tijd.
Als je dan niet snel van rijbaan kunt wisselen kom je in de problemen.
Dit heeft op zich niet zo veel met de Lumia te maken maar overall iets wat me opvalt.
Maar dit is iets wat jij uiteraard ook weet...tis alleen zo moeilijk om de Titanic van koers te doen veranderen....
Het roer naar links betekend dat je nog kilometers rechtdoor gaat eer je iets merkt.
 
Nou ja, als ik jullie op enige wijze beledigd heb, mijn excuses....ben nogal fanatiek als ik denk dat dingen anders kunnen 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic