Hi allemaal,
Als forum beheerder heb ik deze discussies over wanneer komt het toestel, waarom worden er verschillende berichten gegeven, waarom leveren jullie nog niet, wat leveren jullie etc. etc. nog niet zo heel lang geleden ook al eens meegemaakt, namelijk met de launch van de iPhone 5 ;). Ik wil nog niet zeggen dat deze lancering vergelijkbaar is in grootte tot nu toe, maar ik zie wel al overeenkomsten.
Om een aantal dingen toe te lichten, waarvan ik vorige keer ook heb gemerkt dat dat hielp, bij deze wat informatie vanuit mijn kant:
- Ik schakel direct met de afdeling waar de toestellen binnenkomen. Zij kunnen mij vertellen wat we verwachten en ongeveer in welke getalen ongeveer. Echter kunnen er door een leverancier natuurlijk altijd last minute zaken worden veranderd of zaken anders verlopen dan gepland (dit kan altijd gebeuren). De orderdesk en klantenservice kijken in hun eigen systemen of er al voorraad is, zien dat dit niet zo is en communiceren dit naar de klant. Voorraadoverzichten worden altijd voorzichtig gecommuniceerd, vanwege eerder gegeven redenen.
- Het is geen geheim dat de Lumia 920 wereldwijd een verrassing is gebleken in plotselinge populariteit en dat daardoor de vraag groter is geworden dan het aanbod en leveringen kunnen vertragen. Hier heeft iedereen last van.
- Op dit moment is er nog geen voorraad van de toestellen, voor zover bekend bij VF NL afdelingen die deze voorraden afhandelen. Reeds geplaatste (pre-)orders komen in backorder en zullen zo snel mogelijk worden uitgeleverd wanneer wij voorraad ontvangen. Want logisch nagedacht, waarom zouden we toestellen achterhouden als we ze al hebben en er klanten aan het wachten zijn op levering? Dit zou voor ons niet goed zijn, voor de klant niet goed zijn, en dus in het vicieuze cirkeltje op beurt dus ook weer niet goed voor Vodafone.
- Mensen die verklaren al een toestel te hebben ontvangen o.i.d. hebben dit eventueel bij een derde partij besteld welke wel al een kleine voorraad misschien had ontvangen. Dit zijn echter speculaties, want daar heb ik helaas geen inzicht in. Houdt ook rekening met verwarring met bijvoorbeeld de 820, die wel al uitgeleverd is in kleine hoeveelheden.
- Vodafone NL zal de zwarte en witte Lumia 920 gaan leveren. In het begin zullen naar mijn beoordeling zover voornamelijk zwarte toestellen worden uitgeleverd.
- Ik kan helaas geen harde data noemen, geen exacte dagen of aantallen. Dit zal ik ook niet in de toekomst kunnen, ik kan jullie enkel aangeven van "hey, we hebben vandaag voorraad ontvangen we gaan uitleveren", dergelijke statements en updates zullen hier geplaatst worden wanneer ik meer informatie heb.
Voor nu kan ik jullie dus zeggen vanaf de 25ste
verwachten wij kleine voorraden binnen te krijgen, zodra wij toestellen op voorraad hebben zullen de processen in gang gezet worden om ze ook uit te leveren aan mensen die een order hebben geplaatst.
Hopelijk beantwoord dit enkele van jullie vragen en kan ik jullie hier regelmatig op de hoogte blijven houden.
In de tussentijd kunnen we het natuurlijk ook over andere aspecten van de Lumia hebben dan enkel de leveringsdiscussie
🙂 ik denk toch dat er genoeg aspecten zijn van dit mooie toestel om over te praten.