mauserr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nokia Lumia 1020

Hallo,
Via de webcare op twitter is mij aangeraden mijn kennis te delen over m'n nieuwe toestel.
Ik ben sinds vandaag aangesloten bij een nieuw Vodafone abbonement met een Nokia Lumia 1020! Het toestel had ik voor het weekend al en heb er alvast mee kunnen spelen.

De eerste keer dat ik het toestel vast hield was het even wennen. De lens op de achterkant steekt een beetje uit maar na een paar uurtjes ben je daar al weer aan gewend. je krijgt voor de mindere comfort natuurlijk een supercamera terug.

Hiervoor had ik een Lumia 610, erg traag maar windows phone OS kende ik al op mijn duim. Iedereen baalt altijd van de viral apps die niet beschikbaar zijn voor Windows Phone, maar ik heb daar geen problemen mee. En als je kijkt naar wat je er af en toe voor terug kan krijgen, ben ik niet teleur gesteld. Een game zoals Six-Guns is grafisch gezien een topper. Met 2 gb werkgeheugen ga je flawless door applicaties heen.

Nu even door naar de 41 megapixel camera waar iedereen het over heeft. ''Oversized!'' ''Onzin!'' ''Overbodig!'' Zijn de dingen die ik krijg te horen. Ik denk daar anders over. Persoonlijk neem ik graag het moment op, of dat nou in foto of in video is. Met de Lumia 1020 heb ik het gevoel of ik de wereld aan kan. Je hebt zoveel setting die je aan kan passen: Witbalans, ISO waarde, Sluitertijd etc. Ik heb me nog nooit verdiept in fotografie en dacht dat dat wel nodig zou zijn met deze telefoon... NOT. Je krijgt van tevoren een introductie met alle setting die beschikbaar zijn. En ben je iets vergeten? Kun je het gewoon nog een keer bekijken. Wil je het gewoon simpel houden, zet je alles op AUTO stand.

Om de camera optimaal te gebruiken kun je in de store verschillende ''lenzen'' downloaden. Bijvoorbeeld Refocus. Met deze app kan de gebruiker een foto maken in hoge kwalitiet en achteraf de focus leggen op een ander object. De kwaliteit zal hierbij niet verloren gaan!

Tot slot is er nog 1 ongelofelijk pluspunt voor de Nokia Lumia 1020. Het gebruik van de zune software is verleden tijd. Gewoon aan de PC koppelen en in verkenner je bestanden openen. (Windows 😎

Normaal gesproken schrijf ik nooit iets over een telefoon. Maar over deze Lumia 1020 ben ik zo enthousiast dat ik het toch even kwijt moest. (en misschien inspiratie voor de twijfelaars;-)

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic