vlindertjuh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia C7 Of N8

Wie kan mij vertellen welke Nokia het makkelijkste te bedienen is.De c7 of n8.Het is voor het eerst dat ik een mobiele telefoon wil met internet enzo.Ik ben niet heel erg technisch maar ben straks wel internet nodig.Nu alleen nog de juiste vinden. Dus wie heeft hier goede of minder goede ervaringen mee.Ik hoor het graag.
6 Reacties 6
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Wie kan mij vertellen welke Nokia het makkelijkste te bedienen is.De c7 of n8.Het is voor het eerst dat ik een mobiele telefoon wil met internet enzo.Ik ben niet heel erg technisch maar ben straks wel internet nodig.Nu alleen nog de juiste vinden. Dus wie heeft hier goede of minder goede ervaringen mee.Ik hoor het graag.

Hallo vlindertjuh,

Welkom op het forum van Vodafone, aangezien nog niemand gereageerd heeft plaats ik een reactie.

Helaas heeft niemand die ervaring heeft met dit toestel gereageerd, ook ik zelf heb geen ervaringen met beide toestellen. Je zou eens langs een Vodafone winkel kunnen gaan en daar te vragen of ze een demo toestel van de Nokia C7 of Nokia N8 hebben. Ook zijn er Nokia winkels waar je dit eens zou kunnen vragen.

Je zou natuurlijk ook kunnen wachten totdat iemand hier reageert die wel ervaringen heeft met de Nokia C7 of Nokia N8. Misschien dat je op internet ook reviews kunt terugvinden hier bestaan verschillende websites voor.

Indien je nog vragen hebt hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Marc
Vodafone Forum Team.
reind

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Vlindertjuh, heb zelf de C7 sinds een paar maand en is een aardig toestel die behoorlijk glad is en daardoor als je hem los in een zak hebt er noagal makkelijk uit wil glijden, als dat overigens gebeurd en valt een meter lager op straat dan blijkt wel dat hij stevig is, paar kleine butsjes (op hoeken) en verder alles oke.
Inernet had ik alleen ervaring mee op m'n oude HTC Touch en is niet te vergelijken omdat die al wat ouder was.
Maar moet toch zeggen dat ik de browser ervan prettiger vond als de standaard browser van Nokia en heb wel een paar anderen erbij op gezet en gaat wel aardig maar als je internet explorer gewend bent is soms behoorlijk zoeken hoe te gebruiken, net zoals zoveel dingen dingen overigens op de Nokia (s), was Windows op pc en op HTC gewend en dan is Symbian niet echt makkelijk vind ik.
Heb dit toestel gekozen ivm spraak commando's dat ik WILDE hebben ivm tijdens werk als chauffeur ik het ding niet wilde hoeven te pakken tjdens het rijden als ik wil bellen en werkt aardig op het ding mits je de namen in contacten op voor en achternaam er goed in hebt gezet, en helaas andere nieuwe HTC's hadden dit spraakcommando niet (meer) vandaar de C7.
Vind overigens de snelheid van internet met het ding tegenvallen, met volle uitslag en van energiespaarstand af (anders werkt 3G niet) haal ik op een testsite de 3G snelheid niet maar weet niet of dit aan het toestel ligt of aan Vodafone.
Luister tijdens het werk +/- 8 uur /dag de hele tijd naar de radio en check buienradar soms even en als er mail is bekijk ik die ook en kan dan +/-  anderhalve dag met de stroom toe dus meestal laad ik em iedere dag.
Zit toch alweer te kijken naar een ander toestel omdat ik gewend was met de HTC te kunnen doen wat ik wilde en dat is bij Symbian helaas niet zo makkelijk, als je wat download via de apps van Ovi store werkt het meestal aardig maar ergens anders wat weg halen en installeren draait meestal uit op een certificaat fout of hij is verlopen of niet geldig en daar ben ik een beetje zat van en het feit dat sommige dingen gewoon verschrikkelijk omslachtig werken of te vinden zijn in vergelijking met een Win-Mobile toestel.
Hoop dat je hier iets mee kunt en een goede keus kunt maken, Grtn. Reind

benv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vlindertjuh,
De vraag C7 of N8 is al ouder , maar ik mag hopen dat je niet gekozen hebt voor de Nokia N8.
Had hem 3 mnd in bezit en de N8 begaf het. Het kreng deed totaal niets meer. Ik ben toen op internet is gaan zoeken of er mensen waren
die dat zelfde probleem hadden, nou het waren er heel veel met het zelfde probleem en niet van de laatste tijd maar vanaf het begin dat de Nokia N8 uit kwam. Bij Vodafone service ingeleverd voor reparatie, inmiddels ong. 3 weken weg en nog steeds geen reactie.
Vreemd is het dat Vodafone dit toestel aanbied met de wetenschap dat de Nokia N8 al tijden dit probleem heeft .
Hoop dat jouw keus een andere is als die van mij.
Gr.
Benv.

Bkok

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn Nokia N8 al weer rume 1 maand en heb hem naa aankop meteen geupdate met denieuwe firmware....
En verder helemaal GEEN problemen meer......
En ben ZEER tevreden met de N8
En ja k weet dat er op internet veel problemen te vinden zijn maar dat gaat over de eerste lichting N8 en mischien heb ik en nieuwere lichting N8 maar echt een suoer Phone......

kan niets vertelen over de C& maar raad nogmaals iedereen die ee N8 koopt gelijk de nieuwe firmware er of te zetten en en gewoon alle updetes die hij wil doen en  dan heb je geen problemen meer.... 😉

Trouwen nokia fan..
Haps

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al een tijdje een N8 met Vodafone abbonement, maar internet werkt voor geen meter. Sites duren soms 5 minuten voor ze op het scherm zijn, Youtube is niet mogelijk, omdat je dan een minuut niets hoort, eenpaar sec. weer wat, dan weer een minuut niets. Geen idee hoe het komt. Ik heb het apparaat nu een jaar maar vind het ook niet gebruikersvriendelijk. Goede camera die erg onandig te bedienen is.
Bkok

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi ,

Weet niet wat je onhandig vindt aan de bediening van de camera maar ik vindt het een super camera en echt niet moeilijk te bedienen volume hard/zacht wordt zoom in/uit en recht knop is opnemen of foto maken....
zelf als je hem op film opnemen hebt gezet.... start/stop zoom in/uit..

En wat betreft ik weet niet welk abbo je hebt maar het ligt er aan welke dekking je heb hoe snel je internet is....
Ik heb normaal geen probleem als er maar 3G staat of dat ik verbinding heb met wifi.
als je geen 3G of wifi heb dat is internet wel wat traag.... maar anders geen probleem met youtube filmpjes worden meestal gebufferd.

En wat misschien ook helpt weet niet of je dat al gedaan heb software update.....firmware update doen.... symbian ANNA is al een tijdje uit en die fixed een heleboel....
Ten ik me N8 binnen kreeg het eerste wat ik deed was opladen en toen hij vol was meteen wifi ingestelt en firmware uodete gedaan.... ben je meteen van kinderziektes af.... en nu na update ANNA ziet het er nog mooier uit(vindt ik) geef mij maar Nokia N8 inplaats van een Iphone 😉

Suc6 en groetjes Bernard
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic