Claudia31

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia C1-01 sinds 3 dagen geen SMS ontvangst

Ik ben gedupeerd. Na de storing in april nu dit weer. Ik kan geen SMS meer ontvangen ( wel versturen). Dus ook geen betalingen meer doen ING). Ook tot andere diensten die SMS gebruiken ( bijv. DIGID met SMS) heb ik nu dus geen toegang. Is iets over deze storing bekend? Ik hoorde van vrienden op facebook dat er nog 3 anderen dezelfde storing hebben. Ik denk dat het dus aan Vodafoon ligt. Graag een snelle reactie van Vodafoon of weet iemand van dit forum of het mogelijk is om deze storing op te lossen zonder monteur? ( Nokia toestellen bleken na de storing in april een storing te hebben opgelopen doordat Vodafoon iets raars gedaan had. Hiervoor moesten deze toestellehardmatig worden aangepast).
9 Reacties 9
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Claudia,

Op dit moment is geen storing bekend met de tancodes van de ING. Kun je wel andere smsjes ontvangen?Bijvoorbeeld als je jezelf een sms bericht stuurt?

Heb je al eens geprobeerd even je toestel uit en aan te zetten? Vaak als de simkaart zich even opnieuw aanmeldt werkt alles weer. het beste kun je de batterij verwijderen als het toestel aan staat. daarna start je je toestel gewoon opnieuw op.
Claudia31
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan helemaal geen SMS meer ontvangen! Er zijn verschillende anderen die deze zelfde storing hebben. Ik heb de telefoon helemaal uitgezet en de chip eruitgehaald. Nog niet geprobeerd als hij aanstaat. Ik zal het resultaat hier melden. Hoeveel mensen hebben deze storing? Graag reacties.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Kan je je SIM even uit je Nokia halen en in een toestel van een ander stoppen?
 
Als je SMSjes nu wel binnen komen, dan zit het toch echt in jouw Nokia C1-01 en moet deze even ter reparatie worden opgestuurd.
 
Nokia heeft een nieuwe versie van de software voor dit toestel uitgebracht en door deze er op te zetten is je probleem dan definitief opgelost.
Claudia31
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de grote storing in april is mijn toestel al aangepast. Is er nog een nieuwere aanpassing nodig? Andere toestellen hebben dezelfde storing. Ik zal de test met de omzetting van de chip naar een ander toestel nog uitvoeren. Maar ik vind dat als Vodafoon een aanpassing doet , dat dan niet de schuld aan mijn toestel gegeven mag worden. Ik betaal mijn abonnement, maar ik kan er geen gebruik van maken. Laten aanpassen kost tijd: ik kan mijn toestel niet missen. Wie weet of mijn abonnement ook op een microchip gezet kan worden voor mijn nieuwe Iphone?
MilanE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Claudia,

Via een Vodafone-winkel kan je zonder problemen een microsim krijgen. Deze heb je inderdaad nodig voor een iPhone. Het maakt hiervoor niet uit welk abonnement je hebt.

Groeten,

Milan
Smartphone Crew
Claudia31
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer, we zijn van de regen in de drup gekomen. Door de klantenservice van Vodafoon werden wij doorverwezen naar de Belcompany voor een software reset. Deze winkel kon dit echter niet uitvoeren. De winkel vertelde dat dat al meerdere malen aan Vodafoon te hebben doorgegeven. Dus ik was vergeefs gekomen. Om de schade voor mijn dochter enigszins te beperken, hadden we bedacht dat we tijdelijk de Vodafoon Simcard in de nieuwe Iphone konden gebruiken. Belcompany zei dat een microsim eenvoudig uit de gewone sim te maken was en dat deden ze. De Nokia werkte hiermee nog goed. De sim functioneerde ook in de Iphone. Omdat het een Iphone 3 is, bleken we geen microsim nodig te hebben en gebruikte we dus de geknipte sim plus omhulsel. Dat was waarschijnlijk de oorzaak dat vervolgens de tray niet meer wilden openen en de Iphone nu kapot is. Apple weigert hierop garantie te geven. Indirect heeft de storing van Vodafoon dus geleid tot deze desastreuse ontwikkeling. We weten echt niet meer wat we moeten doen.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Claudia,
 
Ik vroeg me af, waarom heeft Apple je die garantie geweigerd? Hadden ze hiervoor een reden of zeide ze meteen "Hier doen we niks mee" ?
 
Groet
 
WhiteWolf
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
WhiteWolf schreef:
Hey Claudia,
 
Ik vroeg me af, waarom heeft Apple je die garantie geweigerd? Hadden ze hiervoor een reden of zeide ze meteen "Hier doen we niks mee" ?
 
Groet
 
WhiteWolf
Reden lijkt mij op zich redelijk simpel, vanuit Apple gezien.
 
Klant knipt een SIM naar micro-formaat (of laat SIM knippen) en doet die in een iPhone 3, waar dus een gewone SIM in moet. Dat lijkt mij voor Apple reden genoeg om garantie af te wijzen wanneer de SIM er niet meer uit kan.
Ik kan geen enkele omstandigheid verzinnen waarin je zou kunnen stellen dat dit een fabricagefout is waar de fabrikant voor verantwoordelijk is.
 
En aangezien de topicstarter hier ook postte dat zij "haar nieuwe iPhone" wilde gaan gebruiken, snap ik ook dat men uit is gegaan van een micro-SIM.
 
Er is nu dus onduidelijkheid over de herkomst en leeftijd van de telefoon. Als de telefoon voor de TS nieuw is, maar in werkelijkheid tweedehands is en al buiten de garantie valt, zou ik bij een lokale telefoonboer die ook reparaties uitvoert langsgaan. Deze zal mogelijk de microSIM wel kunnen verwijderen na het openen van het toestel.
 
Als het toestel werkelijk nieuw is, dan zou dat echter juist weer toekomstige garantie op het toestel verpesten.
 
Kortom, eerst graag wat duidelijkheid van Claudia over de geschiedenis van het toestel, nu moeten we aannames gaan doen, die tot nog toe juist de oorzaak van meer problemen geweest zijn.
Is het een 3, een 3GS, is hij echt nieuw of is hij 2e hands en nieuw voor jou, waar heb je hem gekocht, etc.
Drenth

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een C3-01. Kon ook geen SMSjes meer ontvangen. De Vodafonewinkel met servicedienst kende het proleem. Schijnt veelvuldig met de C-types voor te komen. Servicedienst heeft software-update uitgevoerd en nieuwe sim-kaart erin. Tot nu toe lijkt het te werken. Mocht er wederom problemen optreden, dan zou Vodafone de toestellen omruilen voor de C5 die dit probleem niet schijnt te hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic